جاباما
۱۳۱۱۲۷۲
۷۷۹
۷۷۹
پ

خلیل‌زاده: گروه راحتی در جام ملت‌ها نداریم

لیگ برتر هفته بیست‌ونهم خود را هم سپری کرد و صدر جدول تغییر نکرد تا سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود.

فرهیختگان: لیگ برتر هفته بیست‌ونهم خود را هم سپری کرد و صدر جدول تغییر نکرد تا سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود. اما اتفاق تکراری صحبت‌های مدیران، مربیان و بازیکنان علیه رقبا بود که باز هم اتفاق افتاد و کمیته انضباطی این بار سعی کرد خیلی سریع واکنش نشان داده و یک‌سری از آنها را احضار کند.  البته هفته گذشته هم از این احضار‌ها به کمیته اخلاق داشتیم که هنوز رایی در مورد آنها صادر نشده اما این بار کمیته انضباطی فدراسیون وارد عمل شد و نفراتی را از تیم‌های بالای جدول احضار کرد. واکنش‌های اینچنینی در مقابل نتیجه‌گرفتن رقبا و متهم کردن یکدیگر توسط تیم‌ها در فوتبال ایران تقریبا عادی شده و تا حد زیادی نیز نمک و هیجان خود را هم از دست داده است. شاید هم طبیعی باشد که برخی تیم‌ها بخواهند با جنگ روانی تمرکز تیم حریف را برهم زده و به این شکل مانع پیشروی آنها شوند. هرچند برخی نیز به دنبال توجیه ضعف خود و عدم نتیجه‌گیری تیمشان هم هستند که نمی‌توان منکر آن شد. در هر صورت لیگ با همه این حواشی، هیجانات، جنگ‌های روانی، توجیهات تمام نشدنی و... به هفته آخر خود رسیده است و روز پنجشنبه هفته پیش رو حوالی ساعت ۲۰ تکلیف تیم قهرمان مشخص خواهد شد. در این زمینه بد ندیدیم با شجاع خلیل‌زاده، بازیکن مازندرانی که سابقه چند سال قهرمانی با پرسپولیس را در فوتبال ایران دارد، صحبتی داشته باشیم.

 پرسپولیس دنبال بهانه‌جویی نبود

شجاع خلیل‌زاده در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره پرسپولیس و صدرنشینی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر می‌گوید: «پرسپولیس در جایگاهی قرار دارد که شایستگی آن را دارد. با تمام احترامی که برای سایر تیم‌ها قائلم باید بگویم پرسپولیس از هر نظر بهترین تیم ایران بوده و هست و شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی هم به حساب می‌آید. این را من نمی‌گویم، آمار می‌گوید. در فصلی که گذشت به دلایل مختلف، هواداران یا حق حضور در ورزشگاه را نداشتند یا محدودیت داشتند اما با این حال، تیم مسیر خوب خودش را طی کرد و الان صدرنشین لیگ است. هیچ وقت هم پرسپولیس دنبال بهانه‌جویی با اتهام زدن به دیگر تیم‌ها نبوده و نخواهد بود. درواقع پرسپولیس با کمترین حاشیه مسیر خودش را رفت و مزدش را هم گرفت. البته سهم تماشاگران هم جداست و آنها با همه مشکلاتی که برایشان فراهم بود این فصل به بهترین شکل پشت پرسپولیس بودند. در همین بازی با گل‌گهر اگر شرایط فراهم بود در ورزشگاه جای سوزن انداختن هم پیدا نمی‌شد.»

 بازیکنان پرسپولیس حرفه‌ای هستند

در هفته‌های اخیر یک‌سری بازیکنان که برخی از آنها ملی‌پوش هم هستند، پرسپولیس را متهم کردند به اینکه پشت پرده مورد حمایت قرار می‌گیرد و تلاش بقیه تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی بی‌فایده است. کلا حرف‌هایی از این قبیل که شاید به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیاید. شجاع خلیل‌زاده در واکنش به این حرف‌ها می‌گوید: «از این حرف‌ها زمانی که ما هم پشت سر هم جام می‌آوردیم زیاد بود. اشکال ندارد هرچه دوست دارند بگویند. بازیکنان پرسپولیس حرفه‌ای عمل کرده و هیچ جوابی به این صحبت‌ها نمی‌دهند. قطار در حال حرکت را سنگ می‌زنند. همان‌طور که گفتم پرسپولیس از نظر فوتبالی در بالاترین سطح فوتبال ایران قرار دارد و بهترین بازی‌ها را هم ارائه می‌دهد. چون زورشان به این تیم نمی‌رسد این حرف‌ها را می‌زنند. هواداران پرسپولیس باید به تیم‌شان افتخار کنند و بدون توجه به این حرف‌ها از موفقیت‌های تیم خود خوشحال باشند و لذت ببرند.»

 امیدوارم شایسته‌ترین تیم قهرمان شود

لیگ بیست‌ودوم برخلاف چند سال اخیر چند مدعی داشت که البته در هفته‌های پایانی فقط سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال بودند که در کورس ماندند. اما با این حال تیم‌هایی چون تراکتور، گل‌گهر و مس رفسنجان تیم‌های قدری نشان دادند که خیلی سخت امتیاز از دست می‌دادند. شجاع با بیان اینکه لیگ خوبی را داشتیم، می‌گوید: «لیگ از همان ابتدای فصل خوب و جان‌دار برگزار شد. تیم‌های زیادی در فصل نقل و انتقالات هزینه کردند تا بتوانند برای قهرمانی و کسب سهمیه بجنگند. چند مربی خارجی جدید هم وارد فوتبال ایران شدند که عملکردشان خوب بود. همه این اتفاقات باعث شد که سرنوشت قهرمانی به روز آخر کشیده شود. در حال حاضر تیمی صدرنشین است که شایستگی آن را دارد و در آخر هم امیدوارم تیمی قهرمان شود که مستحق آن است.»

 هواداران نساجی از قهرمانی پرسپولیس خوشحال می‌شوند

پرسپولیس در هفته پایانی لیگ باید به مصاف نساجی مازندران برود. تیمی پرطرفدار که در این فصل فراز و نشیب‌های زیادی داشت. برتری سرخپوشان در این مسابقه به منزله قهرمانی این تیم خواهد بود. مطمئنا ورزشگاه وطنی مملو از تماشاگر خواهد شد. شجاع خلیل‌زاده به‌عنوان یک بازیکن مازندرانی درمورد دیدار حساس روز پنجشنبه نساجی و پرسپولیس می‌گوید: «مطمئن باشید این بازی در حضور پرشور هواداران مازندرانی برگزار می‌شود و تردید نکنید که پرسپولیس در قائمشهر تنها نخواهد بود. با صراحت می‌گویم که تیم دوم تماشاگران قائمشهری پرسپولیس است و در کل استان مازندران تا دل‌تان بخواهد پرسپولیس طرفدار دارد. البته شک نکنید نساجی با تمام وجودش مقابل پرسپولیس حاضر می‌شود اما نمی‌توان منکر این شد که مازندرانی‌ها پرسپولیس را دوست دارند. خیلی از فوتبالیست‌های بزرگ استان هم راهی پرسپولیس شدند و همین الان بازیکنان زیادی در تیم هستند که مازنی بوده و سابقه بازی در همین تیم نساجی و ورزشگاه وطنی را دارند. شک ندارم که بازی نساجی و پرسپولیس یک بازی جذاب خواهد شد. ان‌شاءالله پرسپولیس هم در کنار مازنی‌های عزیز جشن قهرمانی خواهد گرفت.»

 جام ملت‌ها گروه راحت ندارد

رقابت‌های جام ملت‌ها قرعه‌کشی شد و تیم ملی کشورمان در کنار تیم‌های هنگ‌کنگ، فلسطین و امارات در یک گروه قرار گرفت. گروهی که به اعتقاد خیلی از کارشناسان تیم‌های راحتی در آن قرار دارند و تیم ملی بدون دغدغه می‌تواند راهی مرحله بعد باشد. شجاع خلیل‌زاده در مورد تیم‌های همگروه ایران می‌گوید«من اصلا موافق این نیستم که گروه راحتی داریم چون اصلا در مسابقاتی در این سطح گروه آسان نداریم. تیم‌های آسیایی پیشرفت خوبی در چند سال اخیر داشته‌اند و در جام ملت‌ها هم دنبال این هستند که خودشان را نشان دهند. اما در مورد تیم ملی باید بگویم که قطعا با سرمربی ایرانی برای قهرمانی وارد مسابقات می‌شود و تیمی هم که دنبال قهرمانی است برایش فرق نمی‌کند با چه تیم‌هایی همگروه باشد. مطمئنا ایران با امیر قلعه‌نویی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و امیدوارم که بتوانیم بعد از سال‌ها قهرمان جام ملت‌ها شویم.»

 فعلا صحبتی درمورد بازگشتم ندارم

تابستان نزدیک است و با آغاز فصل نقل و انتقالات گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد پیوستن بازیکنان به تیم‌های دیگر می‌شود. در این میان صحبت از بازگشت این مدافع سابق به پرسپولیس هم مطرح است. او در واکنش به این اتفاق می‌گوید: «در حال حاضر پرسپولیس شرایط بسیار حساسی دارد و صحبت در مورد نقل و انتقالات به صلاح نیست. بازیکنان پرسپولیس هم به جای مصاحبه کردن و اظهارنظر در مورد دیگر تیم‌ها خیلی خوب روی بازی آخرشان تمرکز کرده‌اند که بهترین کار است. به خاطر همین می‌گویم که بازیکنان پرسپولیس حرفه‌ای فکر کرده و عمل می‌کنند. برای آنها در بازی آخر آرزوی موفقیت دارم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج