۱۲۸۹۵۶۵
۴۴۰۸
۴۴۰۸
پ

پیغام معنادار یحیی به هواداران پرسپولیس

درست در روزهایی که به نظر می رسید فصل برای پرسپولیس رو به زوال است، تیم یحیی بهترین بازی یک سال اخیرش را ارائه داد.

ورزش سه: درست در روزهایی که به نظر می رسید فصل برای پرسپولیس رو به زوال است، تیم یحیی بهترین بازی یک سال اخیرش را ارائه داد.

کسب تنها چهار امتیاز در چهار مسابقه اخیر در لیگ برتر و در سوی دیگر نتایج درخشان سپاهان و استقلال و کسب پیروزی های متوالی، پرسپولیس را در آستانه ورود به دایره بحرانی جدی و احتمالا طولانی مدت قرار داده بود. بی تردید شکست در جام حذفی مقابل سپاهان شرایط را برای این تیم بدتر از قبل می کرد و حتی شایعاتی در مورد احتمال تغییراتی جدی در این باشگاه در صورت رخ دادن این اتفاق نیز وجود داشت.

اما تیم یحیی گل محمدی بهترین بازی فصل خود را در ورزشگاه نقش جهان ارائه داده و علاوه بر کنار زدن یکی از رقبای مهم در جام حذفی، یک پیغام مهم را به بالانشینان جدول لیگ برتر نیز مخابره کرد: مبارزه برای کسب عنوان قهرمانی تا روز پایانی ادامه دارد.

در یک هفته ای که رقیب مشغول کری خوانی بابت بازی تدارکاتی مقابل زنیت و لذت بردن از صدرنشینی و از بین بردن فاصله با پرسپولیس بود، قرمزپوشان به بهترین شکل راه برتری مقابل سپاهان را تمرین کردند. اولین تصمیم هوشمندانه گل محمدی، قرار دادن وحدت هنانوف در پست مدافع راست و جلو بردن دانیال اسماعیلی فر بود. این مدافع تاجیکستانی در روز نمایش بهترین عملکرد حود با لباس پرسپولیس، حتی مرتکب یک اشتباه هم نشد و استارت فوق العاده او در دقیقه ۱۱۷ و طی طول کل زمین، نشان داد حنانوف بهترین انتخاب یحیی برای این دیدار بوده است.

وینگرهای سپاهان در طول هفته های اخیر نمایشی فوق العاده داشتند و اصلی ترین مسیر گلزنی این تیم نیز ارسال های دقیق آنها برای شهریار مغانلو بود. پس به دستور یحیی، دو مدافع کناری پرسپولیس در اغلب دقایق مسابقه اجازه نفوذ چندانی نداشتند و بازیکنی مانند دانیال که ذاتا میل به هجوم دارد، یک خط جلوتر رفت تا در صورت اشتباه احتمالی نیز یک بازیکن پوششی داشته باشد.

اما اشتباه بزرگ را ژوزه مورایس مرتکب شد که به نظر با تکیه بر درخشش تیمش در هفته های اخیر، اجازه پیشروی به رامین رضاییان و میلاد زکی پور را به خصوص در نیمه نخست به وضوح داد و فضای خالی و محسوس پشت مدافعان این تیم، جولانگاه ستاره های پرسپولیس شد. قرمزپوشان بارها در نیمه اول با ارسال های تند و تیز و مستقیم به دو سمت، حملاتی پردامنه ای را روی دروازه سپاهان ترتیب داده و چند بار با تعداد نفرات قابل توجه به سمت دروازه این تیم حرکت کردند. بازیکنان سپاهان بارها در نیمه اول و در مقابل پرس شدید و از بالای تیم حریف دچار اشتباه شده و در موقعیت های خطرناک از لحاظ تعداد نفرات برابر پرسپولیس قرار گرفتند.

دومین تصمیم فوق العاده گل محمدی در دقیقه ۷۶ رقم خورد. در دقایقی که سپاهان با در اختیار داشتن میانه میدان نبض بازی را در دست گرفته بود، ورود سروش رفیعی و البته سیامک نعمتی جریان بازی را تغییر داد. سروش در یکی از بهترین روزهای خود در لباس پرسپولیس، بارها با درگیری در میانه میدان و انتقال توپ سریع، یا فشار را از روی تیمش برداشت و یا پرسپولیس را در موقعیت حمله قرار داد.

مقابل تیمی مانند سپاهان با دو مدافع میانی سرزن و کمی کند، بهترین راه حل ارسال های عمقی و زمینی تند و تیز است و از دقیقه یک تا ۱۲۰، پرسپولیس بر خلاف بازی های قبل و اصرار به خلق مثلث و ارسال توپ روی دروازه، حملات از عمق را مدنظر قرار داده و چند موقعیت خود از جمله تک به تک پریرا در اواخر بازی را نیز از همین مسیر از دست داد.

در نهایت در دشوارترین بازی فصل پرسپولیس در فضای جهنمی و دشوار ورزشگاه نقش جهان، آنها در غیاب سعید صادقی و شیخ دیاباته بهترین استفاده ممکن را از ابزار موجود کرده و با چند تغییر، حداقل ۱۰۰ را از حریف قدرتمند و پرستاره خود بهتر بازی کردند. پرسپولیس که در روزهای اخیر و شاید بر خلاف بسیاری از موارد تمایلی به پاسخگویی به کری خوانی حریف در مورد بازی دوستانه با زنیت نشان نداده و در مورد داوری نیز با بیانیه های بی معنی ابراز نگرانی نکرد، ۱۲۰ دقیقه با تمرکز کامل در زمین حاضر شده و در این مبارزه تاکتیکی به وضوح بهتر از حریف بازی کرد.

همین مسابقه می تواند به یحیی گل محمدی ثابت کند که در ۱۰ هفته باقی مانده نیز تمرکز کامل روی سبک بازی حریف، بهترین راه حل برای کسب عنوان قهرمانی و از بین بردن فاصله نه چندان زیاد با صدر جدول خواهد بود. شکست در این مسابقه از نظر ریاضی تاثیری در جدول لیگ برتر نداشت، اما از نظر ذهنی پرسپولیس را وارد بحران می کرد و حالا یحیی گل محمدی و شاگردان او با ارائه این نمایش فوق العاده، همچنان به اندازه دو رقیب دیگر برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر شانس دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج