۱۲۸۶۴۷۸
۱۷۳۷
۱۷۳۷
پ

می‌خواهند تیمی خاص قهرمان شود؟

درحالی که امروز قرار است هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود، روند داوری‌های لیگ به گونه‌ای بوده که اعتراضات مربیان زیادی را به همراه داشته است.

روزنامه اعتماد: درحالی که امروز قرار است هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود، روند داوری‌های لیگ به گونه‌ای بوده که اعتراضات مربیان زیادی را به همراه داشته است. در هفته‌های اخیر از ساپینتو گرفته تا یحیی گل‌محمدی نسبت به روند داوری بازی‌ها اعتراض داشته‌اند و حتی مدعی شده‌اند که برخی اجازه نمی‌دهند آنها به قهرمانی برسند. اعتراضات به داوری به حدی بوده که حتی صدای اعتراض مجتبی حسینی و یکی از مقامات صنعت نفت را هم درآورده است. سرمربی پیکان در آخرین مصاحبه خود گفته است: «سر و صدا زیاد است چرا که ما می‌خواهیم از همه داوران تست بگیریم. با تمام احترام برای کمیته داوران، من جایی ندیدم که این‌قدر داوران مختلف در لیگ قضاوت کنند. وقتی می‌خواهید به داوران بی‌تجربه در بازی‌های سخت قضاوت بدهید، برای همه سخت می‌شود. اگر داور باتجربه بگذارید، این اتفاق نمی‌افتد. تجربه به دست آوردن داوران کم‌تجربه برای ما و داوران هزینه دارد.»

از آن طرف علی فیروزی، سرپرست صنعت نفت آبادان که تیمش مقابل پرسپولیس با گل جنجالی شکست خورد بعد از بازی به‌شدت به کمیته داوران حمله کرد. فیروزی گفت: «فکر نمی‌کنم بازی 2 بر یک به نفع پرسپولیس تمام شده باشد. فکر می‌کنم 2 بر یک به نفع آقای افشاریان تمام شد. آقای افشاریان قبل از بازی گفت که یک پنالتی به پرسپولیس بدهکاریم! آقای افشاریان! آدم بزرگ! تو به تیم قدمت‌دار صنعت نفت آبادان که در هشت سال دفاع مقدس آن را حفظ کردیم، طلب تیم پرسپولیس را مقابل تیم ما به آنها می‌دهید؟! چه کسی باید شکایت آقای افشاریان را بکند؟» وی افزود: «به نظر شما این نوع ادبیات درست است؟ ما هم طلبکاریم! پرسپولیس را مقابل تیم ما برنده کردید. از قبل صحبت کرده بودی و بدهی خودت را با این تیم صاف کردی؟ با گل آفساید؟ الان امشب خوب می‌خوابید؟ پس بدهی ما را مقابل استقلال و پرسپولیس، دیگر بازی‌ها را نمی‌گویم. پس بدهی ما را صاف کن. یک روز قبل بازی وقتی می‌گوید یک پنالتی بدهکاریم این یعنی چی؟»

این اظهارات درحالی مطرح می‌شد که در هفته‌های اخیر ساپینتو هم نسبت به این موضوع اعتراض داشت و گفته بود: «تا کجا می‌خواهند با ما اینگونه رفتار کنند؟ کی می‌خواهند با ما صادق باشند؟ هر بازی از ما امتیاز می‌گیرند. ما از تیم حریف بهتریم. با تیم‌هایی بازی کرده‌ایم که فقط دفاع می‌کردند. فرصت‌های زیادی را ایجاد کرده‌ایم و می‌توانستیم از این موثرتر باشیم. ولی لایق این هستیم که صداقت را در این بازی‌ها ببینیم. تا کجا می‌خواهند با ما این‌گونه رفتار کنند؟ کی می‌خواهند با ما صادق باشند؟ هر بازی از ما امتیاز می‌گیرند. ما از تیم حریف بهتریم. با تیم‌هایی بازی کرده‌ایم که فقط دفاع می‌کردند. فرصت‌های زیادی را ایجاد کرده‌ایم و می‌توانستیم از این موثرتر باشیم. ولی لایق این هستیم که صداقت را در این بازی‌ها ببینیم.»

حالا جمشید شاه محمدی، پیشکسوت پرسپولیس در اظهاراتی مدعی شده است که اشتباهات داوری علیه پرسپولیس است. او درباره این موضوع می‌گوید: «در دو هفته گذشته اشتباهات متعددی علیه پرسپولیس رقم خورد، ولی صدای کسی در نیامد و هیچ‌کس ناراحت نشد، با این حال روی یک صحنه که هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور صد درصد اظهارنظر کند این همه حاشیه و جنجال درست کردند، هرچند این حواشی برای تیمی که پنج سال پیاپی قهرمان شده طبیعی است و همه می‌خواهند این تیم را پایین بکشند. همانطور که گفتم پرسپولیس در آبادان خیلی خوب بازی کرد و خیلی خوب صنعت نفت را کنترل کرد، چون این تیم هم بازی خوبی به نمایش گذاشت و حتی گل اول را هم به ثمر رساند، ولی بعد از آن شاگردان گل‌محمدی بازی را دست گرفتند و اجازه ندادند شکست سال گذشته این تیم دوباره تکرار شود.»

چند هفته‌ای است که فدراسیون فوتبال قدم‌های عملی برای ورود VAR به ایران را دنبال کرده و حال حتی مشخص شده که هزینه اجرای آن را دولت پرداخت کرد اما در این بین به نظر می‌رسد ورود کمک‌داور ویدیویی هم هنوز مشکلات را حل نخواهد کرد چراکه برخی نظیر رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس مدعی هستند که اشتباهات عمدی انجام می‌شد و سهوی نیست. او گفته است: «در دو هفته گذشته اشتباهات متعددی علیه پرسپولیس رقم خورد، ولی صدای کسی در نیامد و هیچ‌کس ناراحت نشد، با این حال روی یک صحنه که هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور صد درصد اظهارنظر کند این همه حاشیه و جنجال درست کردند.» او در مورد VAR گفت: «اصلا بنا شد که دیگر به باشگاه ربطی نداشته است. وقتی شما ورزشگاه را اجاره می‌کنید، اقلام داخل آن را هم اجاره می‌دهند. به نظرم انحراف فوتبال این است که افکار را معطوف به VAR کنند. اگر VAR بود، داور وسط باید تصمیم بگیرد. تو را به خدا این‌قدر نگویید VAR تا مردم فکر کنند اگر باشد، تمام دردهای‌مان دوا می‌شود. وقت اضافه را که داور محاسبه می‌کند. من نمی‌گویم VAR نباشد چرا که از الزامات است ولی می‌گویم اساسا تصمیم این نیست که کسی که فوتبال بهتری بازی می‌کند، برنده شود. اگر فردا VAR بیاید و دوباره همین بود، باید چه بگوییم؟ آن زمان باید از فرد تصمیم‌ساز که برنامه‌ریزی می‌کند بپرسیم که تصمیم‌شان چیست تا تیم را برای آن آماده کنیم.»

در هفته‌های اخیر اشتباهات داوری فوتبال ایران را به حاشیه برده. در دو روز گذشته تیم‌ها دوباره وارد بحث بیانیه‌نویسی علیه هم شده‌اند و این وضعیت فضا را به‌شدت ملتهب کرده است. این التهابات تا جایی پیش رفته که حتی اظهارات خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران هم با واکنش‌ باشگاه پرسپولیس همراه بود. نه اینکه حتما اشتباهات داوری به سود یا ضرر تیمی باشد اما اینکه باشگاه‌ها تصور کنند تیمی قرار است قهرمان شود و به خاطر همین اشتباهات داوری صورت می‌گیرد نکته‌ای است که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال باید بیش از پیش به آن اهمیت دهد و آن را بررسی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج