۱۳۰۴۹۲۸
۱۴۰۰
۱۴۰۰
پ

رافت: لوکادیا نمی‌رفت الان قهرمان شده بودیم

پایان رافت پیشکسوت پرسپولیس گفت: تیم استقلال با هدایت مربی پرتغالی خطرناک و زهر دار است اما مدافعان و دروازه‌بان تیم پرسپولیس به این راحتی به کسی باج نمی دهند.

خبرورزشی: پایان رأفت، مهاجم اسبق پرسپولیس، درباره دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال اظهاراتی را مطرح کرد که در ادامه می خوانید:

به عنوان یکی از دربی بازهای سرشناس پیش بینی تان که از اوضاع پرسپولیس چیست؟

اولاً باید بگویم ما کجا و دربی بازهای بزرگ کجا! دربی بازهای بزرگ امروز روی نیمکت پرسپولیس حضور دارند. افشین پیروانی، کریم باقری، یحیی گل محمدی و چند تن از بازیکنان خوبی که در جمع نفرات تیم هستند.

با این تفاسیر شرایط پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس به طور کلی فصل پر فراز و نشیبی داشت اما شکر خدا همچنان در کورس صدرنشینی است. این تیم در طول این فصل همچنان بابت نداشتن فوروارد تمام کننده شش‌دانگ آسیب دیده و گرنه الان پرسپولیس باید با چندین امتیاز اختلاف در صدر جدول بود.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

پرسپولیس فصل را در شرایطی شروع کرد که در خط دفاع و هافبک بازیکنان خوبی داشت اما در خط حمله هنوز نفراتی می خواست که تمام کننده باشند. تا یورگن لوکادیا به خودش آمد و خواست بار خط حمله را به دوش بکشد آن اتفاقات پیش آمد و از پرسپولیس جدا شد که بازهم خلاء مهاجم موجب شد در بحث گلزنی به مشکل بر بخوریم وگرنه با آن هلندی گلزن الان زودتر از پایان فصل قهرمانی مسجل شده بود. با این وجود فکر می کنم پرسپولیس به خاطر حضور بازیکنان با تجربه و خوبی که دارد همچنان جزو مدعیان است.

این دربی را چطور پیش بینی می کنید؟

یک مسابقه فوق العاده حساس است! تقابل دو تیم خوب این فصل.

نظرتان درباره شرایط این هفته های استقلال چیست؟

استقلال هر چه با ساپینتو به جلو می‌رود رفته رفته خطرناکتر می‌شود. این تیم تا اینجا نتایجش بهتر شده و نشان داده که با وجود مشکلات زیادی که دور و بر استقلال بوده این مسائل تاثیری روی عملکرد تیم نداشته که اینها همه به خاطر سرمربی اش است.

یعنی وجود ساپینتو تا این اندازه در استقلال تاثیر داشته؟

بله! من با اطمینان می‌گویم اگر یک مربی ایرانی به جای ساپینتو در استقلال کار می کرد نمی توانست این همه مشکلات را جمع کند و تیم از هم می پاشید اما حالا می‌بینیم که او استقلالی که تا چند وقت پیش ۸ امتیاز از صدر جدول فاصله داشت را به صدر رسانده است اما با همه این اوصاف استقلال هرچقدر هم که سرحال باشد ماجرای دربی فرق دارد.

تفاوت دربی با بازی های دیگر چیست؟

در این مسابقه تیمی برنده می‌شود که از نظر ذهنی و جسمی در شرایط بهتری باشد. بازیکنانی می توانند در دربی بدرخشند که شرایط خوبی داشته باشند. باید از موقعیت‌های درون محوطه جریمه نهایت استفاده را برد. شاید در طول مسابقه دربی سه یا چهار بار بیشتر فرصت به دست نیاید! نباید آنها را از دست داد.

تقابل خط حمله خطرناک استقلال با خط دفاع پرسپولیس را چطور پیش بینی می کنید؟

گولسیانی نشان داده که یک مدافع تاثیرگذار است. هم خوب در کارهای دفاعی شرکت می‌کند و هم خوب گل و پنالتی می زند. مرتضی پورعلی گنجی هم که یک دفاع ملی پوش و تمام و کمال است. علیرضا بیرانوند هم پشت سر این دو نفر عالی کار کرده. در پرسپولیس خط هافبک خیلی خوبی هم داریم اما شاید همان طور که گفتم تنها نقطه ضعف پرسپولیس خط حمله اش باشد. متاسفانه مصدومیت های پیاپی دیاباته و ناآمادگی مهاجم جدید برزیلی باعث شده پرسپولیس کمی در بحث گلزنی مشکل داشته باشد اما این پرسپولیس به این راحتی دست از قهرمانی نمی کشد.

به نظر شما در بازی دربی چه تیمی برنده می شود؟

قطعاً با تمام وجود دوست دارم پرسپولیس این بازی را ببرد چون مساوی یا شکست در این بازی به هیچ دردی نمی خورد. پرسپولیس یا استقلال اگر در این بازی مساوی کنند سپاهان را به سمت قهرمانی هل خواهند داد. پرسپولیس اگر می‌خواهد قهرمان شود باید استقلال را شکست بدهد.

چه کسی برای پرسپولیس گل می زند؟

در این چند وقت اخیر پورعلی گنجی و گولسیانی روی ضربات ایستگاهی خوب کار کرده اند. مهدی عبدی هم سرحال است و به همان مهدی سابق تبدیل شده. عمری و بقیه بازیکنان هم هستند. دربی مشخص نمی کند! ممکن است بازیکنی در دربی گل بزند که هیچکس انتظارش را ندارد.

اختصاص ۱۵ هزار بلیت برای چنین بازی بزرگی کافی است؟

قطعاً کافی نیست. خب اگر آزادی خراب بود این بازی را در مشهد برگزار می‌کردند تا تماشاگر بیشتری برود.

آخرین توصیه تان به کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس چیست؟

آنها قطعاً خودشان بهترین نکات را برای دربی در نظر می‌گیرند اما باید خوب استراحت کنند و با آمادگی روحی بالایی به دربی بروند. چون این آخرین فرصت برای قهرمان شدن پرسپولیس است و نباید آن را راحت از دست بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج