adexo3
۱۳۰۴۹۰۲
۳۰۰۳
۳۰۰۳
پ

سرنوشت عجیب مربی مشهور استقلال

میشائیل هنکه را می توان یکی از معروف ترین مربیانی نامید که تاکنون در دربی پایتخت حضور داشته است.

ورزش سه: تاکنون مربیان خارجی متعددی حضور در دربی پایتخت را تجربه کرده اند اما شاید معروف ترین شخصی که در این مسابقه مهم حضور داشته، میشائیل هنکه باشد. مربی آلمانی که البته نه در مقام سرمربی و نفر اول نیمکت استقلال بلکه به عنوان دستیار پرویز مظلومی حضور در شهرآورد تهران را تجربه کرد.

میشائیل هنکه یکی از بزرگترین مربیانی است که وارد لیگ برتر ایران شده است. او کارش را به عنوان دستیار در دورتموند و البته سرمربی تیم دوم زنبورها آغاز کرد. همکاری طولانی مدت و ۶ ساله با اوتمار هیتسفلد، اوج کارنامه ورزشی هنکه است.

سرنوشت عجیب مربی مشهور استقلال

او از سال 1998 تا 2004 و در بیش از 300 مسابقه، کنار هیتسفلد و روی نیمکت بایرن مونیخ نشست که حاصل آن 5 قهرمانی بوندس لیگا، 3 قهرمانی جام حذفی، 3 قهرمانی لیگ کاپ آلمان، یک قهرمانی جام بین قاره ای و از همه مهم تر، یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با باوارایی ها بود.

سرنوشت عجیب مربی مشهور استقلال

او با دورتموند نیز 7 قهرمانی مختلف لیگ، حذفی و... را به دست آورد و یکی از مربیان پرافتخار فوتبال آلمان به حساب می رفت. هنکه پس از جدایی از بایرن، هدایت کایزرسلاترن و ساربروکن را برعهده گرفت که هرگز روزهای موفقی را سپری نکرد و دوباره به عنوان دستیار به کادرفنی بایرن پیوست تا یک بار دیگر کنار اوتمار هیتسفلد مشغول فعالیت شود.

سرنوشت عجیب مربی مشهور استقلال

با وجود جدایی هیتسفلد از بایرن، اما هنکه در دو مقطع به عنوان دستیار در کادرفنی یورگن کلینزمن و یوپ هاینکس به فعالیتش ادامه داد تا اینکه پس از یک سال حضور در تیم کلن، میشائیل هنکه در سال 2011 با انتقالی شگفت انگیز راهی ایران شد تا به کادرفنی استقلال اضافه شود.

هنکه در لیگ یازدهم به کادرفنی پرویز مظلومی اضافه شد و استقلال نیز در این فصل نتایج قابل توجهی را کسب کرد. نخستین دربی که مربی آلمانی روی نیمکت آبی ها نشست، با پیروزی 2 بر صفر آنها تمام شد. روزیکه فرهاد مجیدی و مجتبی جباری گلزنان استقلال بودند.

سرنوشت عجیب مربی مشهور استقلال

در زمان حضور این مربی آلمانی، شایعات متعددی درخصوص احتمال انتخاب او به عنوان سرمربی استقلال مطرح می شد و همین مسائل نیز باعث شد تا رابطه او و پرویز مظلومی کمی شکرآب شود. آبی ها در دربی برگشت و در شرایطی که 2 بر صفر از حریف پیش بودند، با نتیجه 3 بر 2 تن به شکست دادند تا به شدت از کادرفنی آبی ها انتقاد شود.

سرنوشت عجیب مربی مشهور استقلال

در نهایت و در پایان آن فصل، هنکه با وجود داشتن قرارداد 2 ساله، از استقلال جدا شد. امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی آبی ها انتخاب شد و طرفین علاقه ای به همکاری با همدیگر نداشتند تا مربی آلمانی راهی آستون ویلا و سپس اینگول اشتات شود.

هنکه در این سالها و در سمت های مختلف در باشگاه اینگول اشتات مشغول فعالیت بود و البته در آپریل 2022 به کادرفنی آرمینیا بیله فلد اضافه شد اما در آغاز سال 2023، طرفین به همکاری خود پایان دادند.

سرنوشت عجیب مربی مشهور استقلال

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج