۱۳۰۳۹۹۹
۶۸۰
۶۸۰
پ

حضور زنان در ورزشگاه دوباره به تعویق افتاد

یکشنبه هفته آینده قرار است دو تیم پرسپولیس و استقلال حساس‌ترین دربی سال‌های اخیر را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند تا تکلیف کورس مبهم قهرمانی تا حدودی روشن شود. این بازی البته هنوز شروع نشده اسیر اماواگرهاست. مثلا همین یکی، دو روز گذشته شایعه جابه‌جایی زمان این دیدار به دلیل تعطیلات عید فطر مطرح شده و تصمیم‌گیری به روزهای پیش‌رو سپرده شده است.

روزنامه شرق: یکشنبه هفته آینده قرار است دو تیم پرسپولیس و استقلال حساس‌ترین دربی سال‌های اخیر را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند تا تکلیف کورس مبهم قهرمانی تا حدودی روشن شود. این بازی البته هنوز شروع نشده اسیر اماواگرهاست. مثلا همین یکی، دو روز گذشته شایعه جابه‌جایی زمان این دیدار به دلیل تعطیلات عید فطر مطرح شده و تصمیم‌گیری به روزهای پیش‌رو سپرده شده است. از طرفی، ماجرای حضور تماشاگران در این دیدار سرنوشت‌ساز نیز محل بحث شده است. اگرچه باشگاه پرسپولیس به‌عنوان میزبان این دیدار درخواست افزایش تعداد تماشاگران برای این بازی مهم را داده، ولی مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند گنجایش به‌صورت ۵۰-۵۰ بین هواداران دو تیم تقسیم خواهد شد. از آن عجیب‌تر، صدور مجوز برای ورود فقط ۱۵ هزار نفر در این بازی سرنوشت‌ساز است تا مشخص شود که قرار نیست هیجان واقعی این مسابقه روی سکو دیده شود. ورزشگاه آزادی در‌حال تعمیر است و به نظر می‌رسد مسئولان برگزارکننده قصد ندارند دست به ریسک زده و تعداد بیشتری از تماشاگران را به ورزشگاه راه بدهند. در کنار همه این اتفاق‌ها، عدم تصمیم‌گیری مشخص برای ورود زنان به ورزشگاه برای این بازی نیز محل سؤال است. برخلاف وعده‌های مسئولان دولتی و فدراسیون، ظاهرا در دربی پیش‌رو هم زنان اجازه ورود به ورزشگاه را نخواهند یافت. درباره این یکی حرف‌و‌حدیث زیاد است‌ اما با توجه به اظهارات و بهانه‌جویی‌هایی که یکی، دو روز اخیر مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح کرده‌اند، به نظر می‌رسد تصمیم در‌این‌باره گرفته شده و قرار نیست زنان به ورزشگاه بیایند و این بازی مهم را تماشا کنند. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که چندی پیش، ابراهیم رئیسی به‌طور مشخص خواستار فراهم‌شدن شرایط حضور زنان در ورزشگاه شده بود. موردی که از سوی حمید سجادی، وزیر ورزش، به‌‌طور رسمی اعلام و ابلاغ شد. یکی، دو هفته قبل بود که حمید سجادی در نشست هماهنگی حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها، در ابتدای سخنانش، تأکید دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در‌خصوص توجه ویژه به حضور بانوان در استادیوم‌ها با حفظ کرامت آنها در حین برگزاری رویدادهای مهم ورزشی را مورد توجه قرار داد. «بنا بر دستور رئیس‌جمهوری موظف هستیم از زمان بلیت‌فروشی، فراهم‌سازی وسایل نقلیه عمومی برای جابه‌جایی بانوان، پارکینگ‌ها، هدایت آنها به محل استقرار، نظافت سرویس‌های بهداشتی، آماده‌سازی نمازخانه‌ها، بوفه‌ها و نیروهای انتظامی با تأکید بر حفظ شأنیت آنها با دقت بررسی شود و اگر مشکلی هست با برنامه‌ریزی و تا زمان برگزاری رویدادها بهسازی شود». همان موضوع کافی بود تا مسئولان فدراسیون فوتبال به تب‌و‌تاب افتاده و خبر دهند که قرار است دوباره مجوز حضور زنان به ورزشگاه داده شود.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، بعدتر در حاشیه مجمع انتخاباتی آذربایجان‌ غربی درباره بازگشت زنان به ورزشگاه‌ها خبر مهمی داد و گفت: «مشکل حضور زنان در ورزشگاه‌ها حل شده و امیدواریم در سراسر کشور با تدبیر کافی مرتفع شود». این حل‌شدن دو، سه اتفاق مهم را در دل داشت؛ اول که به نظر می‌رسید آنها با توجه به رضایت ابراهیم رئیسی توانسته‌اند مجوز لازم از نهادهای مختلف برای ورود زنان به ورزشگاه را بگیرند. از سوی دیگر، آن بخش از صحبت‌هایش که گفته بود ورود زنان در سراسر کشور میسر شود، بخش مهم‌تری بود. پیش‌تر زنان علاقه‌مند به فوتبال فقط در ورزشگاه آزادی و در شهر تهران می‌توانستند به ورزشگاه رفته و بازی تیم مورد علاقه‌شان را از نزدیک تماشا کنند‌ ولی این‌بار با این صحبت‌ها به نظر می‌رسید مشکل حضور زنان در سایر ورزشگاه‌ها نیز مرتفع شده است. شاید به همین دلیل بود که باشگاه ملوان پیش‌قدم شد تا به‌عنوان اولین باشگاه غیر‌تهرانی بتواند از حضور تماشاگران زن در ورزشگاه بهره ببرد. ملوانی‌ها حتی با صدور بیانیه‌ای خبر از اقدام برای گرفتن مجوز در این بخش برای بازی با تراکتور دادند. آن زمان این باشگاه در بیانیه خود نوشت: «با توجه به مصاحبه اخیر ریاست محترم فدراسیون فوتبال مبنی بر مهیا‌شدن ورود تماشاگران خانم به استادیوم‌های کشور و با عنایت به فراهم‌شدن زیرساخت مناسب در ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران بندر انزلی جهت ورود خانواده‌ها به این ورزشگاه، باشگاه ملوان با ارسال نامه‌ا‌ی رسمی به شورای محترم تأمین شهرستان بندر انزلی و همچنین فدراسیون فوتبال، خواستار دریافت مجوز جهت ورود بانوان محترم هوادار خود به استادیوم در بازی هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال ایران برابر تراکتور تبریز شد». اتفاق عجیب‌تر ولی مربوط به بعد از این درخواست است. درحالی‌که باشگاه ملوان توانست با نظر شواری تأمین مجوز حضور زنان در ورزشگاه انزلی را به دست بیاورد، آنها خبر دادند فدراسیون فوتبال با چنین موضوعی مخالفت کرده و گفته قرار نیست اجازه ورود زنان به ورزشگاه انزلی داده شود. ملوانی‌ها با انتشار اطلاعیه‌ای در‌‌این‌باره توضیح دادند: «با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، علی‌رغم صدور مجوز از سوی نهادهای مربوطه و شورای تأمین شهرستان جهت حضور بانوان ملوانی در دیدار هفته پیش‌رو برابر تراکتور، فدراسیون فوتبال با بیان اینکه حضور بانوان از استادیوم آزادی آغاز و سپس با صدور دستورالعمل برای شهرستان‌ها در استادیوم‌های دیگر اجرا خواهد شد، مجوز حضور طرفداران خانم را در استادیوم انزلی صادر نکرد. این باشگاه وظیفه خود می‌داند ضمن تأکید بر اینکه زیرساخت لازم جهت حضور بانوان در استادیوم زنده‌یاد سیروس قایقران بندر انزلی فراهم است، با عذرخواهی از هواداران محترم خانم، اعلام دارد پیگیری‌های باشگاه در این خصوص ادامه داشته و سعی دارد در اولین مسابقه خانگی آینده خود پس از این دیدار، این مهم را به اجرا در‌آورده تا از ظرفیت همه هواداران عاشق خود اعم از زن و مرد بهره گیرد».

البته به غیر از ملوان، اجازه ورود زنان به ورزشگاه آزادی در هفته قبل هم داده نشد تا مشخص شود وعده‌های مکرر درباره حل‌شدن این موضوع در حد حرف باقی مانده است. گو اینکه صدور مجوز برای ورود تماشاگران زن به سالن محل برگزاری دیدار فوتسال تیم ملی ایران با ازبکستان و ابراز امیدواری دوباره مهدی تاج، این نوید را می‌داد که برای دربی حداقل اجازه ورود زنان به ورزشگاه داده شود؛ امری که فعلا میسر نشده تا مشخص شود حتی رضایت ابراهیم رئیسی برای این مسئله هم به تنهایی کفایت نمی‌کند و ظاهرا نهادهای دیگری هم باید برای حل‌شدن این مورد حساس چراغ سبز نشان دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج