۱۳۱۵۷۳۳
۱۲۴۶
۱۲۴۶
پ

سبک داوری فینال جام حذفی تغییر می‌کند؟

فینال جام حذفی ایران قرار است روز چهارشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شود تا دو تیم استقلال و پرسپولیس که به ترتیب از سد نساجی و هوادار در نیمه‌نهایی عبور کردند، برای صدویکمین بار در تاریخ روبه‌روی هم قرار بگیرند.

روزنامه شرق: فینال جام حذفی ایران قرار است روز چهارشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شود تا دو تیم استقلال و پرسپولیس که به ترتیب از سد نساجی و هوادار در نیمه‌نهایی عبور کردند، برای صدویکمین بار در تاریخ روبه‌روی هم قرار بگیرند. این دو که چندی پیش در جریان بازی‌های لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند، به فاصله اندکی باید یکی دیگر از سرنوشت‌سازترین بازی‌های سال‌های اخیر را برگزار کنند. اگرچه در لیگ برتر هم تلاش برای رسیدن به صدر جدول و نهایتا رسیدن به جام قهرمانی در میان بود؛ ولی این بازی مستقیما باید به کسب جام ختم شود. در لیگ برتر، پرسپولیس موفق شد با یک گل به برتری برسد و حالا هواداران استقلال امید زیادی دارند که این تیم بتواند انتقام شکست در دربی ۱۰۰ را بگیرد. البته استقلالی‌ها در روزهای اخیر پرجنب‌وجوش نشان داده و نسبت به مسئله داوری در دیدار پیش‌رو وسواس به خرج داده‌اند. کادر فنی، بازیکنان، مسئولان و هواداران این باشگاه اعتقاد دارند داوری در این فصل به ضررشان بوده و حتی در دربی صدم هم داور علیه آنها سوت زده است. در همین راستا، آبی‌پوشان به‌تازگی خواستار استفاده از داور خارجی برای بازی روز چهارشنبه شده‌اند. البته آنها یک آلترناتیو هم در نظر دارند و گفته‌اند اگر فدراسیون نمی‌تواند برای فینال داور خارجی بیاورد، بهتر است قضاوت را به علیرضا فغانی، داور نخبه ایرانی که چند سالی می‌شود به استرالیا مهاجرت کرده، بسپرند؛ ولی هر دو موضوع از سوی فدراسیون فوتبال و در رأس آن کمیته داوران این فدراسیون رد شده است. البته از قرار معلوم، برای کاهش حساسیت‌ها بر داور بازی پیش‌رو قرار است فرمت متفاوتی در مقایسه با بازی‌های لیگ در نظر گرفته شود و این بار از داوران پشت دروازه هم استفاده شود. این موضوعی است که خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران، به آن اشاره کرده است. افشاریان ابتدا در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به فصلی که گذشت، گفت: «لیگ ما بسیار فرسایشی بوده است. هم در لیگ برتر هم لیگ دسته اول و دسته دوم. مسابقات با همه رفتارهای متعارف و نامتعارف و با اشتباهات و قضاوت‌های خوب به این مرحله رسید. آنچه که در ذهن من، رئیس و تمام ارکان فدراسیون وجود دارد، همین است. مدینه فاضله ما در این بازی این است که حق به حق‌دار برسد. کسی که جام می‌گیرد یا حذف می‌شود، باید با بازی خودش باشد. پشت این مسئله نیتی نیست». 

رئیس کمیته داوران درباره انتخاب داور خارجی توضیح داد: «بهترین تصمیم این است که یک داور خارجی برای فینال حذفی بیاورم و خودم را پشت او قایم کنم. کوتاه‌ترین راه و شاید بهترین راه برای فدراسیون همین باشد؛ ولی فینال ایرانی با داور ایرانی برگزار می‌شود. این بازی با قضاوت داور ایرانی قضاوت می‌شود. با نتایج اخیر استقلال و پرسپولیس و به خاطر دربی قبل، این بازی بسیار حساس شده است». خداداد افشاریان با اشاره به حساسیت مسابقه فینال جام حذفی گفت: «این بازی بسیار بسیار حساس است. سعی می‌کنیم یک تیم قوی داوری بگذاریم و ریسک نکنیم. حتی اگر بشود دو کمک‌داور پشت دروازه می‌گذاریم و سعی می‌کنیم حق به حق‌دار برسد و کسی از بابت داوری نگرانی نداشته باشد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج