۱۳۱۱۲۷۳
۱۵۷۷
۱۵۷۷
پ

پشت‌پرده دگرگون شدن ترکیب استقلال در رفسنجان

از اردوی استقلال خبر می‌رسد مهم‌ترین عاملی که باعث شد تا ساپینتو ترکیبش را برای بازی با مس رفسنجان دگرگون سازد، به این موضوع برمی‌گردد که او قصد داشت به چند تن از مهره‌های اصلی خود استراحت داده تا آنها برای تنها جام باقی مانده، دوباره با تمام قوا به ترکیب استقلال اضافه شوند.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال در حالی از رفسنجان با دست پر به تهران بازگشت که با توجه به وضعیت روحی و ‌انگیزشی بازیکنان این تیم و از سوی دیگر ترکیب متحول شده در بازی با مس رفسنجان و فرصت بازی دادن به نیمکت‌نشینان، شاید خوشبین‌ترین هوادار این تیم هم این انتظار را نداشت تا شاگردان ساپینتو در مقابل تیم قابل احترام ربیعی هر ۳ امتیاز مسابقه را دشت کرده و با پیروزی میدان را ترک کند، ولی استقلال طی یک بازی پرفراز و نشیب هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌ها را با پیروزی پشت‌سر گذاشت. اما از آنجایی که در بزنگاهی که باید امتیازات را دشت می‌کرد، این امر محقق نشد و در دو هفته قبلی از رسیدن به هدف بازمانده بود، درنهایت با وجود پیروزی در رفسنجان، چون دو رقیب دیگر این تیم هم به پیروزی رسیدند، درنهایت قهرمانی برای این تیم از دست رفت تا پرونده قهرمانی در لیگ برتر یک هفته زودتر برای آبی‌پوشان بسته شود.

 پشت‌پرده استراحت به ستاره‌ها

با این اوصاف اما از اردوی استقلال خبر می‌رسد مهم‌ترین عاملی که باعث شد تا ساپینتو ترکیبش را برای بازی با مس رفسنجان دگرگون سازد، به این موضوع برمی‌گردد که او قصد داشت به چند تن از مهره‌های اصلی خود استراحت داده تا آنها برای تنها جام باقی مانده، دوباره با تمام قوا به ترکیب استقلال اضافه شوند.  درواقع طبق شنیده‌ها ساپینتو شکست زودهنگام در لیگ برتر و عدم قهرمانی را قبل از دیدار با مس پذیرفته و با علم به اینکه حتی درصورت برتری مقابل مس رفسنجان، احتمال بالایی برای برتری سپاهان و پرسپولیس مقابل رقبا وجود دارد، ترجیح داد برای بازی ماقبل پایانی تیمش با ترکیبی از بازیکنان اصلی و نیمکت‌نشین استقلال را مقابل تیم ربیعی روانه میدان کند.  برای این دیدار روزبه چشمی، سیلوا، آرش رضاوند و محمد محبی، 4 تن از ارکان اصلی آبی‌ها در فصل جاری در ترکیب اولیه استقلال قرار نگرفتند. این در حالی است که از این جمع تنها محبی در نیمه دوم به ترکیب اضافه شد و اتفاقا در دقایق انتهایی این مسابقه نیز مثمرثمر ظاهر شد و حتی گل برتری تیمش را نیز به ثمر رساند. با این حال سیلوا و رضاوند با توصیه ساپینتو به استراحت پرداختند، با این توضیح که اولی با تیم راهی رفسنجان شد اما دومی در تهران باقی ماند تا با ریکاوری بیشتر، زودتر به شرایط مطلوب برگردد.  نکته قابل توجه درباره رضاوند اینکه این بازیکن روز گذشته در گفت‌وگویی درباره شرایط آسیب دیدگی‌اش گفته بود: «مچ پایم ورم دارد و باید منتظر بمانم تا ورم آن کمتر شود. فعلا باید فیزیوتراپی کنم تا پایم درمان شود. نیاز به ۳، ۴ هفته فیزیوتراپی و استراحت دارم تا بهبود یابم. فکر نمی‌کنم بتوانم در بازی پایانی مقابل تراکتور برای استقلال بازی کنم ولی تلاش می‌کنم به بازی برابر نساجی در جام حذفی برسم.»  شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حکایت از آن دارد که این بازیکن با مشکل حادی مواجه نیست و اتفاقا در تمرین روز گذشته استقلالی‌ها بدون مشکل حاضر شده. با این حال ساپینتو در تمرینی که اختصاص به ریکاوری استقلالی‌ها داشت، باز هم به رضاوند استراحت داده تا او نظاره‌گر تمرین هم‌تیمی‌هایش باشد. درواقع ساپینتو ترجیح داد با این کار تقسیم نیرو کرده و تمامی ارکان موفقیت تیمش را برای بازی نیمه‌نهایی جام حذفی در اختیار داشته باشد.  درباره چشمی نیز گفتنی است این بازیکن که در بازی هفته گذشته مقابل صنعت‌نفت آبادان، دچار دررفتگی و آسیب یکی از رباط‌های دست شده بود، پس از جا‌اندازی دررفتگی، با تصمیم کادر پزشکی استقلال نیازمند ترمیم رباط دست بود که تحت عمل جراحی سرپایی دست قرار گرفت و به‌زودی به تمرینات استقلال باز خواهد گشت. این بازیکن در حالی این اقدام درمانی را انجام داد که اگر استقلال در کورس بود و همچنان امیدی به قهرمانی این تیم وجود داشت، چشمی می‌توانست چندی دیگر را با این وضعیت ادامه بدهد اما از آنجایی که قهرمانی از دست رفته و فرصت مناسبی تا بازی با نساجی از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی باقی مانده، این بازیکن نیز با تصمیم ساپینتو و کادر پزشکی استقلال ترجیح داد هرچه سریع‌تر اقدامات درمانی دستش را انجام بدهد.

 استقلالی‌ها فقط جام حذفی را می‌خواهند

حالا استقلال فقط یک جام پیش رو دارد و باید برای رسیدن به قهرمانی در آن ابتدا نساجی را از پیش رو بردارد. تمام هدف استقلالی‌ها در فصل جاری به این جام ختم می‌شود و ساپینتو قصد دارد فصل خوبش با استقلال را با بردن این جام به پایان برساند. البته تحقق رویای سخت اما شدنی قهرمانی در حذفی برای آبی‌پوشان می‌تواند هزینه‌های زیادی را هم در پی داشته باشد. یکی از اعضای کادر مدیریتی استقلال که در سفر به رفسنجان این تیم را همراهی کرده بود در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «همه عوامل تیم دنبال جام حذفی هستیم و باید به این هدف دست پیدا کنیم. فصل سختی را سپری کردیم و اگرچه دیر موتور تیم روشن شد اما استحقاق آن را داشتیم تا در لیگ برتر هم به قهرمانی دست پیدا کنیم. متاسفانه یا نخواستند یا نشد! در هر صورت الان فقط جام حذفی را پیش رو داریم و تمام هدف و توان خود را می‌گذاریم تا به این جام برسیم.» وی درباره برتری مقابل مس رفسنجان گفت: «بازی بسیار سختی داشتیم و به دشواری از سد حریف گذشتیم. البته از حق نگذریم حریف میزبانی بسیار خوبی را به عمل آورد و از باشگاه مس رفسنجان از این بابت متشکریم. درواقع بالاخره در یک شهر بازی را بردیم و بدون دردسر و جار و جنجال به تهران بازگشتیم.»

 بازی با تراکتور؛ نیم‌نگاهی به انتقام

حالا استقلال در آخرین دیدار فصل خود در حالی به مصاف تراکتور خواهد رفت که برای این دیدار نیز احتمالا همان شرایطی خواهد بود که در رفسنجان به وقوع پیوست. درواقع از آنجایی که استقلالی‌ها بلافاصله بعد از دیدار با تراکتور باید خود را برای دیدار با نساجی آماده کنند، به نظر می‌رسد برای این دیدار نیز ساپینتو از ترکیبی از بازیکنان اصلی و ذخیره تیمش استفاده کند تا سایر بازیکنان اصلی و ستاره‌های این تیم با استراحتی بیشتر، هرچه بهتر برای دیدار با نساجی آماده شوند.  البته این در حالی است که استقلالی‌ها بازی رفت را در تبریز واگذار کردند تا در ادامه روزهای ناکام در بازی‌های نیم‌فصل اول، این شکست تا حد زیادی استقلال را از صدر جدول در آن برهه زمانی دور کند و روی همین حساب به نظر می‌رسد ساپینتو و شاگردانش برای این دیدار نیز نیم‌نگاهی به انتقام از حریف تبریزی هم داشته باشند. بازی رفت دو تیم در یخبندان تبریز با برتری دو بر صفر تراکتوری‌ها به پایان رسید و استقلال در صورت برتری مقابل این تیم می‌تواند انتقام دیدار رفت را هم بگیرد. نکته قابل توجه اینکه کسب مقام سومی استقلال در فصل جاری نیز قطعی شده و نتیجه این مسابقه نمی‌تواند تهدیدی برای مقام این تیم باشد و به همین سبب شاید هم استراحت به بیشتر بازیکنان این تیم در اولویت قرار گرفته و هیچ ‌انگیزه‌ای نیز برای انتقام مطرح نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج