۱۳۰۱۸۱۵
۲۹۶۳
۲۹۶۳
پ

احترام به مسلمانان به سبک انگلیسی‌هـا

احترام انگلیسی ها به بازیکنان روزه دار مورد توجه خبرگزاری های جهان قرار گرفت.

خبرآنلاین: لیگ برتر انگلیس امسال دست به کار جالبی زد و به داوران دستور داد در صورت حضور بازیکن مسلمان در زمین و برگزاری بازی در هنگام غروب آفتاب، بازی را برای دقایقی متوقف کند تا بازیکن روزه‌دار بتواند افطار کند. انگلیسی‌ها البته برای اولین بار نیست که به بازیکنان روزه‌دار شاغل در لیگ‌شان اهمیت می‌دهند. چندسالی است که افطار کردن بازیکنان در حین بازی بیشتر به چشم رسانه‌ها می‌آید. قبل از اینکه وقفه رسمی به‌وجود بیاید هم لیگ برتر تمهیداتی برای بازیکنان مسلمان درنظر گرفته بود. شاید برای‌تان جالب باشد که اولین بار این تمهیدات با کوشش یک پزشک پاکستانی به‌نام «ظفر اقبال» صورت گرفت. او که رئیس کمیته پزشکی باشگاه کریستال پالاس است و سابقه کار در چند تیم دیگر انگلیسی را هم دارد، ۲ سال قبل و در جریان دیدار لسترسیتی و کریستال پالاس برای اولین بار از ایده توقف بازی برای افطار کردن بازیکنان رونمایی کرد.

خودش بعدها در مصاحبه با یک سایت ایرانی گفت: «همه چیز خیلی سرراست بود. ما چند بازیکن مسلمان داریم که هم‌زمان با بازی کردن، روزه هم می‌گیرند. من قبل از بازی با دکتر برایان انگلیش، پزشک تیم لستر، در مورد مسائل معمولی که در طول بازی باید انجام شود، صحبت کردم و در این بین پیشنهاد کردم که از داور بخواهیم وقفه‌ای در بازی داشته باشد تا بازیکنان مسلمان ما روزه‌شان را باز کنند و این به نظر او ایده خوبی آمد و گفت ما هم بازیکنانی داریم که روزه می‌گیرند. بنابراین هر کدام از ما از مربیان‌مان (روی هاجسون و برندان راجرز) خواستیم که چنین کاری انجام شود و به نظر آنها هم ایده خوبی آمد و با کاپیتان‌ها هم صحبت کردیم. سپس من پیش داوران بازی رفتم (داور وسط بازی گراهام اسکات بود) و گفتم که وقت افطار بازیکنان بعد از شروع بازی است و آیا امکان دارد که یک وقفه کوتاه ایجاد شود تا آنها خیلی سریع با یک نوشیدنی روزه‌شان را باز کنند و او گفت مشکلی وجود ندارد و این اتفاق رخ داد. می‌خواستم همه ببینند که این یک اتفاق خیلی طبیعی است و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود. این مسأله وقتی مورد توجه قرار گرفت که بازیکن لستر، وزلی فوفانا، در این مورد توئیت کرد و آن وقت بود که همه از این اتفاق مطلع شدند. پس از آن من پیام تشکری به مایک رایلی، رئیس کمیته داوران فرستادم و بعد متوجه شدم که به همه تیم‌ها گفته شده است که در صورت داشتن بازیکن مسلمان، می‌توانند از این وقفه استفاده و بازیکنان روزه‌شان را باز کنند. این همه اتفاقاتی بود که رخ داد.»

او درباره عادت روزه گرفتن بازیکنان مسلمان در انگلیس هم می‌گوید: «شانزده سال است که من در لیگ برتر کار می‌کنم و در این مدت با بازیکنان مسلمان زیادی کار کردم؛ در تاتنهام، لیورپول و اینجا در کریستال پالاس بازیکن مسلمان داشتیم. خیلی از این بازیکنان در طول تمرینات و بازی‌ها روزه می‌گرفتند و من به همراه سایر اعضای تیم پزشکی تلاش کردیم تا به آنها از نظر تغذیه کمک کنیم؛ از این نظر که چه غذایی بخورند یا چه چیزی بنوشند که برای آنها بهتر باشد. من سعی کرده‌ام که مربیان را هم در این مسأله دخیل کنم زیرا آنها هم می‌توانند کمک کنند. مثلاً زمانی که در لیورپول بودم و برندان راجرز سرمربی بود، ماه رمضان در زمان تمرینات پیش فصل بود و ما حبیب کولو توره و اسامه السعیدی را داشتیم که روزه می‌گرفتند و از مربیان خواستیم تا آنها سبک‌تر تمرین کنند مثلاً بقیه دو جلسه تمرین می‌کردند اما آنها فقط یک جلسه. در واقع آنها به اندازه‌ای که برای بازی آماده شوند، تمرین می‌کردند اما آنقدر تحت فشار قرار نمی‌گرفتند که خطر مصدومیت در آنها افزایش پیدا کند.»

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید اقبال خودش هم قبلاً فوتبال بازی می‌کرده. او که از ۱۰ سالگی و بعد از ابتلای خواهرش به سرطان، آرزوی پزشک شدن داشت، بعد از پارگی رباط صلیبی در فوتبال آماتوری، متوجه عدم توجه کافی به رشته «پزشکی ورزشی» در انگلیس شد و به تحقیق و مطالعه در این زمینه پرداخت و در نهایت بعد از مدتی کار در باشگاه‌های کوچک و آماتور، سر از تاتنهام و سپس لیورپول درآورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج