اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۱۴۱۸۱
۳۱۳۷
۳۱۳۷
پ

شیشه عمر هرناندز در دستان استقلال

استقلال در نیمه‌نهایی جام‌حذفی فرصت خوبی برای انتقام از نساجی دارد. آنها فصل گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات به مصاف نساجی رفتند که آن بازی در ضربات پنالتی به سود قائمشهری‌ها به پایان رسید و این تیم درنهایت با شکست آلومینیوم توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند و حالا استقلالی‌ها در پی جبران آن دیدار هستند.

فرهیختگان: استقلال در نیمه‌نهایی جام‌حذفی فرصت خوبی برای انتقام از نساجی دارد. آنها فصل گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات به مصاف نساجی رفتند که آن بازی در ضربات پنالتی به سود قائمشهری‌ها به پایان رسید و این تیم درنهایت با شکست آلومینیوم توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند و حالا استقلالی‌ها در پی جبران آن دیدار هستند. از بخت بد نساجی، استقلال زخم‌خورده است. آنها که قهرمانی در لیگ را از دست دادند چاره‌ای جز تصاحب جام‌حذفی برایشان باقی نمانده است. از طرفی فصل قبل هم مقابل همین تیم در آزادی حذف شدند؛ پس حالا بدون شک برای پیروزی در این بازی ‌انگیزه‌های زیاد دارند. این‌انگیزه‌ها کار نساجی را سخت می‌کند، مخصوصا اینکه هنوز به خاطر شکست تحقیرآمیز مقابل پرسپولیس اسیر حاشیه هستند. 

سرنوشت هرناندز در دستان استقلال

تیم نساجی با این امید که می‌تواند در لیگ با هرناندز روزهای تلخ همراهی با حمید مطهری را فراموش کند، این مربی را به خدمت گرفت. هرناندز هم اما نتوانست کاری از پیش ببرد و حتی خطر سقوط را هم حس کردند. همین موضوع باعث شد تا مدیران باشگاه نساجی و مالک این تیم از کرده خود پشیمان شده و از اینکه نتواسته‌اند کاری برای این تیم انجام دهند به فکر تغییر وی هستند. خیلی‌ها می‌گویند او تیم را در بحران و از میانه راه تحویل گرفته و نمی‌توانیم از او توقع زیادی داشته باشیم اما همین که هیچ تحولی انجام نداد بهانه خوبی برای نساجی‌چی‌هاست تا برکنارش کنند. آنها نه‌تنها نتیجه نگرفتند بلکه هیچ تغییری را هم حس نکردند و هر چه از هرناندز در لیگ دیدم تقریبا ناکامی بود. با این حال بازی این تیم مقابل پیکان و صعود به نیمه‌نهایی لیگ برتر تنها بهانه‌ای برای بقای این مربی بود. 

مدیران نساجی که لیگ قهرمانان آسیا را در پیش دارند ابتدا می‌خواستند با این مربی تحول ایجاد کرده و اوضاع را در آستانه حضور در آسیا بهبود ببخشند. تجربه‌ای که تراکتور با خمز داشت در تصورات قرار بود برای نساجی به وجود بیاید اما این اتفاق رخ نداد؛ چراکه نه نساجی امکانات تراکتور را دارد و نه تیمی که بردیف بسته بود تیمی است که مطهری در اختیار داشت. میانگین سنی به‌شدت بالا، از نساجی یکی از پیرترین تیم‌های لیگ را ساخته بود و به همین دلیل هرناندز حتی اگر هم می‌خواست نمی‌توانست تیمی رونده چون تراکتور بسازد. از این رو شیشه عمر هرناندز در دستان استقلال است و اگر این مربی نتواند در جام حذفی نتیجه بگیرد و حداقل به فینال صعود نکند احتمالا باید ایران را ترک کند. از باشگاه شنیدیم که جام‌حذفی آخرین فرصت اوست و اگر نتواند در این جام خوب عمل کند از این تیم جدا می‌شود و آنها به فکر انتخاب مربی دیگری خواهند بود که اتفاقا او هم خارجی اما نامدار‌تر است. 

حقیقی در پی رفع اتهام

دروازه‌بان نساجی در هفته‌ای که گذشت به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. او که قبل از بازی نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته بود به لطف نا‌هماهنگی با مدافعان نمایش خوبی نداشت تا مورد سوءظن‌ و برخی اتهامات قرار گیرد. با این حال این دروازه‌بان مقابل استقلال عملکرد خوبی دارد. او در بازی رفت و در حالی‌که استقلال مسیر همواری تا قهرمانی و کسب دوگانه با فرهاد مجیدی داشت یک رکورد خاص از خود به‌جا گذشت. حقیقی در بازی فصل قبل مقابل استقلال بعد از 120 دقیق بازی نفسگیر در ضربات پنالتی نیز موفق ظاهر شد و به نیمه نهایی راه یافت. آمار حقیقی در جام‌حذفی بسیار بهتر از لیگ است و او به‌جز یک گلی که مقابل فجر دریافت کرد در ادامه این مسیر عملکرد خوبی داشت و گل نخورد تا به استقلال رسید و امیدوار است باز هم با عملکردی خوب مقابل استقلال بهترین نتیجه را از آبی‌ها گرفته و تیمش را راهی فینال کند. 

این دروازه‌بان در لیگ وضعیت خوبی نداشت و در تعدادی از بازی‌ها با خوردن گل‌های زیاد از زمین خارج شد. او 44 گل دریافت کرد و که با احتساب 30 بازی تقریبا در هر بازی یک و نیم گل خورده که اصلا آمار جالبی نیست. با این حال قائمشهری‌ها به آمار خوب این دروازه‌بان در جام‌حذفی دل خوش کرده‌اند و امیدوارند دروازه‌بان‌شان بتواند این تیم را با همین آمار و اعداد بار دیگر به فینال جام‌حذفی برساند. 

نساجی ضعیف‌ترین مدافع عنوان قهرمانی

مدافع عنوان قهرمانی در حالی باز هم به نیمه نهایی جام شگفتی‌ها راه یافت که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های فصل فوتبالی جاری است. این تیم هر‌چند در جام‌حذفی فجر، آلومینیوم و پیکان را از پیش رو برداشت اما تا نیمه‌نهایی که به بازی با استقلال رسید حریف چندان قدری در این مسابقات به خود ندیده است. به این ترتیب با توجه به آمار بدی که آنها در لیگ از خود به جا گذاشتند این سوال به وجود می‌آید که آیا می‌توانند نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران در آسیا باشند؟ نساجی در نیم‌فصل دوم حتی یک بار هم برنده نشد و اگر از نفت مسجدسلیمان سقوط‌کرده فاکتور بگیریم بدترین خط دفاع را با دریافت 44 گل داشت. 14 شکست برای تیمی که ادعای قهرمانی دارد یعنی تقریبا نیمی از بازی‌های یک فصل فوتبالی خود را باختند و این اصلا امیدوار‌کننده نیست. اگر مسابقات حذفی و جام شگفتی‌ها نبود و چنین قرعه آسانی به نساجی نمی‌افتاد این تیم بدون شک نمی‌توانست از مراحل مختلف پیش‌رو عبور کند و خیلی زود حذف می‌شد. با این حال شاید هرناندز در این جام، شگفتی خلق کند و هم نساجی را به فینال برساند و هم جای پای خود را سفت کند. 

الهامی بر‌نمی‌گردد 

خیلی‌ها با اتفاقاتی که در بازی هوادار و نساجی رخ داد و ساکت الهامی از سوی هواداران تشویق شد، بر این باورند که قرار است بار دیگر این مربی به قائمشهر برگردد. این‌طور که از باشگاه نساجی شنیدیم با اتفاقاتی که بین الهامی و حدادیان رخ داد و حرمت‌هایی که شکسته شد بعید است دیگر آشتی رخ دهد. در واقع حمایت سکوها از الهامی دستاورد باشگاه نساجی بود اما به معنی بازگشت او نبود و فقط پیاز داغش را زیاد کردند. 

از طرفی شنیدیم حدادیان می‌خواهد تحولی عظیم در باشگاه نساجی ایجاد کند. از یک سو خبر می‌رسد که هرناندز رفتنی است و از سوی دیگر می‌گویند اگر او در جام‌حذفی نتیجه بگیرد می‌ماند اما نکته مهم این است که این مربی چه برود چه بماند حدادیان برنامه بلند‌مدتی برای تغییر در تیمش دارد. او که به سختی و با هزینه‌های شخصی تیم را به این مرحله رساند و مجوز حضور در آسیا گرفت نمی‌خواهد به این راحتی کنار بکشد و این فرصت طلایی دیده شدن را از دست بدهد. به همین دلیل او فصل بعد قصد دارد با حذف برخی افراد تیم قدرتمند‌تری روانه مسابقات کند. نساجی تاکنون با مربیان متعددی کار کرده و اگر بخواهیم آمار بگیریم با توجه به حضور مربیانی چون جواد نکونام، مجید جلالی، رضا مهاجری، محمود فکری، وحید فاضلی، ساکت الهامی، اسماعیل اسماعیلی و حمید مطهری به هرناندز رسیدند و تقریبا به‌طور میانگین هر فصل دو مربی در لیگ برتر تغییر دادند. 

حال بازی با استقلال برای آنها نه‌تنها فرصت خوبی برای کسب سهمیه دیگر و موفقیت در فصلی نا‌موفق است بلکه تکلیف بسیاری افراد در این باشگاه را مشخص می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج