۱۳۱۲۳۹۰
۱۸۹۱
۱۸۹۱
پ

در حق پیکان ناجوانمردی کردید!

مجتبی حسینی می‌گوید تغییر محل میزبانی بازی با پرسپولیس و همچنین اتفاقات دیدار با سپاهان، ناجوانمردی در حق پیکان بود.

ورزش سه: در حق پیکان ناجوانمردی کردید!مجتبی حسینی می‌گوید تغییر محل میزبانی بازی با پرسپولیس و همچنین اتفاقات دیدار با سپاهان، ناجوانمردی در حق پیکان بود.مجتبی حسینی: در حق پیکان ناجوانمردی کردید!

طبقه دوم ساختمان سازمان لیگ در اتاق روابط عمومی و سالن نشست خبری این سازمان در خیابان سئول، میزبان صحبت‌های طوفانی مجتبی حسینی سرمربی پیکان بود که برای سومین هفته متوالی، با اظهارات تند به استقبال خبرنگاران رفت.

* صحبت‌های اولیه؟

بعد از صحبت‌های مدیر رسانه پیکان: عرض سلام دارم و به نوبه خودم عرض خسته نباشید دارم خدمت همه اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم و از آنها تشکر دارم. واقعا شما تنور فوتبال را داغ می‌کنید. در مورد بازی هم بعد از دو بازی که کردیم و جایگاهی که داریم، به این نتیجه رسیدیم شانس را به بچه‌هایی بدهیم که کمتر بازی کردند، برخلاف دو بازی گذشته‌مان تا بچه‌ها لیاقتشان را نشان بدهند. اگر سوالی دارید، در خدمتم.

* به اهدافتان رسیدید؟

ببینید، باشگاه بزرگ پیکان، معمولا از نظر جدولی دو هدف را دنبال می‌کند: یک حفظ سهمیه تیم، دو تک رقمی‌شدن. معمولا باتوجه به شرایطی که پیکان دارد این شرایط را دنبال می‌کند. ما متاسفانه نتوانستیم تک رقمی شویم اما در این لیگ سخت و پرحاشیه سهمیه تهران را حفظ کردیم که این باز جای خوشحالی دارد، باتوجه به تمام اتفاقات تلخی که برایمان افتاد. هدف نهایی پیکان بازیکن‌سازی است و ما توانستیم بازیکنان جوان و خوبی بسازیم و پیکان با فروش چند بازیکن خوب و با استعداد که قیمت خوبی هم دارد، درآمدزایی خواهد کرد چون فکر کنم مدیریت به این نتیجه رسیده است. هدف پیکان بازیکن‌سازی و کسب درآمد و کاهش هزینه است و از این نظر فکر کنم به اهدافمان رسیدیم.

* نتیجه‌گیری؟

می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و تیممان شایستگی امتیازات بیشتر را داشت اما خُب امسال فکر کنم زیاد خوش‌شانس نبودیم و علی‌رغم تمام تلاش‌های مجموعه، حتی در دو بازی گذشته، پایاپای بودیم. غیر از بازی مس که تیممان خوب نبود، در 29 بازی عملکرد خوبی داشتیم. الان بحث این است که خروجی لیگ چیست؟ با این همه هزینه، چه چیزی از دل لیگ خارج شده است؟ ما اگر می‌خواهیم خروجی و پدیده و بازیکن داشته باشیم، با این راه و روش به جایی نخواهیم رسید. تیم‌هایی که بازیکن از دلشان خارج می‌شد، نفت تهران و سایپا و پاس تهران و پیکان بود. ما با این روند به جایی نخواهیم رسید، حریف هفته گذشته ما، دو بازیکنش در عقب و جلوی زمین، بازیکنان پیکان بودند در گذشته. شما اگر می‌خواهید این باشگاه‌ها را زیر این فشار له کنید، در نهایت فوتبال ما سازندگی خود را از دست خواهد داد. ما در گذشته نفت تهران را از دست دادیم، هنوز که هنوز است بازیکنانش در پرسپولیس و تیم‌ملی می‌درخشند. از سایپا هنوز که هنوز است بازیکنانی هستند که می‌درخشند اما ما همین تیم‌ها را از بین بردیم.

* پیکان هم می‌شد از بین برود...

با قطع صحبت خبرنگار: بله... اگر ما جایگاه ثابتی نداشتیم با اتفاقات دو بازی گذشته که من هیچ‌جای دنیا ندیده بودم... می‌گویند اتفاق خاصی نیفتاده یک پنالتی و یک اخراج برای تیمتان گرفتیم. من عاجزانه از مسئولان محترم تقاضا دارم به فکر همچین تیم‌هایی باشند. ما سایپا را از رده اول فوتبال انداختیم، نفت و پاس و بانک ملی و راه‌آهن نابود شدند. این باشگاه‌ها بازیکن می‌دادند بیرون. شما نباید همه چیز را از دریچه قهرمانی ببینید. امیدوارم این روند بازگردد.

* انتقاد به داوری در بازی پرسپولیس و سپاهان؟

این را من نباید جواب بدهم و ریاست محترم کمیته داوران باید جواب بدهد. اما چیزی که هست این است که اتفاقاتی در بازی قبلی رخ داد که هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد  و خیلی راحت از آن گذشتند. اینکه بازی میزبان را برویم میهمان شویم، من هیچ جای دنیا ندیدم. اتفاقات اصفهان چیز عجیب و غریبی بود که به راحتی انجام داد. امیدوارم آدم‌های کاربلدی که در فوتبال ما هستند، متوجه این باشند که ضربه زدن به تیم‌های سازنده، ضربه زدن به فوتبال ملی ماست. اینکه بخواهیم فقط از تیم‌های پولدار با تماشاگر حمایت کنیم، یعنی داریم موج سواری می‌کنیم.

* لیگ را چطور دیدید؟

ببینید لیگ، لیگ سختی بود و پرحاشیه. نسبت به سال گذشته از نظر کیفی لیگ باکیفیت‌تری بود. بازیکنان لژیونر ما آمدند در لیگ و بازیکنان و مربیان خارجی آمدند اما باز هم من سر حرفم هستم. اگر می‌خواهیم لیگمان خروجی داشته باشد، باید تیم‌های سازنده را برگردانیم و از آنها حمایت کنیم. 90 درصد فوتبال ما دولتی است و نمی‌شود یک تیمی n درصد از آن استفاده کند و یک تیم دو درصد.

* شما به عنوان یکی از گزینه‌های تیم امید معرفی شدید، نظرتان در این باره چیست؟

با کمی مکث: درباره تیم امید من یک توضیحاتی را بدهم. این شکل مطرح‌شدن اسم‌ها و شکل انتخاب یک مربی، تنها جایی که در دنیا اتفاق می‌افتد ایران است. اولا هیچ صحبت رسمی از سوی هیچ مقام رسمی با من نشده. وقتی می‌خواهید یک مربی بیاورید، خواسته‌های خودتان از او را می‌گویید، حرف‌های مربی را می‌شنوید یا به نتیجه می‌رسید یا نمی‌رسید. اصلا با ما همچین صحبتی نشده و همچین جلسه‌ای نداشتیم. اینکه اسم ما بیاید و با 5-6 نفر هم صحبت شود، غیرحرفه‌ای است. آدم‌های دور و بر تیم امید سیاسی هستند، من از سال 88 مربیگری را آغاز کردم و خودم هم 20 سال در فوتبال ایران بازی کردم. بعد پله پله آمدیم رسیدیم به رده‌های بالاتر. من از سالی که با ذوب‌آهن سرمربی شدم، سهمیه آسیا گرفتم اما من را کنار گذاشتند. دوباره رفتم از لیگ یک شروع کردم و آمدم بالا، من آدم رانتی نیستم. من به واسطه اسم کسی نیامدم مربی شوم. من اگر مربی شدم، به خاطر زحمتی است که کشیدم و لطف خدا و عشقی که به فوتبال دارم. من آدمی نیستم که وابسته باشم و این روند، روند غلطی است. هیچ مقام رسمی با من صحبت نکرده است.

* ترجیح شما حضور در تیم باشگاهی است یا تیم امید؟

ببینید، ترجیح من... فکر کنم متوجه عرایضم نشدید، ترجیح من این است که هرجا بخواهم کار کنم باید با احترام با من صحبت شود و با اختیار تام بروم کار کنم. طرح این صحبت‌ها در شان و شخصیت من است. اگر اینجا هم نشود، جای دیگر خواهم رفت. کسی که کاربلد است، احتیاجی به رانت ندارد. نه لفاظی بلدم، نه آدم سخنوری هستم و آدمی هستم که کار می‌کنم. همیشه امیدم به لطف خدا بوده و سعی و تلاش خودم.

* فصل بعد در پیکان نخواهید بود؟

من باشگاه پیکان را دوست دارم، ما بذری اینجا کاشتیم و می‌خواهیم بهره‌اش را ببریم. اینجا با ما صحبت نشده، اگر شرایط کار مهیا باشد، می‌ایستیم کار می‌کنیم. ما عاشق فوتبالیم و می‌خواهیم با جوانان مملکت کار کنیم. اگر ما را خواستند، کار می‌کنیم و اگر نخواستند جای دیگر کار می‌کنیم. عشق من فوتبال است، کارم را بلدم و خوب هم بلدم. تیم‌هایی که جلوی ما می‌ایستند و برای برد ما می‌روند کار ناجوانمردانه می‌کنند، بپرسید، می‌دانند. من دو سال پیکان بودم و اول از همه از ریاست محترم گروه صنعتی ایرانخودرو، شخص دکتر عظیمی تشکر دارم که در این شرایط سخت از ما حمایت کردند. همچنین از مدیران عامل محترم آقای اکبر محمدی که واقعا یکی از آدم‌هایی هستند که به جوانان اعتقاد دارند، آقای امیر عطابخش، آقای حمید عباسی، رئیس هیئت مدیره ما آقای اینانلو، این دوستان همه جوره با ما همکاری کردند و من جا داشت از آنها تشکر کنم.

* منظورتان از ناجوانمردی؟

دیگر به هر حال چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

* فشار به مجتبی حسینی برای جدایی یک بازیکن در نیم فصل؟

نه نه، امسال ما همچین موردی نداشتیم چون من خدمت هیئت مدیره عزیز گفتم که این لیگ، لیگ سختی است و ما اگر بخواهیم نیم فصل بازیکن از دست بدهیم احتمال سقوط داریم و این عزیزان به حرف من اعتماد کردند. اما در پایان فصل بازیکن در لیست خروجی داریم چون میل بازیکن دیگر به ماندن نیست و نمی‌توانیم او را زوری نگه داریم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج