۱۳۱۰۹۰۰
۵۷۷۳
۵۷۷۳
پ

قهرمانی پرسپولیس در یک صورت قطعی شده!

در شبی که وینگرهای پرسپولیس در اوج بودند، این تیم بهترین بازی فصل خود را ارائه داد.

ورزش سه: در شبی که وینگرهای پرسپولیس در اوج بودند، این تیم بهترین بازی فصل خود را ارائه داد.

گرچه در دقایق ابتدایی و همانند بازی با پیکان استرس در سبک بازی پرسپولیس به وضوح آشکار بود، اما این تیم در نیمه اول تمام موقعیت‌های خود را تبدیل به گل و کار گل گهر را خیلی زود تمام کرد. مهدی ترابی و سعید صادقی در این بازی نیز همانند هفته‌های اخیر در اوج آمادگی قرار داشته و این آتش‌بازی تماشایی را برابر گل گهر در ورزشگاه آزادی به راه انداختند.

قهرمانی پرسپولیس در یک صورت قطعی شده!

اول- تاثیرگذاری در 9 گل از 14 گل اخیر پرسپولیس نشان می‌دهد مهدی ترابی در حال سپری کردن بهترین روزهای خود در لباس پرسپولیس است. ستاره تکنیکی این تیم که در نیم فصل اول در برخی بازی‌های پرسپولیس اصلا شرایط خوبی نداشت و حتی خراب کردن پنالتی او در بازی رفت مقابل تراکتور منجر به اولین باخت قرمزپوشان شد، در دو ماه اخیر تقریبا هر هفته در یکی از گل‌های تیمش نقش داشته است. گل سوم مهدی ترابی با نبوغ درخشان و ضربه چیپ این بازیکن و البته اشتباه محسن فروزان به ثمر رسید تا اولین هت تریک دوران ورزشی او رقم بخورد. در صورت پیروزی در آخرین بازی و کسب عنوان قهرمانی، مهدی ترابی می‌تواند عنوان بهترین بازیکن فصل را از آن خود کند.

قهرمانی پرسپولیس در یک صورت قطعی شده!

دو- رسیدن مهدی ترابی و سعید صادقی به روزهای اوج باعث شده این تیم شانس اول کسب عنوان قهرمانی لقب بگیرد. جنجالی‌ترین نام فصل تابستان گذشته، در اوایل فصل اصلا نشانی از ستاره سال قبل گل گهر نداشت. اما سعید صادقی بعد از سپری کردن مصدومیتی طولانی و وقتی رقیبی جدید به نام محمد عمری داشت، خودش را به خوبی در ترکیب پرسپولیس ثابت کرده و ستاره این تیم لقب گرفته است. هماهنگی فوق‌العاده با وحید امیری، تبدیل شدن به مهاجم دوم در مواقع لزوم و البته یک ضربه محکم و تماشایی به سمت دروازه محسن فروزان، باعث شد سعید صادقی نیز یکی از بهترین بازیکنان بازی امروز برابر گل گهر لقب بگیرد.

قهرمانی پرسپولیس در یک صورت قطعی شده!

سه- یکی از نقاط عطف پرسپولیس در هفته های اخیر و از دلایل مهم نتایج درخشان این تیم، استحکام فوق العاده خط دفاعی تیم یحیی گل محمدی بوده است. حضور علی نعمتی در پست مدافع چپ و جلو رفتن وحید امیری و البته محدود شدن شعاع حرکات دانیال اسماعیلی فر، یعنی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس تمامی اشتباهات و گل های خورده این تیم در طول فصل را به خوبی آنالیز کرده و جبران خطاهای خود را به پایان فصل موکول نکردند. جز بازی گوشی های علیرضا بیرانوند، پرسپولیس در مسابقه امروز مقابل گل گهر نیز مانند دیدارهای اخیر فرصت چندانی به حریف برای گلزنی نداد.

قهرمانی پرسپولیس در یک صورت قطعی شده!

چهار- وحید امیری در پرسپولیس سال‌های درخشانی داشته، اما این احتمالا بهترین فصل دوران حضور او در ترکیب این تیم بوده است. صحنه گل اول پرسپولیس نشان می‌دهد که چرا حتی در سن 35 سالگی و علی‌رغم حضور در این پست استراتژیک، هم سرمربی تیم ملی ایران و هم پرسپولیس تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن وحید امیری نیستند. استپ فوق‌العاده، حفظ آرامش و پاس بسیار خوب به عقب وحید امیری پایه گذار گل اول قرمزپوشان و شکسته شدن خط پراسترس و دشوار بازی برابر گل گهر شد. ستاره باتجربه پرسپولیس این فصل در تمامی خطوط برای تیمش بازی کرده و حتی در این سن نیز نمی‌توان با قطعیت گفت وحید امیری در کدام پست بهترین بازی خود را در زمین ارائه می‌دهد.

قهرمانی پرسپولیس در یک صورت قطعی شده!

پنج- پرسپولیس چند مهاجم بالاتر از متوسط در ترکیب خود دارد و البته جای یک مهاجم قاتل در ترکیب این تیم خالی است. اینکه بهترین گلزنان این تیم عضو خط حمله نیستند کمی عجیب است، اما یحیی گل محمدی در سال‌های اخیر به کرات ثابت کرده برای گلزنی فقط به مهاجمان نوک خود تکیه نمی‌کند و آنها به اندازه گلزنی، در ایجاد فضا برای وینگرها و ارسال پاس آخر نیز در ترکیب پرسپولیس نقش دارند. همانند عیسی آل کثیر که اگرچه جایی در بین گلزنان تیمش در بازی امروز نداشت، اما به خوبی وظیفه مشغول کردن مدافعان حریف و فضاسازی را برای صادقی و ترابی فراهم کرد و یحیی گل محمدی قطعا از عملکرد مهاجم باتجربه تیمش رضایت دارد.

قهرمانی پرسپولیس در یک صورت قطعی شده!

شش- متاسفانه یا خوشبختانه، فقط یک تیم در هر فصل به عنوان قهرمانی می‌رسد و این جام یا متعلق به پرسپولیس است یا سپاهان. اما یحیی گل محمدی با همین نتایج نیز شایسته اعتبار و تمجید فراوان بوده و علی‌رغم مشکلات عجیب و متفاوت در طول فصل، در فاصله یک هفته تا پایان همچنان شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود. ممکن است پرسپولیس در هفته آخر متوقف شده و جام را تقدیم سپاهان کند، اما تیم یحیی گل محمدی در این فصل فوق‌العاده ظاهر شد و این سرمربی باتجربه نشان داد در مارکت مربیان داخلی شاغل در لیگ برتر، احتمالا همچنان بی‌رقیب و بهترین است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج