۱۳۰۱۸۵۴
۱۹۵۰
۱۹۵۰
پ

قهرمان امسال چند امتیاز به دست می‌آورد؟

چنانچه فصل لیگ برتر را به ۶ مقطع ۵ هفته‌ای تقسیم کنیم پرسپولیس غیر از مقطع چهارم که در شروع نیم فصل بوده حداقل ۱۰ امتیاز از هر ۵ بازی را گرفته اما به نظر می‌رسد در آستانه ورود به آخرین مقطع ۵ هفته‌ای فصل نیاز به ثبت بهترین عملکرد و ثبت حداقل ۱۳ امتیاز از ۵ بازی آخر داشته باشد و البته با در نظر گرفتن این مهم منتظر گاف دو مدعی دیگر بماند.

ایلنا: پرسپولیس فصل را با دو مساوی متوالی آغاز کرد اما بعد از آن با سه برد پشت سر هم شرایط را برای خودش بهتر کرد. دو مساوی مقابل ذوب آهن و فولاد نگران کننده بود اما برد مقابل ایرالکو، صنعت نفت آبادان و هوادار باعث شد تا سرخ‌ها از ۵ هفته اول ۱۱ امتیاز بگیرند.

در ۵ هفته دوم شکست مقابل تراکتور کار را خراب کرد و البته با تساوی مقابل سپاهان دو امتیاز دیگر پرید. پرسپولیس در این مقطع نفت مسجدسلیمان، مس رفسنجان و ملوان را شکست داد و در این مقطع از ۵ بازی ۱۰ امتیاز گرفت و باز هم به میانگین ۲ امتیاز از هر بازی رسید.

در سومین مقطع ۵ هفته‌ای که آخرین هفته‌های نیم فصل نخست بود دو مساوی مقابل استقلال در دربی و پیکان باعث شد تا با برد مقابل مس کرمان، گل‌گهر و نساجی باز هم پرسپولیس به حداکثر ۱۱ امتیاز دست پیدا کند. در این مقطع دو امتیازی که در بازی خانگی مقابل پیکان از دست رفت عجیب بود وگرنه پرسپولیس می‌توانست به بهترین عملکردش در این مقطع از فصل دست یابد.

۵ هفته ابتدایی نیم فصل دوم برای پرسپولیس بدترین مقطع فصل بود.سرخ‌ها با باخت مقابل فولاد کار را شروع کردند و بعد از آن مقابل آلومینیوم دو امتیاز خانگی دیگر از دست دادند. بازی سوم با برد مقابل صنعت نفت همراه بود اما شکست خانگی در مصاف با هوادار شرایط را بدتر کرد.برد مقابل نفت مسجدسلیمان آخرین بازی این مقطع بود تا در این مقطع فقط ۷ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن نصیب سرخ‌ها شود.

پرسپولیس در پنج هفته پنجم میانگین امتیاز خوبی داشت و با چهار برد مقابل تراکتور تبریز، نفت مسجدسلیمان، مس رفسنجان و ملوان انزلی شرایط خوبی برای خودش ایجاد کرد و ۱۲ امتیاز گرفت اما اگر از بازی بزرگ و فینال گونه مقابل سپاهان یک امتیاز می‌گرفت هم حالا شانس برابری برای قهرمانی داشت هم بهترین آمار در بین مقاطع ۵ هفته‌ای را ثبت می‌کرد.

در حالی که پرسپولیس طی چهار مقطع ۵ هفته‌ای نخست به ترتیب ده، یازده و ۷ امتیاز گرفته بود در پنج هفته پنجم ۱۲ امتیاز گرفت و بهترین مقطع خود در این فصل را ثبت کرد اما به نظر می‌رسد برای قهرمان شدن در پنج هفته آخر شرایط سخت‌تر هم باشد.

پرسپولیس در مقطع مشابه در نیم فصل نخست ۱۱ امتیاز از تیم‌های مس کرمان، استقلال، پیکان، گل گهر و نساجی گرفت که حاصل سه برد و دو تساوی بود اما حتی این مقدار امتیاز در هفته‌های پیش رو به درد تیم یحیی نمی‌خورد.

فصل قبل استقلال با کسب ۶۸ امتیاز رکورد کسب امتیاز بین قهرمان‌های لیگ را شکست اما در فصل جاری استقلال و سپاهان به‌عنوان دو صدرنشین فعلی لیگ حتی با پیروزی در ۵ بازی بعدی‌شان قادر به کسب چنین نتیجه‌ای نیستند چرا که نهایتاً به امتیاز ۶۷ خواهند رسید. پیش‌بینی می‌شود قهرمان این فصل لیگ حداقل بین ۶۳ تا ۶۵ امتیاز به دست بیاورد و در این شرایط پرسپولیس حداقل به کسب ۱۲ امتیاز نیاز دارد و باید در این مقطع بهترین عملکرد خود را نشان دهد. پرسپولیس در صورت شکست مس کرمان، پیکان، گل گهر و نساجی، با تساوی در دربی هم می‌تواند به این هدف دست یابد و ۶۴ امتیازی شود اما این هدف متضمن قهرمانی نخواهد بود چرا که رقبا باید امتیازهای بیشتری از دست بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج