اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۱۹۹۶۵
۳۶۴۳
۳۶۴۳
پ

کار بازیکنان استقلال را نپسندیدم

مهاجم سابق استقلال می‌گوید، عملکرد مربیان خارجی نشان‌ داده، مربی بعدی استقلال ایرانی باشد بهتر است.

ورزش سه: مهاجم سابق استقلال می‌گوید، عملکرد مربیان خارجی نشان‌ داده، مربی بعدی استقلال ایرانی باشد بهتر است.

برای بررسی بیشتر از وضعیت استقلال در فصلی که گذشت و همین‌طور پیش‌بینی از آینده این تیم سراغ فراز فاطمی رفتیم. یکی از پیشکسوتان این تیم که البته سابقه بازی در پرسپولیس و تیم ملی هم دارد. فاطمی که تا قبل از روی کار آمدن رضا عنایتی به عنوان سرمربی امیدهای ایران در این تیم سمت سرپرستی امیدها را برعهده داشت، اعتقاد دارد مربی ایرانی می‌تواند استقلال را به ساحل آرامش برساند. 

در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی روزنامه اعتماد با فراز فاطمی را بخوانید.

 *فصل برای استقلال به بدترین شکل ممکن تمام شد‌. نظر شما درباره بازی‌های استقلال در فصلی که سپری شد، چیست؟ 

فاطمی- استقلالی‌ها فوتبال خوبی را انجام دادند اما متاسفانه در روزهای حساس تمرکز لازم را نداشتند تا بتوانند نتیجه موردنظر را بگیرند. نه اینکه ساپینتو رفته این را می‌گویم، اعتقاد دارم سطح فنی ساپینتو خوب بود، اما از نظر اخلاقی به تیم استرس وارد می‌کرد و همیشه در بحث و جدل با مربی حریف و داور بود. اتفاقاتی که باعث شد بازیکنان استقلال در بازی‌های بزرگ تمرکز کافی را نداشته باشند.

*علت ناکامی استقلال فقط همین جار و جنجال‌های ساپینتو بود؟ 

فراز فاطمی- نه. اما استقلال در هفته‌های پایانی لیگ سه، چهار بازی مهم داشت و همین‌طور فینال حذفی و در این بازی‌ها تمرکز لازم را نداشت. وقتی یک تیم تا هفته‌های قبل‌تر نتایج خوب می‌گیرد، نشان می‌دهد از نظر فنی سرمربی خوبی داشته اما از نظر روحی و روانی، سرمربی تیم بازیکنان را آماده‌ بازی‌های مهم پایانی نکرده بود.

* از دیگر علت ناکامی استقلال بگویید. 

فراز فاطمی- من به شخص بازیکن ایراد نمی‌گیرم چون همین بازیکنان در بازی‌های قبل‌تر بهترین عملکرد را داشتند و اشتباهات از طرف بازیکن همیشه هست و پیش می‌آید، اما مشکل مدیریتی هم بود. مثلا برای پرداخت قراردادها مشکل پیش آمد یا تعویض‌های مدیرعامل در روزهای حساس دست به دست هم داد تا استقلال نتایج لازم را نگیرد.

کار بازیکنان استقلال را نپسندیدم

*به نظر می‌رسید مصاحبه‌های کنترل‌نشده بعضی از بازیکنان استقلال یا دست ندادن قبل از بازی در فینال حذفی انگیزه پرسپولیسی‌ها را بیشتر کرده باشد. 
فراز فاطمی- بارسا و رئال یا دیگر دربی‌های حساس دنیا قبل از بازی بازیکنان باهم خوب هستند و باهم دست می‌دهند اما وقتی وارد زمین می‌شوند حق‌شان را در زمین می‌گیرند. کار بازیکنان استقلال را نپسندیدم و تایید نمی‌کنم اما این را هم نمی‌شود گفت که این کار استقلالی‌ها باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای پرسپولیسی‌ها شد. پرسپولیس در بازی‌های آخر با آرامش و بدون استرس و با تمرکز بالا بازی می‌کرد. متاسفانه استقلال این فاکتور را نداشت که یک علتش به ساپینتو برمی‌گشت.

*سبک بازی استقلال در طول فصل مورد قبول بود؟ 
فراز فاطمی- به ‌لحاظ فنی بله عملکرد خوبی داشت اما فقط در بازی‌های حساس آن تمرکز لازم را نداشتند و با استرس بازی می‌کردند.

*با این حال بسیاری از استقلالی‌ها خواستار حفظ ساپینتو  بودند. 
فراز فاطمی- به شخصه این نظر را نداشتم و موافق ماندن او نبودم. سه سال در استقلال بودم و دو سال هم در پرسپولیس و با مربیان زیادی کار کردم. فقط مربی می‌تواند استرس را از دوش بازیکن بردارد و به لحاظ روحی روانی آماده‌ بازی کند. در بازی‌های بزرگ وقتی استقلالی‌ها به لحاظ روحی آماده بازی نبودند به نظر من مقصر مربی است.

*به نظر شما استقلالی‌ها چه کاری انجام دهند تا فصل بعد موفق شوند؟
فراز فاطمی- اولا باید تکلیف مدیرعامل مشخص شود. سرپرست نه! به صورت قطعی مدیرعامل مشخص شود. بعد سریعا یک مربی کاربلد و باکارنامه انتخاب کنند که مورد تایید هواداران استقلال هم باشد. بعد هم ببینند کدام بازیکنان می‌روند و می‌مانند و براساس نیازها خریدهای خوبی داشته باشند تا زمان برای فصل بعد از دست نرود.

*مربی ایرانی برای استقلال خوب است یا خارجی؟
فراز فاطمی- نظر شخصی من مربی ایرانی است. در سالیان گذشته قهرمانی استقلال در لیگ با مربی خارجی به دست نیامده است. برای همین فکر می‌کنم مربی ایرانی بهتر باشد. چون مربی خارجی تا بیاید با روحیات بازیکنان ایرانی آشنا شود یکی، دو سال طول می‌کشد و همین زمان از دست رفته هم باعث عدم نتیجه‌گیری و تعویض مربی می‌شود اما مربی ایرانی بازیکنان ما و روحیات‌شان را می‌شناسد.

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج