۱۳۱۰۵۲۶
۲۴۵۹
۲۴۵۹
پ

ترس مشترک یحیی، مورایس و ساپینتو

لیگ بیست‌ودوم به حساس‌ترین پیچ‌های خود رسیده و حالا فقط ۲هفته تا پایان این دوره از رقابت‌ها باقی مانده است.

روزنامه همشهری: فردا و در هفته ماقبل پایانی این مسابقات، ۳مدعی اصلی قهرمانی به این شکل به مصاف رقبا خواهند رفت؛ پرسپولیس میزبان گل‌گهر سیرجان است، سپاهان از پیکان پذیرایی می‌کند و استقلال در خانه مس رفسنجان به میدان می‌رود. این مسابقات برای هر سه تیم خطرات بالقوه‌ای دارد که در مطلب پیش‌رو مرور می‌شود.

پرسپولیس باید از چه چیزی بترسد؟

گل‌گهر در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و از ۵مسابقه قبلی خود فقط یکی را برده. با این حال سرخپوشان به هیچ‌وجه اجازه لغزش ندارند و کوچک‌ترین سهل‌انگاری می‌تواند به قیمت از دست رفتن عنوان قهرمانی برای آنها تمام شود. هیچ‌چیز بدتر از آن نیست که تا نزدیکی‌های جام پیش بروی، مدعی اول کسب آن لقب بگیری و بعد ناگهان رؤیاهایت را بر باد رفته ببینی. پرسپولیس باید ۶دانگ حواسش را جمع کند که این اتفاق برایش رخ ندهد. به‌طور مشخص چیزی که سرخپوشان را در مورد بازی امروز نگران می‌کند، نمایش نیمه دوم آنها در برابر گل‌گهر در جام‌حذفی است. در مسابقه‌ای که همین ۲هفته پیش برگزار شد، سرخ‌ها ۲نیمه کاملا متفاوت را تجربه کردند؛ در ۴۵دقیقه اول درخشیدند و ۲گل زدند، اما در ۴۵دقیقه دوم به شکلی شلخته رو به دفاع آوردند و یک گل بد خوردند. اگر بازی برای چند دقیقه دیگر ادامه پیدا می‌کرد، هیچ بعید نبود پرسپولیس گل مساوی را هم بخورد. درصورتی که مسابقه فردا هم همین روال را طی کند، شاید سرخ‌ها شاد و سربلند از زمین بیرون نیایند. به یاد داشته باشیم فشار خاصی روی گل‌گهر نیست و این تیم نسبت به پرسپولیس راحت‌تر بازی می‌کند.

ترس مشترک یحیی، مورایس و ساپینتو

سپاهان باید از چه چیزی بترسد؟

روی کاغذ بازی با پیکان به دلایل مختلف برای سپاهان چندان دشوار نیست. تیم حریف با ۱۱گل زده در ۲۸بازی بدترین خط حمله فصل جاری را دارد و شاید اصلا این رکورد قابلیت ثبت جهانی را هم داشته باشد! آنها به لطف تیم‌های بدتری که در این فصل وجود داشته‌اند، بقای خود را در لیگ برتر قطعی کرده‌اند و از این نظر هم دغدغه خاصی ندارند. علاوه بر تمام اینها پیکان هفته گذشته در یک نبرد فرسایشی در برابر پرسپولیس حاضر بوده و ۳بازیکن اصلی‌اش را از دست داده است. با این حال سپاهان باید نگران باشد که مبادا سناریوی بازی با ملوان، دوباره تکرار شود. برای تیمی مثل پیکان که در این فصل چیز خاصی به‌دست نیاورده و هیچ قاب مهمی هم خلق نکرده، یک راه میانبر رستگاری، تغییر معادلات قهرمانی است. آنها می‌توانند در اصفهان یقه سپاهان را بگیرند و به اندازه کافی دیده شوند. این همان انگیزه‌ای است که باعث شد ملوان در اصفهان نمایش سلحشورانه‌ای داشته باشد. این انگیزه، شاید برای جوانان پیکان هم مثل یک موتور محرکه عمل کند.

ترس مشترک یحیی، مورایس و ساپینتو

استقلال باید از چه چیزی بترسد؟

اولین هراس استقلال باید از خودش باشد؛ اینکه چرا بعد از دربی اینقدر زود تسلیم شد و امید و انگیزه‌اش را از دست داد. آبی‌ها اگر در برابر مس‌رفسنجان هم مثل بازی با نفت‌آبادان باشند، بعید نیست به‌طور تمام و کمال از کورس قهرمانی خارج شوند و هفته آخر برایشان جنبه تشریفاتی پیدا کند. در مرحله بعدی، استقلال باید به یاد داشته باشد که مس در خانه تیم بسیار خسیس و جان‌سختی است. شاگردان محمد ربیعی در این فصل در سیرجان فقط یک شکست در برابر پرسپولیس داشتند که آن هم در شرایط بسیار بحث‌برانگیزی رقم خورد. به علاوه آنها در زمین خودی فقط ۳گل از ۳تیم دریافت کرده‌اند و در برابر ۱۱حریف دیگر کلین‌شیت کرده‌اند. اگر استقلال مهمان ناکام دوازدهم باشد، رسما باید با جام وداع کند.

ترس مشترک یحیی، مورایس و ساپینتو

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج