۱۲۹۴۳۰۵
۲۱۹۴
۲۱۹۴
پ

مثلث جذاب استقلال در انتظار لیست تیم ملی

از زمانی که مهدی مهدی‌پور دچار مصدومیت شد، ریکاردو ساپینتو تغییراتی در خط میانی تیمش ایجاد کرد که تا امروز نتیجه مطلوبی برای او به همراه داشته است.

ایران ورزشی: از زمانی که مهدی مهدی‌پور دچار مصدومیت شد، ریکاردو ساپینتو تغییراتی در خط میانی تیمش ایجاد کرد که تا امروز نتیجه مطلوبی برای او به همراه داشته است. سرمربی آ‌بی‌ها در این ایام از روزبه چشمی، سعید مهری و آرش رضاوند بهره گرفت؛ بازیکنانی که در غیاب مهدی‌پور که پیش‌تر یکی از ارکان اصلی در خط میانی محسوب می‌شد و حتی شانس بازی در تیم ملی را هم داشت، نمایش

تحسین برانگیزی در ترکیب استقلال داشتند و حالا به گزینه‌هایی مطمئن برای حضور درتمرینات آتی تیم ملی تبدیل شده‌اند. در بین این سه بازیکن حضور روزبه چشمی را باید در تیم ملی قطعی دانست. بازیکنی که در سال حضور ایران در جام جهانی فوتبال جهش قابل توجهی داشته و موفقیت‌های مکرری را به دست آورده است. چشمی که قابلیت بازی در دو پست را دارد به طور قطع در لیست بعدی تیم ملی قرار خواهد داشت و حتی اقبال بسیار بالایی برای همراهی تیم ملی درجام ملت‌های آسیا را هم خواهد داشت. تجربه بالا و تعدد بازی‌هایی که درکارنامه چشمی دیده می‌شود او را جلوتر از بسیاری از هم‌پستی‌های خود در فهرست تیم ملی قرار خواهد داد و هرگز نباید درباره حضور او در تیم ملی تردیدی به ذهن راه داد.

بعد از چشمی احتمال دعوت از سعید مهری به تیم ملی نیز بسیار زیاد است. مهری سرعت اوج قابل توجهی در ماه‌های اخیر داشته و با وجود اینکه تا آستانه اخراج از لیست استقلال نیز پیش رفته بود، اما با ممارست بسیار و بی‌توجهی به برخی انتقادات توانست جایگاه ثابتی را برای خود در ترکیب استقلال ایجاد کند و آرام آرام به مهره‌ای کلیدی تبدیل شود. آخرین نمایش مهری در بازی با گل‌گهر سیرجان خود گواهی بر این مدعا است که او اکنون در اوج آمادگی قرار دارد. بواقع اگر مهری در آن بازی قدری خوش شانس بود، می‌توانست استقلال را با شوت‌های متعددی که روانه دروازه حریف کرد به گل برساند اما ضربات او درنهایت راهی به دروازه استقلال نداشت تا بازی‌های مطلوبش در استقلال را با گلزنی ادامه دهد.

مهری به لحاظ کلاس بازی تفاوت‌های بسیاری با گذشته داشته و شیوه بازی‌اش به گونه‌ای است که قابلیت بازی در ترکیب تیم ملی را هم دارد. بدون شک آمار او در اختیار مربی آینده تیم ملی قرار خواهد گرفت. حال اگر سرمربی تیم ملی ایرانی باشد که این آگاهی افزون‌تر خواهد شد و اگر هم سرمربی آینده ایرانی نباشد، اطلاعات این بازیکن بدون شک مرد اول نیمکت تیم ملی در آینده را مجذوب خود خواهد کرد.

بعد از سعید مهری باید از آرش رضاوند نیز به‌عنوان یکی از پرشانس‌ترین بازیکنان استقلال برای ورود به چرخه بازیکنان ملی یاد کرد. رضاوند نیز به مانند سعید مهری فرازونشیب‌های بسیاری را در استقلال تجربه کرده و حتی یک بار از دایره بازیکنان این تیم خارج شد و حتی تا آستانه حذف قطعی نیز پیش رفت اما او نیز با تداوم تمرینات ویژه در ترکیب استقلال تبدیل به یک مهره کلیدی و اثر‌گذار شد تا جایی اکنون وقتی درترکیب استقلال نیست، این تیم لنگ می‌زند.

رضاوند نیز از منظر فنی یکی از بازیکنانی محسوب می‌شود که شایستگی کافی برای بازی در ترکیب تیم ملی را دارد. شاید رضاوند نسبت به چشمی و مهری اقبال کمتری داشته باشد اما بدون شک او نیز برای سرمربی آینده تیم ملی کشش ایجاد خواهد کرد و با توجه به اینکه نسل تیم ملی در حال تغییر است، وجود بازیکنانی همچون او می‌تواند متضمن آینده تیم ملی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج