۱۳۱۴۱۹۶
۴۳۴۸
۴۳۴۸
پ

انتخاب عنایتی صدای یک استقلالی را درآورد

پیشکسوت استقلال گفت: انتخاب سرمربیان تیم‌های پایه و امید خیلی متفاوت‌تر از انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان است

همشهری آنلاین: محسن یوسفی درباره دلایل ناکامی تیم فوتبال استقلال در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر اظهار دشت: استقلال در این فصل شاهد اتفاقات و مسائل غیرفوتبالی زیادی بود که روی عملکرد این تیم تأثیر منفی گذاشت. ضعف در مدیریت، حواشی، تغییرات چندین باره مدیرعامل، مشکلات مالی، اشتباهات داوری و ... باعث شد تا آبی‌پوشان نتوانند مجدداً قهرمان شوند. استقلال با سرمربیگری ساپینتو در بازی‌های اول خودش با سیستم ۳ دفاعه سال قبل بازی کرد و حتی در اردوی پیش فصل در ترکیه با همین تاکتیک تمرین کرده بود که بازی اول را در ورزشگاه آزادی به سپاهان باخت، اما بعد از چند هفته‌، ساپینتو به خوبی متوجه ضعف تیمش شد و تغییر سیستم داد که خیلی خوب هم جواب گرفت. 

وی افزود: استقلال این فصل تغییرات زیادی در پست مدیرعاملی باشگاه داشت و این مشکل به تیم ضربه زیادی زد. در مباحث مالی هم زمانی که بازیکن سر وقت پول نگیرد، تمرکز لازم را ندارد. استقلال یک هافبک خلاق و بازی‌ساز تخصصی نداشت، اما سایر بازیکنان در تمام خطوط بسیار تأثیرگذار بودند. در خط حمله ۴-۵ بازیکن بودند که در تیم‌های قبلی خودشان عملکرد بسیار خوبی داشتند، اما در این فصل نتوانستند درخشش گذشته را تکرار کنند. سجاد شهبازاده آقای گل فصل قبل بود که به تیم قهرمان اضافه شد، اما عملکرد مطلوبی نداشت.

*اشتباه داور دربی باعث شد تا استقلال قهرمان نشود

کارشناس فوتبال در مورد اینکه داور دربی باعث شد تا استقلال قهرمان لیگ برتر نشود، عنوان کرد: در دربی استقلال ۱۵ دقیقه ابتدای مسابقه خیلی خوب بازی کرد. اگر داور، اوایل بازی پنالتی صحیح را می‌گرفت، استقلال برنده دربی می‌شد و در ادامه نیز قهرمانی لیگ برتر را از آن خود می‌کرد. البته باوجود اشتباه داوری، استقلال باید حملاتش را ادامه می‌داد و سرمربی آرامش را به داخل زمین و به بازیکنانش انتقال می‌داد تا در ادامه بازی برنده می‌شد. بروز اینگونه مسائل نشان می‌دهد که برای قهرمان شدن، فقط بحث فنی نیاز نیست، مدیریت باشگاه، قضاوت درست داوران، آرامش سرمربی و ... نقش تعیین کننده‌ای دارند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: ساپینتو از نظر فنی مربی تاکتیکی و خوبی است، ولی کنترلی روی حواشی نداشت. حتی او در بروز مشکلات حاشیه‌ای لب خط تأثیرگذار هم بود. اگر این موضوع در همان ابتدای فصل مدیریت و حل می‌شد، بالطبع بازیکنان را بهتر هدایت می‌کرد. ابتدا مربی باید خودش را آماده حاشیه‌ها کند و تمام تمرکزش را روی بازی بگذارد. ولی با این حال نمره استقلال در ارائه عملکرد فنی در اکثر بازی‌ها خوب بود و اگر ساپینتو حواسش را جمع می‌کرد شانس بیشتری نسبت به پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر داشت.

*هواداران همیشه از استقلال و پرسپولیس قهرمانی می‌خواهند

وی درباره اینکه استقلال به قهرمانی جام حذفی نیاز دارد، تاکید کرد: هواداران همیشه از استقلال و پرسپولیس جام قهرمانی می‌خواهند، زندگی طرفدار فوتبال با یک باخت تیم محبوبش بالا و پایین می‌شود. استقلال باید با قهرمانی در جام حذفی یک هدیه خوب‌ به هواداران بدهد و به طور حتم بازیکنان با تمام وجودشان برای قهرمانی در جام حذفی بازی خواهند کرد. استقلال در هفته آخر یک پیروزی بسیار شیرین را مقابل تراکتور به دست آورد، بر این اساس بازیکنان برای قهرمانی در جام حذفی آماده هستند و تمرکزشان روی این جام است.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه استقلال باید قرارداد ساپینتو را تمدید کند، گفت: ساپینتو از لحاظ فنی و تاکتیکی مربی خوبی بود، اما لازم نیست که این همه هیجان و تنش داشته باشد، چون در هر بازی یک جنجال در کنار خط داشت. حتی اگر داور اشتباه سوت بزند و مربی حریف بخواهد او را تحریک کند، او نباید وارد حاشیه شود. اگر این مسائل و حاشیه‌های ساپینتو تکرار نشود، استقلال به راحتی می‌تواند قهرمان سال آینده لیگ برتر شود.

وقتی فدراسیون گزینه اصلح ندارد، دست به دامن یک مربی بیکار می‌شود 

یوسفی در مورد انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید، خاطرنشان کرد: وقتی فدراسیون فوتبال از روی اجبار و زمانی که فردی اصلح را ندارد و تیم امید روی هواست، مجبور می‌شود دست به دامن یک مربی بیکار شود تا سرمربی را هر طور شده معرفی کند. انتخاب سرمربیان تیم‌های پایه و امید خیلی متفاوت‌تر از انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان است و باید وقت بیشتری برای کارشناسی دقیق صرف شود تا سرمربی مدنظر انتخاب و معرفی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج