۱۲۷۸۶۳۳
۱۳۲۳
۱۳۲۳
پ

خطرناک‌ترین خط حمله نیم‌فصل نخست

سپاهان اصفهان توانست با عنوان بهترین خط حمله لیگ کارش را در نیم‌فصل نخست به پایان ببرد. به گزارش فوتبال ۳۶۰، سپاهان اصفهان در بین مدعیان تنها تیمی بود که در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه برای تقویت خط حمله تیم خود دست‌به‌کار نشد و طلایی‌پوشان اصفهانی با وجود جذب بازیکنان متعدد در پست‌های مختلف، در خرید مهاجم هدف سراغ خرید ستاره نامداری نرفتند

روزنامه شرق: سپاهان اصفهان توانست با عنوان بهترین خط حمله لیگ کارش را در نیم‌فصل نخست به پایان ببرد. به گزارش فوتبال ۳۶۰، سپاهان اصفهان در بین مدعیان تنها تیمی بود که در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه برای تقویت خط حمله تیم خود دست‌به‌کار نشد و طلایی‌پوشان اصفهانی با وجود جذب بازیکنان متعدد در پست‌های مختلف، در خرید مهاجم هدف سراغ خرید ستاره نامداری نرفتند و با وجود حفظ شهریار مغانلو، ژوزه مورایس بعد از دیدار دوستانه تیمش با خوشه طلایی ساوه، مهاجم تیم لیگ یکی را پسند کرد و از مدیران باشگاه خواست تا با عیسی مرادی برای حضور در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی به توافق برسند و به جز مرادی، مهاجم دیگری به جمع بازیکنان سپاهان اضافه نشد! مورایس با وجود عدم جذب مهاجم تخصصی، برنامه‌های تهاجمی خود را حول محور شهریار مغانلو برنامه‌ریزی کرد و طلایی‌پوشان اصفهانی با درخشش مهاجم بلندقامت خود توانستند نیم‌فصل خوبی را پشت سر بگذارند و به‌جز موفقیت در امر گل‌زنی، نمایش‌های تهاجمی را هم به اجرا در بیاورند و رضایت هواداران طلایی‌پوش را جلب کنند. هرچند سپاهان در مقاطعی از نیم‌فصل نخست روند سینوسی داشت اما نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که شاگردان مورایس به خواسته‌های خود در خط حمله رسیده‌اند.

سپاهان در پایان نیم‌فصل نخست با ثبت ۲۱ گل زده توانست صاحب عنوان برترین خط حمله نیم‌فصل لیگ بیست‌ودوم شود، آن‌هم در شرایطی که پرسپولیس و گل‌گهر هرکدام ۲۰ گل به‌ ثمر رساندند و نساجی مازندران هم با ثبت ۱۸ گل، دیگر تیم موفق در به‌ثمررساندن گل بود. نقش اصلی را در موفقیت سپاهان در نیم‌فصل اول، شهریار مغانلو ایفا کرد و توانست به خوبی پاسخ اعتماد ژوزه مورایس را بدهد و یک‌تنه ستاره تیمش در خط حمله بود. مغانلو که در چهار هفته ابتدایی فصل در گل‌زنی ناکام بود، در دربی اصفهان موفق به طلسم‌شکنی شد و سپس برابر تراکتور، نفت مسجدسلیمان و مس کرمان هم توانست در نقش گل‌زن بدرخشد و در رویارویی با نساجی مازندران و دوئل با مس کرمان در نقش گل‌ساز هم درخشید تا با کارنامه‌ای موفق و ثبت چهار گل و دو پاس گل به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهد. مهاجم بلندقامت سپاهان به جز درخشش در لیگ برتر، شروعی رؤیایی در جام حذفی هم داشت و توانست با هت‌تریک خود در گل‌زنی، طلایی‌پوشان اصفهانی را به جمع ۱۶ تیم برتر جام حذفی برساند تا در مجموع ۱۶ بازی در لیگ برتر و جام حذفی، شهریار مغانلو نیم‌فصل نخست را با ثبت هفت گل و دو پاس گل به پایان برساند که رکورد ویژه‌ای به شمار می‌رود!

رامین رضاییان، امید نورافکن و میلاد زکی‌پور فراتر از نقش خود به‌عنوان یک مدافع کناری توانستند در ترکیب سپاهان در نیم‌فصل نخست بدرخشند. رضاییان سه بار برای سپاهان در نیم‌فصل اول گل زد و سه بار هم در نقش گل‌ساز درخشید. به‌جز این مدافع باتجربه، امید نورافکن هم نیم‌فصل خوبی را در سپاهان گذراند و با ثبت دو گل و یک پاس گل نقش مهمی در رسیدن سپاهان به عنوان بهترین خط حمله نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم داشت و میلاد زکی‌پور هم موفق شد دو بار در نقش گل‌زن بدرخشد که هر دو گل او برابر گل‌گهر سیرجان به‌ثبت رسید تا جمعا سه مدافع کناری سپاهان، با هفت گل و ۴ پاس گل نقش پررنگی در رسیدن سپاهان به‌عنوان برترین خط حمله ایفا کرده باشند. سپاهان اصفهان در نیم‌فصل نخست در شرایطی توانست به ۲۱ گل زده برسد که ۱۰ بازیکن در مسیر رسیدن به این ۲۱ گل نقش‌آفرینی مستقیم داشتند. به‌جز عملکرد درخشان مغانلو، رضاییان، نورافکن و زکی‌پور، یاسین سلمانی توانست سه گل بزند و عیسی مرادی و محمد علی‌نژاد هم هرکدام دو بار توانستند دروازه رقبا را باز کنند. مانوئل فرناندز، مسعود ریگی و محمد دانشگر هم بازیکنان یک‌گله سپاهان در نیم‌فصل نخست هستند که نگاهی به آمار و ارقام بازیکنان طلایی‌پوش نشان می‌دهد که به‌جز مغانلو، سلمانی و ریگی، هفت بازیکن دیگر که توانستند در نقش گل‌زن در ترکیب سپاهان بدرخشند، همگی جزء خریدهای تابستانی این تیم به‌شمار می‌روند که در نوع خود رکورد جالبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج