۱۳۰۵۹۸۱
۳۹۰۹
۳۹۰۹
پ

پرسپولیس تیم برتر دربی نبود!

محمد مایلی‌کهن می‌گوید واقعیت این است که پرسپولیس در دربی تیم برتر نبود ولی توانست بازی را ببرد و من هم مانند بقیه هواداران خوشحال شدم.

خبرورزشی: محمد مایلی‌کهن می‌گوید واقعیت این است که پرسپولیس در دربی تیم برتر نبود ولی توانست بازی را ببرد و من هم مانند بقیه هواداران خوشحال شدم.

دربی تهران با تمام هیاهویش به پایان رسید اما حاشیه‌های فوتبال ایران همچنان به قوت خود باقی است. اتفاقات عجیب و غریبی که بعضی از آن‌ها به معنای واقعی کلمه کم‌نظیر یا حتی بی‌نظیر است؛ این موارد دست به دست هم داد تا سراغ محمد مایلی‌کهن برویم. سرمربی اسبق تیم ملی که انصافا همیشه با صراحت حرف می‌زند و پای حرف‌هایی که می‌زند هم می‌ایستد. حرف‌های تازه وی را در زیر می‌خوانید.

شادی مردم از فوتبال هم مهم‌تر است

من با فوتبال زندگی کرده‌ام اما در این شرایط شادی مردم برایم مهم‌تر از فوتبال است. هر چقدر مشکلات اقتصادی کمتر شود مردم شادتر می‌شوند و طبیعی است که هر چقدر مردم شادتر شوند لذت بردن از فوتبال هم افزایش پیدا می‌کند. برایم عجیب است که الحمدلله همه مسئولان کشور می‌دانند مشکلات چیست اما صرفا به تکرار مشکلات و بیان آن‌ها در رسانه‌ها می‌پردازند و راه حلی برایش پیدا نمی‌شود! مسابقه استقلال و پرسپولیس مانند بازی‌های قبلی تمام شد و رفت اما امیدوارم مشکلات این مملکت تمام شود و همه مردم از فقیر تا غنی از فوتبال لذت ببرند.

امیدوارم تعمیر ورزشگاه آزادی دو ساله تمام شود و بیست سال طول نکشد!

ورزشگاه ۱۰۰هزار نفری حالا با صندلی ۸۰هزار نفره است. این مجموعه بزرگ سال ۵۳ به بهره‌برداری رسید و جدا از ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری فوتبال، یک سالن ۱۲هزار نفری، استخر شنا و شیرجه، پیست دوچرخه‌سواری، زمین هاکی روی چمن، دریاچه بی‌نظیر و مجموعه ۵ سالن را هم درون خود جای داده است. همه این مجموعه فکر می‌کنم در حدود ۴ یا ۵ سال ساخته شد اما این‌که حالا می‌گویند فقط برای ترمیم قسمتی از استادیوم فوتبال آن دو سال وقت لازم است! البته باید به این مسئله دلخوش باشیم که ترمیم ورزشگاه آزادی دو ساله تمام شود و بیست سال طول نکشد!

پرسپولیس تیم برتر دربی نبود

۱۴ سال از عمر خودم را در پرسپولیس سپری کرده‌ام و با وجود علاقه‌ای که به همه تیم‌های فوتبال دارم کاملا طبیعی است که پرسپولیس را بیشتر از بقیه تیم‌ها دوست دارم. البته این مانع آن نمی‌شود که واقعیت را نگویم. به نظرم پرسپولیس در دربی تیم برتر نبود ولی واقعیت امر این است که توانست بازی را ببرد و من هم مانند بقیه هواداران خوشحال شدم. اطلاعات و آمار نشان می‌داد که شرایط استقلال از این بابت بهتر بود. آن‌ها فشار زیادی هم آوردند. جذابیت فوتبال دقیقا همین است؛ شما گاهی اوقات می‌بینید تیمی که از نظر اطلاعات و آماری ضعیف‌تر است برنده بازی می‌شود.

سپاهان بهتر از پرسپولیس است

دلم می‌خواهد پرسپولیس قهرمان شود و خوشحال هستم که سرنوشت پرسپولیس در اختیار خودش است و اگر بازی‌هایش را ببرد خوشبختانه قهرمان خواهد شد اما این را هم باید بگویم سپاهان در حال حاضر فوتبال بهتری بازی می‌کند. شاید یک‌سری از این حرف من ناراحت شوند اما سپاهان در میان اغلب تیم‌های کنونی فوتبال ایران واقعا یک باشگاه محسوب می‌شود.

هیچ‌وقت به ما نگفتند دربی باید مساوی شود

در تمام سال‌هایی که به عنوان بازیکن یا مربی با پرسپولیس دربی را تجربه کردم هرگز کسی به ما نگفت بازی باید مساوی شود. البته می‌گفتند سعی کنید به داور اعتراض نکنید و تماشاگران را تحریک نکنید ولی هیچ‌کس همان‌طور که گفتم چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به ما نگفت بازی استقلال و پرسپولیس باید مساوی تمام شود.

مورایس واقعا جنتلمن است

در حال حاضر دو مربی پرتغالی داخل لیگ برتر ما کار می‌کنند، مورایس و ساپینتو. در ابتدای فصل من خودم شخصا اصلا موافق کنار گذاشتن محرم نویدکیا نبودم ولی حالا باید بگویم انصافا مورایس جدا از اینکه تیمش خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند، واقعا هم جنتلمن است.

دلال‌ها می‌توانند باز هم کیروش و استراماچونی را بیاورند

استراماچونی به دنبال منافع خودش است و متأسفانه اشتباهات ما موجب شد چنین پولی بگیرد. به نظر من استراماچونی یک مدل کوچک از کارلوس کیروش است. همین آقای کیروش در برهه آخری که به ایران آمد این همه پول گرفت اما روی هم چند روزی بیشتر نبود تازه کلی هم دستیار همراه خودش آورده بود. رفتارش با رسانه‌های ایران را هم دیدیم که چگونه بود. کیروش وقتی در ایران بود حتی برای تماشای دربی هم به ورزشگاه نمی‌رفت اما الان در قطر سر تمرین تیم‌های باشگاهی هم حاضر می‌شود! این نشان می‌دهد قطری‌ها با وجود این‌که روی گنج نفت و گاز نشسته‌اند و پول زیاد خرج می‌کنند اما مفتی به کسی پول نمی‌دهند و از او کار می‌کشند. اگر شرایط به همین روال جلو برود آقایان دلال‌ها دوباره می‌توانند کاری بکنند تا کیروش و استراماچونی بار دیگر در ایران پاگشا شوند و تیم بگیرند. واقعیت تلخی که در فوتبال ایران وجود دارد.

قضاوت داوران در دربی خوب بود

نکته مهمی که هم در دربی پایتخت و هم در بازی سپاهان با ملوان بندرانزلی وجود داشت قضاوت خوب تیم داوری بود. هم دکتر حیدری و همکارانش و هم آقای سیدعلی و همکارانش در تهران و اصفهان واقعا خوب کار کردند و باید به هر دو تیم داوری خسته نباشید گفت. این عزیزان بدون حضور کمک‌داور ویدیویی عملکرد بسیار خوبی داشتند.

شاید بیرانوند منظوری نداشته

در مورد علیرضا بیرانوند و ماجراهایی که در دربی به وقوع پیوست باید با خودش صحبت کنید شاید واقعا از حرکتش منظوری نداشته است. البته به نظرم چنین حرف و حدیث‌هایی همواره پس از دربی چه از طرف پرسپولیسی‌ها و چه از طرف استقلالی‌ها به وجود آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج