۱۳۱۹۲۶۹
۸۵۷۳
۸۵۷۳
پ

ما هم می توانستیم بنزما و رونالدو را بخریم اگر...

در دومین پنجره رویایی فوتبال‌دوستان عربستانی، حالا کریم بنزما هم به لیگ باشگاهی این کشور پیوسته است.

ورزش مدیا: در دومین پنجره رویایی فوتبال‌دوستان عربستانی، حالا کریم بنزما هم به لیگ باشگاهی این کشور پیوسته است. حاج کریم پیراهن زرد الاتحاد را به تن خواهد کرد تا هماوردی شایسته برای یاران کریس رونالدو در النصر باشد. دو سال پیش اگر کسی این چیزها را برای‌مان می‌گفت، شاید فکر می‌کردیم دیوانه شده یا شوخی می‌کند. حالا اما غیرممکن‌ها، یک به یک در حال ممکن شدن است.

ما هم می توانستیم بنزما و رونالدو را بخریم اگر...

داستان جالبی است. ما هنوز نفهمیده‌ایم تکلیف‌مان با عربستان چیست؛ تا دیروز فحشش می‌دادند و حالا بازگشایی سفارتش در تهران به یک افتخار و دستاورد بزرگ تبدیل شده. یا للعجب! تکلیف آنها اما با خودشان کاملا روشن است. عربستان می‌داند که جادوی «نفت» همیشگی نیست. پس حاکمانش دنبال افق‌های مطمئن دیگری از جمله در حوزه گردشگری هستند و ریخت و پاش اخیرشان در فوتبال، سینما و موسیقی هم ریشه در همین دارد. برخی آمار می‌گوید رونق توریسم در عربستان بعد از جذب رونالدو تا دو برابر افزایش داشته است. آنها دارند برند کشورشان را بازسازی می‌کنند. شما اما چه کردید؟ همه هنرتان این بود که ورزشکار اوکراینی روی سکو با نماینده ایران دست ندهد و او را سکه یک پول کند. خداوکیلی مردیم از این همه عزت و سرفرازی!

می‌گویند دستمزد بنزما در الاتحاد سالانه دویست میلیون دلار است؛ بعد تنها چیزی که از ستاره فرانسوی نصیب ما شد، جمله دروغی بود که نماینده مجلس پشت تریبون از او در مورد «حجاب» نقل کرد! خب البته ما هم می‌توانستیم از این خریدها داشته باشیم، به شرط این که غارتگران بیت‌المال، کمی به خودشان استراحت می‌دادند. تنها با یک قلم اختلاس نود و دو هزار میلیاردی فولاد مبارکه، به نرخ دلار آن زمان می‌شد قرارداد هشتاد ساله با بنزما بست و استخوان‌های پوسیده‌اش ر ا هم همین‌جا نگه داشت. حالا نه این که بن‌سلمان در عربستان «فرشته» باشد، اما حداقلش این است که رانت عظیم صدها شاهزاده و هزاران مفتخور را از بین برد و پولش را به کار انداخت. نتیجه؟ رشد سرسام‌آور اقتصادی و افزایش رفاه مردم. ما اما نه بنزما می‌خواهیم، نه رونالدو و مسی؛ جرعه‌ای آب، تکه‌ای نان و دارو. توقع‌مان همین‌قدر ناچیز است...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج