اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۸۹۱۲۵
۱۲۴۱
۱۲۴۱
پ

ناز نکونام، پای تیم ملی در میان است؟

تیم فوتبال فولاد خوزستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل از سد الفیصلی عربستان گذشت و برای اولین‌بار در تاریخ این باشگاه به مرحله یک چهارم این مسابقات صعود کرد.

روزنامه اعتماد: تیم فوتبال فولاد خوزستان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل از سد الفیصلی عربستان گذشت و برای اولین‌بار در تاریخ این باشگاه به مرحله یک چهارم این مسابقات صعود کرد. 

با توجه به اینکه تقابل تیم‌های ایران و عربستانی همواره از حساسیت‌های خاصی برخوردار است دو تیم با تمام قوا پا به استادیوم الثمامه دوحه گذاشتند و در نیمه اول هر دو تیم موقعیت‌هایی روی دروازه‌ها ایجاد کردند که به گل ختم نشد اما در نیمه دوم فولاد بازی بهتری را به نمایش گذاشت و ساسان انصاری در اواسط این نیمه از اشتباه مدافع الفیصلی نهایت استفاده را برد و گل برتری تیمش را به ثمر رساند. اشکان دژاگه بازیکنی تکنیکی فولاد یک کارت زرد را به دلیل تمارض گرفت تا اتفاق مهم دیگری را در نیمه دوم شاهد نباشیم و با همین نتیجه مهم‌ترین برد فولاد در آسیا رقم خورد و نماینده کشورمان به مرحله بعد صعود کرد. البته الفیصلی آسان‌ترین تیم این مرحله بود که به فولاد خورد. این تیم سال پیش به دسته پایین‌تر لیگ عربستان سقوط کرده بود. این قرعه خوب با قرعه بعدی فولاد به نوعی خنثی شد چرا که نماینده ایران در دور یک‌چهارم و در واقع نیمه‌نهایی غرب آسیا باید به مصاف قوی‌ترین تیم فعلی قاره کهن یعنی الهلال برود؛ الهلالی که ماه پیش در جام باشگاه‌های جهان نایب قهرمان شد. 

استعفای بدموقع نکونام مخالفت فولاد و شایعه تیم ملی

در شرایطی که پنجشنبه همین هفته فولاد در یک بازی دشوار باید به مصاف الهلال یکی از غول‌های فوتبال عربستان برود جواد نکونام مربی فولاد پس از بازی با الفیصلی اعلام کرد که دیگر روی نیمکت فولاد نخواهد نشست. نکو گفت: «من آدمی حرفه‌ای هستم. وقت و زندگی خود را برای فولاد و فوتبال گذاشته‌ام و می‌گذارم. شاید اینجا درست نباشد حرفی بزنم، اما این آخرین بازی من با فولاد بود. من دیگر روی نیمکت فولاد نخواهم بود و تصمیم من نیز به‌خاطر شرایط سختی که برای ما وجود داشت گرفته شد.» جواد نکونام تصریح کرد: «این آخرین بازی من برای فولاد بود و بازی بعدی برابر هر تیمی باشد من روی نیمکت فولاد نخواهم نشست. من افتخاراتی ازجمله دو قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام ایران را با این تیم به دست آوردم و دو بار به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌ام. به همین دلیل تیم و بازیکنانم لیاقت بیشتر از اینها را دارند. من به‌خاطر حرمت و احترام مربیگری که در یک ماه اخیر برای من حفظ نشد، دیگر روی نیمکت فولاد نخواهم نشست.»

باشگاه فولاد در یک واکنش سریع خستگی و فشار زیاد را علت صحبت‌های نکونام در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی دانست و سخنگوی این باشگاه تاکید کرد با استعفای او مخالفت شده است. در همین مورد وبسایت اسپانیایی diariodenavarra که اخبار پیرامون دو بازیکن اسپانیایی فولاد و همچنین نکونام که سال‌ها در لالیگا توپ زده را پوشش می‌دهد در گزارشی به استعفای نکونام پس از صعود پرداخت و دلیل جدایی این مربی جوان از نیمکت فولاد را احتمال مربیگری او در تیم ملی کشورمان عنوان کرد. خبری که تا این لحظه نه از جانب فدراسیون فوتبال و نه از طرف نکونام ‌تایید یا تکذیب نشده است.

خوشی به ‌دل مردم خوزستان نیامده؟ 

صعود تاریخی فولاد به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا به دل تمام مردم ایران نشست اما موجی از شادی را میهمان خانه‌های مردم خوزستان به ویژه طرفداران فولاد کرد؛ شادی‌ای که با استعفای بدموقع نکونام خیلی زود حلاوتش را از دست داد و حالا هواداران فولاد دغدغه نیمکت این تیم را دارند. تیمی با بازیکن بزرگ اسپانیایی و ستاره‌هایی مثل اشکان دژاگه و احسان پهلوان و ساسان انصاری و ... و مجموعه‌ای که به لحاظ امکانات نسبت به سایر باشگاه‌های ایران در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارد اما مربی این تیم از آن راضی نیست! بدون تردید نکونام در فولاد موفقیت‌هایی را به دست آورده اما تیم خوب شهر اهواز قبل از حضور این مربی جوان هم قهرمان لیگ شده است و ملی‌پوشان بسیاری از همین تیم به فوتبال ما معرفی شدند. نه خدا و نه بندگان خدا را خوش نمی‌آید که در وضعیت بد اقتصادی فعلی مملکت فوتبالی‌ها هم مردم فوتبال‌دوست جنوب را آزرده‌خاطر کنند. نکونام در اول راه مربیگری رویاهای زیادی در سر می‌پروراند اما او بهتر از هرکس دیگری می‌داند وضعیت فوتبال ما به چه شکل است. تحت فشار گذاشتن یک تیم پرطرفدار آن‌هم دقایقی پس از کسب موفقیت یک بازی آشنا در این فوتبال محسوب می‌شود، بازی تکراری که برای گرفتن امتیاز بیشتر از مدیران باشگاه‌ها توسط بعضی از مربیان کشورمان باب شده که باعث ناراحتی هواداران فوتبال می‌شود.

مخالفان  نکو  جشن گرفتند!

البته نباید بخشی از هواداران فولاد که از شنیدن خبر استعفای نکونام خوشحال شدند را فراموش کرد. در هفته‌های گذشته بعد از نتایج ضعیف فولاد در لیگ برتر برخی اهوازی‌ها نسبت به عملکرد کاپیتان سابق تیم ملی انتقاد داشتند. در این میان برخی پیشکسوتان فولاد هم فرصت را برای انتقاد از نکونام مناسب دیدند. یکی از این انتقادها که بسیار پر سروصدا شد، چرا که حاوی اتهاماتی به سرمربی فولاد بود، استوری بختیار رحمانی بود. بختیار نوشت: «هیچ شخصی بالاتر از نام فولاد نیست. معلومه وقتی 90 درصد مردم و هواداران فولاد با ادامه همکاری با شما مخالف هستند باید هم استعفا بدهید. تا امروز هم حرف نزدیم به خاطر همین بازی. بهتر است تا گند خیلی چیزها در نیومده، سر حرفتون بمونید. نمونه‌اش حضور بازیکنی به نام ابراهیم سلجوقی در لیست فولاده که طی 3 سال یک دقیقه هم بهش بازی ندادید. میشه قبل از رفتن این رو توضیح بدید؟ یا گذاشتن کولیبالی در لیست فروش که هنوز هم بهترین گلزن تیم فولاد است، با اینکه دفاع آخر بود. مگه میشه شما این همه هزینه کردید و این همه بازیکن گرفتید و توی 21 هفته‌ای که از لیگ گذشته، حتی یک بازیکنی نداشته باشید که 3 گل زده باشه؟ بازیکنان فولاد دوستان و عزیزان من هستند و این مشکلات فقط از بازیکن نبوده و نیست. نتایج تیم هم که مزخرف به تمام معنا است. دست به هر کاری زدید تا انسان‌های پاک و سالم را از تیم دور کنید. همه کار کردید که آقای گرشاسبی را وادار به استعفا کنید. یه دیواری هم درست کردید دور خودتون با بازیکن‌های قدیمی فولاد که دور باشید از خیلی انتقادها. اما مردم دیگه سیاه نمیشن.

زنده باد فولاد و فولادی.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج