اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۰۵۲۹۹
۴۸۴۷
۴۸۴۷
پ

تصمیم عجیب ساپینتو در دربی کار دستش داد

دربی شماره صد هر چند با شکست آبی‌ها پایان یافت، ولی در زمین چیزی از مساوی‌های پیشین بیشتر نداشت.

ورزش سه: دربی شماره صد هر چند با شکست آبی‌ها پایان یافت، ولی در زمین چیزی از مساوی‌های پیشین بیشتر نداشت. 

 نه پرسپولیس می‌توانست از مالکیت توپش موقعیت بسازد و نه استقلال می‌توانست انتقال‌های سریع این فصلش را اجرا کند. واقعیت این است که یک اشتباه از مدافع برزیلی آبی‌ها در ابتدای نیمه دوم پرسپولیس را پیروز میدان کرد.

با این وجود جزئیاتی تعیین‌کننده هم در رقم خوردن این نتیجه وجود دارد. به نظر می‌رسد یک تصمیم عجیب در ترکیب ابتدایی و یک مصدومیت بد موقع زور استقلال را کم کرده بود.

تصمیم عجیب ساپینتو در دربی کار دستش داد
ساپینتو در چند ماه اول حضورش در استقلال هم سیستم بازی و هم یازده نفر اصلی را زیاد تغییر می‌داد، اما بعد از جام‌جهانی تصمیمش را گرفت. یازده بازیکن مشخص که ۴۳۳ حمله و پرس می‌کنند، و ۴۱۴۱ دفاع می‌کنند.
این ترکیب و شیوه بازی هفته به هفته بهتر و جذاب‌تر شد. ساپینتو مزیت‌ها و محدودیت‌های اسکوادش را درست فهمیده بود، و این درک درست در نیم فصل دوم آبی‌ها را به کورس قهرمانی برگرداند. 

تصمیم عجیب ساپینتو در دربی کار دستش داد
هافبک‌های استقلال مناسب مالکیت ۷۰ درصدی نیستند. مهری، رضاوند و چشمی بیشتر بازیکنان فضا و انتقال سریعند. استقلال ساپینتو برای موقعیت سازی به سه بازیکن کلیدی و با کیفیت خود متکی است؛ یامگا در فولبک راست، محبی و قایدی وینگرهای چپ و راست. اساس طراحی بازی استقلال آزاد کردن یکی از این سه بازیکن و یا در شرایط یک در مقابل یک قرار دادن یکی از آن‌ها با مدافعان حریف است. هر سه توانایی دریبل و برداشتن یک در مقابل را دارند، هر سه ضربه به توپ خوبی دارند و هر سه سریعند. 
در ۱۰ بازی گذشته حضور ارسلان مطهری در پیشانی خط حمله استقلال یکی از ابزارهای مهم ساپینتو برای اجرای فوتبال مدنظرش بوده است. او هم پرس خط جلوی استقلال را رهبری می‌کرد و هم در زمان انتقال‌های مثبت با استفاده از توانایی بازی پشت به دروازه‌اش وینگرها را صاحب موقعیت می‌کرد. 

تصمیم عجیب ساپینتو در دربی کار دستش داد
ارسلان این فصل گل کم زده است ولی خیلی به هم تیمی‌هاش کمک کرده است که در موقعیت گلزنی قرار بگیرند. برای مثال کافیست به یکی از تکرار شونده‌ترین تاکتیک‌های استقلال برای موقعیت‌سازی در این فصل توجه کنیم؛ یامگا یا سلمانی در کنارها در موقعیت سانتر قرار می‌گیرند و ارسلان با استارت سریع درون باکس فضای پاس کاتبک را در پشت سرش آزاد می‌کند. استقلال بارها در این فصل با همین تاکتیک ساده موقعیت ساخته است. 
با توجه به آمار بازی می‌توان گفت که در شهرآورد صدم بیرون گذاشتن ارسلان از ترکیب اصلی و مصدومیت یامگا در پایان نیمه اول به وضوح زور استقلال برای اجرای پرس و موقعیت سازی را کم کرده بود. 
کمی هم از آمار و اعداد فاصله بگیریم و عینک دربی ایرانی به چشم بزنیم باید بگوییم ارسلان اغلب در دربی‌ها فوتبالیست بهتری می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج