اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۰۱۴۹۲
۱۱۲۷
۱۱۲۷
پ

تیم‌های ایرانی به‌دنبال جادوی ماتادورها

سرانجام اتفاقی که هواداران نساجی منتظرش بودند رخ داد و حمید مطهری که در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر نتوانسته چندان موفق باشد پس از چند نتیجه ضعیف و افت تیمش در هفته‌های اخیر از سمتش کنار رفت تا جایش را به یک سرمربی جوان و ۳۸ ساله اسپانیایی بدهد.

فرهیختگان: سرانجام اتفاقی که هواداران نساجی منتظرش بودند رخ داد و حمید مطهری که در نخستین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر نتوانسته چندان موفق باشد پس از چند نتیجه ضعیف و افت تیمش در هفته‌های اخیر از سمتش کنار رفت تا جایش را به یک سرمربی جوان و ۳۸ ساله اسپانیایی بدهد. کارلوس انرخوز هرناندز در این فصل دومین مربی اهل اسپانیا است که به فوتبال ایران وارد می‌شود و از قضا هر دو هم به‌عنوان مربی جانشین راهی تیم‌های خود شده‌اند. در میانه‌های این فصل پاکو خمز که سابقه حضور در لالیگا و تیم‌های مختلفی را در این لیگ داشت راهی تبریز شد تا به‌عنوان جانشین قربان بردیف در تراکتور مشغول به‌کار شود و از قضا تیمی ساخت که نمایشی بسیار جذاب و تماشاگرپسند ارائه می‌دهد. هواداران تراکتور حالا حسرت این را می‌خورند که ‌ای‌کاش خمز از همان ابتدای فصل راهی تبریز می‌شد و اگر این اتفاق رخ می‌داد شاید رتبه‌ای به مراتب بهتر در این هفته‌ها نصیب‌شان می‌شد و به‌جای سه مدعی، شاهد رقابت ۴ تیم برای کسب عنوان قهرمانی لیگ بودیم. خمز به خوبی توانسته تیم خود را در همین مدت کوتاه متحول کند و در چنین شرایط حالا نساجی هم به سراغ یکی از هموطنان او رفته و امیدوار است هرناندز هم مثل خمز بتواند تغییراتی مثبت در تیمی که به‌دنبال نخستین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا است و توانسته با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی یکی از ۴ سهمیه ایران در فصل بعد لیگ قهرمانان را به دست آورده، به‌وجود آورد. 

این مربی که تنها ۳۸ سال دارد کارش را در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به‌عنوان دستیار در تیم ارمیس آرادیپو قبرس که در دسته دو این کشور حضور داشت آغاز کرد و یک فصل در کنار کارلوس کوربران اسپانیایی که در سال‌های اخیر سرمربی المپیاکوس یونان و وست‌برومویچ انگلیس بوده تجربه کسب کرد. او سال بعد و برای ۴ بازی در لیگ کشور جبل‌الطارق هدایت تیم منچستر۶۲ را برعهده داشت و سال بعد راهی فوتبال فرانسه شد تا در دسته ۵ این کشور روی نیمکت تیم مولهاوس بنشیند. حاصل عملکرد او در این تیم ۱۵ برد، ۷ تساوی و ۹ شکست بود که برای یک مربی جوان عملکرد قابل‌قبولی محسوب می‌شد. او خیلی زود راهی فوتبال آسیا شد تا در باشگاه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول به‌کار شود. تیم زیر ۲۳ ساله‌های الهلال، تیم دوم الاهلی عربستان، دستیاری در الخور امارات و در ادامه حضور روی نیمکت زیر ۲۳ ساله‌های الشباب مقصدهای این مربی اسپانیایی بودند تا اینکه در سال ۲۰۲۱ هدایت الاهلی عربستان را برعهده گرفت و با ۱۲ برد و ۵ شکست در ۱۹ مسابقه عملکردی خوب از خود در این باشگاه به‌جای گذاشت. انرخوز پس از جدایی از این تیم مدتی به اروپا برگشت و در لیگ ۲ اوکراین هدایت کارپاتی هالیچ را برعهده گرفت اما جنگ در این کشور باعث شد تا پس از تنها ۱۱ بازی از این تیم جدا شود. این مربی ۳۸ ساله در ابتدای این فصل به عربستان برگشت و روی نیمکت العربی نشست اما حضورش در این تیم هم چندان طولانی نبود و با دو برد و چهار تساوی به همکاری‌اش با این تیم خاتمه داد. او حالا راهی ایران شده ‌تا در ۵ بازی باقیمانده از لیگ ۲۲ روی نیمکت نساجی بنشیند اما احتمالا مدیران باشگاه برنامه‌ای طولانی مدت برای او تدارک دیده‌اند و امیدوارند تا با کمک او در فصل بعد بتوانند تیمی آماده را روانه لیگ ایران و همچنین رقابت‌های آسیایی کنند تا نماینده‌ای شایسته برای فوتبال ایران باشند. 

هرناندز اگر بتواند عملکرد خوبی در نساجی داشته باشد راه برای حضور بیشتر مربیان هموطنش باز خواهد شد و پس از حضور مربیان کروات و پرتغالی در فوتبال ایران این بار شاید اسپانیایی‌ها بتوانند راه خود را به ایران باز کنند. این در حالی است که مربیان این کشور در این فصل در لیگ‌های مختلف عملکرد خوبی داشته‌اند؛ به‌خصوص ژابی آلونسو و اونای امری که با حضور در لورکوزن و استون‌ویلا کاملا این دو تیم را متحول کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج