۱۲۹۲۱۸۷
۱۱۱۳
۱۱۱۳
پ

پیوس: یحیی می‌تواند سرمربی تیم ملی باشد

فرشاد پیوس برترین گلزن دهه‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ پرسپولیس می‌گوید: مهاجم تیم پرسپولیس همیشه باید دنبال گل زدن باشد. اولی را زد برود دنبال دومی و دومی را هم زد باید به دنبال زدن گل سوم باشد و ... خلاصه آن که همیشه تشنه و گرسنه گلزنی باشد.

خبرورزشی: تمرین روز پنج‌شنبه گذشته پرسپولیس دو مهمان ویژه داشت که هر دو هم ستاره این تیم بوده‌اند. فرشاد پیوس آقای گل سابق فوتبال ایران به همراه مرتضی کرمانی مقدم دیگر ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ راهی محل تمرین پرسپولیس شده و دیداری با یحیی گل‌محمدی و شاگردانش تازه کردند.

به همین بهانه بد ندیدیم سراغ فرشاد پیوس برویم که در این رابطه در گفت‌وگو با خبرورزشی اظهار داشت: با مرتضی همین جوری یک دفعه هماهنگ کردیم که دلی سر تمرین پرسپولیس برویم. مرتضی کرمانی مقدم همبازی و دوست قدیمی من در تیم ملی و پرسپولیس است که خاطرات بسیار خوبی از دوران بازی با یکدیگر داریم. واقعا فوتبالیست فنی و فوق العاده ای بود.

به پیوس گفتیم که کرمانی مقدم به ما گفته اگر الان هم بازی می‌کرد با وجود قراردادهای ۲۵ میلیارد تومانی باز برای پرسپولیس مفتی و مجانی بازی می‌کرد که به ما گفت: نسل همبازیان ما به شدت متعصب و عاشق پیراهن پرسپولیس بودند. مرتضی کرمانی مقدم یک فوتبالیست تاپ بود که همان زمان هم می‌توانست به تیم‌های پولدار برود اما به عشق پرسپولیس در این تیم توپ زد. خود من هم اولین بار سال ۱۳۶۴ با قرارداد ۲۰ هزار تومانی با پرسپولیس قرارداد بستم.

وی ادامه داد: علی آقا پروین بازی من را جلوی نیروی زمینی دیده بود و سفارش کرده بود مرا به دفترش ببرند. وقتی رفتیم پیش علی آقا باور کنید آنقدر ابهت او من را گرفته بود که حتی نتوانستم خیلی حرف بزنم. به من گفت که به همه ۲۰ هزار تومان می‌دهیم و به تو هم ۲۰ هزار تومان و من هیچی نگفتم و فقط تشکر کردم. آن قدر خوشحال بودم که نگو و نپرس! زمان ما پیراهن پرسپولیس خیلی ارزشمند بود و هر بازیکنی نمی‌توانست راحت به آن برسد. البته امروز هم من مخالفتی با پولی که فوتبالیست‌ها می‌گیرند ندارم. فوتبال در همه دنیا با بقیه ورزش‌ها از لحاظ مالی فرق می‌کند و فوتبالیست‌ها دستمزد بیشتری می‌گیرند. هر چند یک بازیکن که پول حرفه ای می‌گیرد باید حرفه ای هم زندگی و بازی کند.

فرشاد پیوس در خصوص دیدار با یحیی گل‌محمدی در تمرین پرسپولیس نیز خاطرنشان کرد: من همیشه گفتم و باز هم می‌گویم وظیفه ما پیشکسوتان حمایت از سرمربی پرسپولیس است. یحیی گل‌محمدی یک مربی کاربلد است که در این سال‌ها توانمندی خودش را نشان داده است. به نظر من یحیی همین الان هم می‌تواند سرمربی تیم ملی ایران باشد. او در فصل جاری هم در پرسپولیس عملکرد خوبی داشته است هر چند اشتباهات داوری کمی‌علیه تیمش بوده است. او در جام حذفی و جلوی سپاهان اصفهان عالی عمل کرد. تاکتیکی که مقابل سرمربی پرتغالی سپاهان چید به خوبی جواب داد و با ۴ گل این تیم را در خانه اش شکست داد که کار هر تیمی نیست. ضمن آن که دیداری هم با افشین پیروانی و کریم باقری همبازیان قدیمی خودمان داشتیم و خاطرات قدیمی زنده شد. واقعا دیدن این عزیزان که به همراه یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیس بازی کرده و تعصب این تیم را کشیده‌اند برای من خوشحال کننده است.

پیوس: یحیی می‌تواند سرمربی تیم ملی باشد

آقای گل اسبق فوتبال ایران و پرسپولیس در مورد عملکرد مهاجمان این تیم نیز عنوان کرد: شیخ دیاباته که مصدوم شده است. لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی تازه به ایران آمده و هنوز برای قضاوت عملکردش کمی‌سخت است. هر چند انتظار می‌رود یک بازیکن خارجی که به ایران می‌آید یک سرو گردن بالاتر از بازیکن ایرانی باشد. عیسی آل کثیر به دلیل مصدومیت حدود یک سالی از مسابقات رسمی‌دور بوده اما آرام آرام به همان عیسی آل کثیر تبدیل خواهد شد. او دوندگی بالایی دارد و از شم گلزنی خوبی هم بهره مند است. مهدی عبدی هم در مقابل نفت مسجد سلیمان گل زد و همیشه گفته‌ام او یک فروارد چارچوب شناس است اما باید بداند مهاجم پرسپولیس نباید از گلزنی سیر شود. مهاجم تیم پرسپولیس همیشه باید دنبال گل زدن باشد. اولی را زد برود دنبال دومی و دومی را هم زد باید به دنبال زدن گل سوم باشد و ... خلاصه آن که همیشه تشنه و گرسنه گلزنی باشد.

فرشاد پیوس ضمن اشاره به دیدار سنگین پرسپولیس برابر تراکتور در تبریز یادآور شد: تراکتور تیم با انگیزه ای است که بازی کردن مقابل این تیم در شهر تبریز واقعا سخت و دشوار است. البته پیروزی در این دیدار بسیار برای پرسپولیس می‌تواند اهمیت داشته باشد. پرسپولیس دو هفته پشت سر هم بازی‌های حساسی مقابل تراکتور و سپاهان در پیش دارد و اگر این دو مسابقه را ببرد حتم بدانید قهرمانی لیگ بیست و دوم را جشن خواهد گرفت. پیروزی در تبریز و مقابل تیم تراکتور آسان نیست اما برای تیمی‌که ۴ گل به سپاهان در اصفهان زده غیر ممکن هم نخواهد بود. هر چند حتما بنویسید تراکتور تبریز یک تیم محبوب و با شخصیت است که به راحتی مقابل تیم‌های بزرگ تسلیم نمی‌شود.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان گفت: جا دارد اینجا یادی هم از رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داشته باشم. واقعا این روزها اداره تیمی‌مثل پرسپولیس همه از آن انتظار برد و قهرمانی دارند کار سخت و دشواری است. در حال حاضر تأمین منابع مالی برای این باشگاه واقعا سخت است و زحمات رضا درویش به عنوان مدیرعامل این باشگاه دست مریزاد دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج