۱۳۱۶۴۵۹
۲۴۱۲
۲۴۱۲
پ

انگ رنگی بودن، فن تکراری برای امتیازگیری از داور

اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی صد و یکم انتخاب شد و قرار است فینال جام حذفی بین پرسپولیس و استقلال را سوت بزند.

روزنامه اعتماد: اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی صد و یکم انتخاب شد و قرار است فینال جام حذفی بین پرسپولیس و استقلال را سوت بزند. خورشیدی اولین قضاوتش در لیگ برتر را در ۳۰ سالگی ‌انجام داد و با ۱۳ سال قضاوت در سطح فوتبال ایران و تجربه قضاوت در یک دربی از داوران با سابقه لیگ برتر به حساب می‌آید. 

اما ‌هنوز ساعاتی از انتخاب خورشیدی به عنوان داور دربی نگذشته بود که اعتراضات به انتخاب خورشیدی بین پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها بالا گرفت! استقلالی‌ها خورشیدی را سیبل حملات خود قرار دادند، چون به اعتقاد آنها قضاوت قبلی این داور در دربی به نفع پرسپولیس بود و این تیم با منفعت از داوری برنده از زمین خارج شد. اما در طرف مقابل خورشیدی آماج حملات پرسپولیسی‌ها هم قرار دارد، چراکه قرمزها معتقدند در آن دربی خورشیدی با یک پنالتی اشتباه نزدیک بود کار دست این تیم بدهد و برد را با مساوی عوض کند!  در این بین رسانه‌های وابسته به دو تیم گریزی هم به قضاوت‌های این داور در بازی‌های دیگر‌ زدند و با به رخ کشیدن اشتباهات سهوی این داور در گذشته او را در معرض اتهام رنگی بودن قرار دادند. سر زدن به کانال‌ها و صفحات هواداری در فضای مجازی بعد از اعلام نام خورشیدی نشان می‌دهد چه هجمه سنگینی از دو طرف سر این داور  ریخته. 

حتی باشگاه استقلال در بیانیه‌ای به صورت ضمنی دوباره به بحث آوردن داور خارجی اشاره کرد و از زبان خسرو حیدری مربی این تیم گفت: «من اگر پیشنهاد استفاده از داور خارجی را دادم، به این دلیل است که تیم ما و هواداران‌مان نمی‌خواهند اشتباهات احتمالی داوری، روی بازی فینال اثرگذار باشد. یکی از دلایل اشتباهات داوری هم نبود VAR است، زیرا این امکان وجود ندارد که یک صحنه شک‌برانگیز، دوباره چک شود و داور شانس تصمیم درست را  از دست  می‌دهد.»

حالا سرخ‌ها مدعی هستند خورشیدی استقلالی است و آبی‌ها می‌گویند او یک پرسپولیسی است! اتهاماتی که فقط به این بازی و بازی‌های قبل و این داور مربوط نیست و مدت‌هاست تیم‌های بزرگ با تحت فشار گذاشتن داوری ضمن اینکه باخت احتمالی را توجیه می‌کنند، در زمان برگزاری بازی سعی می‌کنند داور را زیر سلطه خود ببرند و از این روش امتیازاتی بگیرند. روشی ناجوانمردانه که در دیگر تیم‌های لیگ‌ برتری هم شاهد آن بودیم‌ و هستیم.  اما انتظار جامعه فوتبال از خورشیدی این است بدون در نظر گرفتن این‌ جوسازی‌ها روی فینال جام حذفی متمرکز شود‌ و با قضاوت کم اشتباه در زمین بازی پاسخ محکمی به یاوه‌گویان دهد. یاوه‌گویانی که با آلوده کردن آب به دنبال ماهیگیری هستند! امیدواریم چهارشنبه برنده بازی داور و تیم داوری باشند، برای رسیدن به این مهم اول از هم خورشیدی باید خورشید باشد و از سایه‌ها نترسد! ان‌شاءالله که همین‌طور  باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج