۱۳۰۲۳۶۶
۵۷۹۴
۵۷۹۴
پ

نشست جنجالی مربی مس قبل از بازی پرسپولیس

مربی مس کرمان در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس، انتقادات تندی نسبت به عملکرد داوران داشت.

 ورزش سه: آرتا منهاجی، مربی تیم فوتبال مس کرمان، امروز در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس در هفته بیست و ششم لیگ برتر حاضر شد و پس از صحبت‌های ابتدایی درباره شرایط پرسپولیس، اظهارات تندی علیه عملکرد داوران داشت و گلایه‌های خود را نسبت به سوت‌هایی که زده می‌شود، مطرح کرد.

* امیدوارم این میراث باقی بماند

منهاجی در ابتدا گفت: دوست دارم به مردم خوب کرمان تبریک بگویم و یادآوری کنم که خوشحال هستیم از اینکه می‌توانند تیم‌های محبوب‌شان را از نزدیک ببینند و چه تیم خود ما و چه طرفداران پرسپولیس امکان این را دارند که به استادیوم بیایند و از نزدیک شاهد یک رقابت خوب باشند. این موهبتی است که نباید فراموش کنیم؛ به هر حال با صعود و حضور مس کرمان در لیگ برتر، این امکان برقرار شده و امیدوارم که متوجه حساسیت قضیه و بقای این داستان باشیم تا این میراث باقی بماند و در آینده هم مردم بتوانند از هیجان ورزش لذت ببرند و چیزی را که عاشق آن هستند، از نزدیک ببینند و استفاده کنند.

* یک کاملا رو در رو، حساس و پرهیجان داریم

او در خصوص شرایط پرسپولیس عنوان کرد: وضعیت پرسپولیس مشخص است؛ یک تیم باکیفیت با ملی‌پوشان زیاد و کادرفنی باتجربه. لازم نیست صحبت‌های زیادی انجام شود؛ همه آنها را می‌شناسیم و کیفیت‌شان را می‌دانیم. تیم ما هم این روزها در جایگاهی که دارد، نشان داده چقدر تغییر کرده و کیفیت آن بالاتر آمده است. فکر می‌کنم فردا یک جنگ کاملا رو در رو و حساس و پرهیجانی داشته باشیم و قطعا مبارزه بر سر سانتی‌مترها خواهد بود و کسی کوتاه نمی‌آید. پیش‌بینی من این است که یک بازی پرهیجان و درگیرانه داشته باشیم و از همین رو با سابقه ذهنی‌ای که داریم، نگران وضعیت داوری هستیم.‌

نشست جنجالی مربی مس قبل از بازی پرسپولیس

* با پدیده‌ای مواجه هستیم که می‌بینند و نمی‌گیرند

او سپس انتقادات خود از داوری را آغاز کرد و گفت: نگاه ما جانبدارانه نیست و حتی بحث پرسپولیس هم نیست و ما یک نگاه کلی‌تر و یک نگرانی جامع‌تر داریم. من به عنوان یک فوتبالی باید بگویم صحبتم این بازی نیست و فراتر از این بازی است؛ هر لحظه عمق نگرانی‌های ما بیشتر می‌شود و اتفاقاتی رخ می‌دهد. من متوجه این هستم که یکی از ارکان اساسی فوتبال، داوری است. همانطور که دو تیم باید حضور داشته باشد، داور هم باید باشد و در صورت نبودن او، فوتبالی در کار نیست. دوستان خیلی خوبی در جامعه داوری داریم و می‌دانیم که بسیاری از آنها هم زحمت می‌کشند اما علت نگرانی‌هایم را می‌گویم؛ ما با چیزی مواجه شده‌ایم که من هفته گذشته به این نتیجه رسیدم حتی ورود VAR هم کمکی به ما نخواهد کرد. VAR و تکنولوژی، زمانی می‌تواند به داوری‌ها و بالا رفتن کیفیت بازی ما کمک کند که داور یک صحنه را ندیده و از چشمش دور مانده و می‌بیند و تشخیص می‌دهد و تجدید نظر می‌کند اما ما در حال حاضر با پدیده دیگری مواجه هستیم؛ دیدن و نگرفتن. این ربطی به VAR ندارد و تشخیص اشتباه است و دیده و نگرفته است.

* یک سوگیری ذهنی در میان است

منهاجی با اشاره به صحنه‌ای از دیدار هفته گذشته مس کرمان برابر صنعت نفت که مسی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، ادامه داد: می‌گویند دست در حال عادی بوده است. چطور ممکن است در حالت عادی بوده باشد؟ دفاع حریف به سمت دروازه‌اش می‌دویده و توپ ارسال شده و ۳۰ متر فاصله داشته، پس زمان کافی هم بوده است. بعد از ارسال خودش به سمت دروازه حریف می‌دویده و بدن چرخیده و دست کامل باز شده و توپ به دست خورده است. این چطور می‌تواند در حالت عادی باشد؟ این حالت عادی است؟ حتی اگر صد تا VAR هم بیاورند، فرقی نمی‌کند. به جای آن درس‌هایتان را بخوانید. به نظر من قبل از اینکه VAR بیایند به آموزش‌هایمان فکر کنیم و مرور کنیم. امیدوارم اشتباه کنم و اصلا بحثم بر سر تیم خاصی نیست اما اشتباهم این است که یک سوگیری ذهنی این وسط وجود دارد؛ یا خودآگاه و یا ناخودآگاه. نمی‌دانم و ورود هم نمی‌کنم ولی بر اساس سوابق ذهنی‌شان جلو می‌روند.

نشست جنجالی مربی مس قبل از بازی پرسپولیس

* چطور در آن صحنه اصرار نکردید؟

وی افزود: آقای کمیته داوران، خواهش می‌‌کنم پنج دقیقه آخر بازی گذشته ما را به عنوان یک کار تحقیقی بررسی کن. نگویید چون باخته‌اند، اینطور هستند‌. بروید و پنج دقیقه را ببینید. پنج دقیقه وقت اضافه گرفته شده و سه دقیقه آن برای ضربه پنالتی رفته، سه بار تیم حریف توپ دوم را به وسط بازی شوت کرده است، ۷-۸ بطری به وسط زمین آمده است اما سر پنج دقیقه هم سوت را زده و تمام. معلوم است که این مسئله فکر من را خراب می‌کند. کمک داوری که آنطور اعمال نظر می‌کند و تشخیص اشتباه خودش را به داور زمین اعمال می‌کند و کمک چهارمی که سر کوچک‌ترین صحنه وارد بازی می‌شود و تشخیص خودش را با تکرار و اصرار به داخل زمین می‌آورد، چطور آنجا یادآوری نکردند؟ چطور برایتان فرقی نمی‌کند؟ فوتبال خوزستان سه بار توپ به وسط زمین شوت کند؟ این کار را کرده است.

* با این شرایط زحمات همه قشر داوری زیر سوال می‌رود

مربی مس سپس عنوان کرد: ما از این نیم فصل اول تا الان نگرانیم و جالا به دوره حساس‌تری رسیده‌ایم. خواهش می‌کنم نگویید یک اشتباه بوده است. نگویید اشتباه داوری جزئی از فوتبال است. اینطور نیست. آیا آن اشتباه داوری در بازی ما تاثیر دارد یا خیر؟ آیا آن اشتباه داوری در بازی آینده آنها تاثیر دارد یا خیر؟ آیا در بازی بعدی ما تاثیر دارد یا خیر؟ آیا در بازی حریفان ما تاثیر دارد یا خیر؟ شما یک اشتباه کردی و کل مسیر را تغییر دادی برادرِ من؛ آن هم به این واضحی. به هر حال روی بحث داوری یک کار مجددی انجام شود. با این شرایط زحمات بقیه افراد در قشر خودتان هم زیر سوال می‌رود.

* شوآف می‌کند تا توجهات را جلب کنند

او با انتقاد از داوران چهارم بیان کرد به این مسئله هم به عنوان یک دغدغه و فراتر از تیم خودم و تیم شما بپردازید؛ من مقداری شوآف می‌بینیم. من روزی هشت ساعت فوتبال می‌بینیم اما کجای دنیا دیده‌اید که داور چهارم تا این حد ورود کنند؟ کجا دیده‌اید داوران کنار انقدر ورود کنند و همه توجهات را سمت خودشان بیاورند؟ من توخل را دیده‌ام و فیلم‌شان را هم ضبط کرده‌ام؛ آقای توخل و آقای گواردیولا بارها و بارها از محوطه بیرون آمده‌اند اما درک می‌کنند. حالا یک قدم بیرون آمده است؛ فوری بازی قطع شود و همکار ما اخراج و محروم باشد. شما همکار ما را به خاطر کارتی که اصلا نگرفته، صد میلیون تومان جریمه کرده‌اید؛ سر یک اعتراض بسیار ساده روی اشتباه کشنده شما. نکن آقا، اشتباه می‌کنی آقا؛ صد میلیون تومان جریمه؟ نمی‌شود که یک طرفه بتازونیم. عواقبی دارد که کل جدول بالا و پایین خواهد شد.

نشست جنجالی مربی مس قبل از بازی پرسپولیس

* امیدوارم به خاطر دربی ملاحظاتی صورت نگیرد

منهاجی در خصوص سبک بازی پرسپولیس توضیح داد: ما شناخت کافی از حریف داریم‌. آنها در حملات‌شان بسیار گسترده و با عرض زیاد و طمانینه ظاهر می‌شوند و با تعداد پاس‌ها و مالکیت زیاد، فشار را روی حریف زیاد خواهند کرد و بر اساس کیفیت بازیکنان‌شان سخت گل می‌خورند و آمارشان هم به خاطر حضور نفرات باتجربه و باکیفیتی که در خطوط دفاعی دارند، نشان‌دهنده همین مسئله است ولی ما هم برنامه‌هایی داریم و بچه‌ها نشان‌ داده‌اند مقابل تیم‌های بزرگتر بهتر کار می‌کنند. در حال حاضر جدول به شکلی جلو می‌رود که حساسیت برای هر دو تیم بالا است و کاری نداریم که آنها ده بازیکن دارند که کارت دارند و در آستانه محرومیت هستند؛ اگرچه در بازی رفت کاملا تاثیر آن را دیدیم. اینکه اینها بازی آینده‌شان دربی است و ده بازیکن‌شان کارت دارند، ذهن ما را درگیر کرده و امیدوارم مثل بازی رفت شاهد این نباشیم که چون دربی در پیش است، ملاحظاتی شود.

* این اتفاقات را با ما تسویه نکنید

منهاجی ادامه داد: من شنیدم و دیدم که باشگاه محترم پرسپولیس هم نگران این مسائل است؛ آنها هم عدالت می‌خواهند و ما هم عدالت می‌خواهیم، آنها هم دوست دارند قانون اجرا شود و ما هم دوست داریم قانون اجرا شود ولی یک قانون؛ قانون بالا و پایین نداریم، قانون جغرافیای فوتبال نداریم، این به ما ربطی ندارد که دو تیم از یک منطقه و یک شرکت در حال سقوط هستند. این به ما ربطی ندارد که استان کرمان سه تیم در لیگ برتر دارد و شایستگی‌اش را نشان می‌دهد و سرمایه‌گذاری کرده و استعدادهایش را بروز می‌دهد و جغرافیای فوتبال را تا حدی تغییر می‌دهد. اینها را با ما تسویه نکنید و اجازه بدهید روال فوتبال جلو بروید و فوتبال، مسیرش را پیدا کند. اگر نگرانی هست، مربوط به باشگاه پرسپولیس نیست؛ آنها هم نگرانند و ما هم نگرانیم اما این نگرانی باید جای دیگری حل شود و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

* هیچ نگرانی بابت غایبان نداریم

مربی مس در خصوص غایبان این تیم برای بازی فردا توضیح داد: چند بازیکن هستند که دچار سرماخوردگی شده‌اند اما تیم پزشکی در تلاش است که آنها را تا بازی برساند و منتظر می‌مانیم تا گزارش پزشکی نهایی‌مان را بگیریم اما در عین حال نگرانی هم نداریم و بازیکنان جانشین در بازی‌های گذشته نشان دادند که قابلیت‌های خودشان را دارند.

نشست جنجالی مربی مس قبل از بازی پرسپولیس

* امیدوارم نتیجه بازی در زمین رقم بخورد

او در پایان گفت: امیدوارم بازی خوبی در پیش داشته باشیم و مردم لذت ببرند و نتیجه بازی در داخل زمین چمن و در داخل بازی تعیین شود. ما دو فاکتور تاثیرگذار در نتایج‌مان داشتیم که یکی از آنها اشتباهات فردی ما بوده که زیاد هم رخ داده و تحلیل خودش را دارد و وظیفه ما است اما قسمت دوم بدون شک اشتباهات داوری بوده که می‌توانید مرور کنید و ببینید بر سر تیم ما چه آمده است؛ ببینید بر سر تیم‌های استان ما چه آمده است. اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد که هر چقدر سعی کنی، باز هم فکرت مشغول می‌شود. به هر حال امیدوارم شاهد این داستان‌ها نباشیم. تیم داوری خوبی انتخاب شده و واقعا سعی می‌کنیم همکاری کنیم تا آرامش لازم را داشته باشند و قضاوت کنند و مردم هم لذت ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج