adexo3
۱۳۲۱۱۰۴
۱۰۷۱
۱۰۷۱
پ

مربی بعدی استقلال کیست؟ جواد لالیگایی یا لوپز اسپانیایی؟

تکلیف کادر فنی استقلال خیلی زود مشخص خواهد شد و بنابر اعلام سخنگوی کمیته فنی این تیم و میل و خواست مدیرعامل آبی‌ها این اتفاق نهایتا تا یکی، دو روز آینده رخ می‌دهد.

روزنامه اعتماد: تکلیف کادر فنی استقلال خیلی زود مشخص خواهد شد و بنابر اعلام سخنگوی کمیته فنی این تیم و میل و خواست مدیرعامل آبی‌ها این اتفاق نهایتا تا یکی، دو روز آینده رخ می‌دهد. درنهایت از بین ‌گزینه‌ها صندلی نفر اول هدایت یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های ایران و آسیا به نام یک مربی سند زده خواهد شد. 

در حال حاضر از بین خارجی‌ها می‌گویند «لوپز» اسپانیایی شانس بیشتری دارد و در لیست کاندیداهای ایرانی «جواد» لالیگایی در صدر فهرست قرار دارد! البته گمانه‌زنی‌ها مدت‌ها پیش شروع شده و نزدیکان باشگاه استقلال می‌گویند اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نکونام مربی آینده این تیم خواهد بود. در همین رابطه چند روز پیش و قبل از شروع گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد نیمکت استقلال گزارش دادیم که نکونام نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت آبی‌هاست و حالا هم مشخص شده نکو از شانس بیشتری برای هدایت استقلال در فصل آینده برخوردار است. 

در این بین عده قلیلی هم می‌گویند اگر لوپز به تهران سفر کند و شرایط استقلال با خواسته‌های او یکسان باشد ممکن است با یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای معادلات برهم بخورد و سرمربی سابق رئال هدایت استقلال را برعهده بگیرد‌.

اما استقلال در طول دوران حیاتش چندان دل خوشی از مربی خارجی نداشته است. منهای رایکوف که در قبل از انقلاب همراه با این تیم پنج جام گرفت، مابقی مربیان خارجی عملکرد فوق‌العاده‌ای در این تیم به جای نگذاشتند. در چند سال گذشته وینفرد شفر با بردن یک کاپ حذفی و پیروزی در یک دربی تا حدودی محبوب دل هواداران این تیم شده بود که با عملکرد ضعیف در فصل بعدش جایی در پایتخت پیدا نکرد و به کشورش بازگشت.‌ در گذشته دورتر رولند کخ ‌مشهور هم در لیگ برتر آثار گرانبهایی از خودش به جای نگذاشت. استراماچونی نیز که به لحاظ فنی خوب بود برای دیر کرد حقوقش به کشورش برگشت و با شکایت در فیفا هم‌ تا یوروی آخر طلبش را گرفت و‌ هم استقلال را از آسیا حذف کرد! 

برای جست‌وجو از آخرین وضعیت مربی خارجی در استقلال هم لازم ‌نیست راه دوری برویم. عملکرد سینوسی ساپینتو در این ‌تیم یکی دیگر از مثال‌ها برای نیمکتی ‌است که گویا به نام ‌ایرانی‌ها و پیشکسوتان آبی بیشتر می‌خورد تا خارجی‌ها.‌

البته ساپینتو در استقلال بد شروع کرد و خوب ادامه داد و به بدترین شکل ممکن به پایان رساند تا همه استقلالی‌ها دلتنگ فرهاد مجیدی شوند. مربی که دو فصل پیش بدون شکست آبی‌ها را به مقصد رساند و صاحب جام قهرمانی شد. مربی‌ای که این روزها در امارات مربیگری می‌کند و به نظر می‌رسد حالا حالا‌ها هم خیالی برای بازگشت ‌به لیگ برتر ندارد.

استقلالی‌ها در ۶ سال گذشته ۵ جام قهرمانی لیگ برتر را به رقیب دیرینه واگذار کردند و به نوعی تحت سیطره سرخ‌ها بودند. در این بین مربیان ایرانی مثل فکری و منصوریان هم بودند که حریف عطش تمام نشدنی همشهریان قرمزپوش برای کسب جام نشدند. در گذشته نه چندان دورتر نیز گزینه‌ای مثل مرفاوی را داشتیم که در استقلال موفق نبود. در عین حال امیر قلعه‌نویی در این تیم عملکرد جالب توجهی از خودش به نمایش گذاشت.

امیرخان در اوایل شروع لیگ برتر رهبری استقلال نوین را برعهده گرفت و با پوست‌اندازی و تغییر نسل در سومین سال حضورش روی نیمکت آبی‌ها این تیم را به سرانجام خوشی رساند و بعدها در رفت و آمدهایش به عنوان ‌مربی یک‌ چهره تاثیرگذار بود. 

در شرایط کنونی استقلال کم نیستند افرادی که معتقدند مربی خارجی نمی‌تواند برای این تیم ‌معجزه ‌کند. کمبود زمان و ناآشنایی با بازیکنان ایرانی برای بستن یک تیم ‌مقتدر از دلایل ‌مهم ادعای این افراد است. خیلی‌ها می‌گویند اگر ساپینتو در فصل قبل خودش استقلال را می‌بست حتی می‌توانست قهرمان لیگ شود و اشتباه درباره مرد پرتغالی نباید در فصل آینده هم رخ دهد. 

در ذهن یک‌ عده این موضوع می‌چرخد که استقلال برای فصل بعد یک مربی جوان و با انگیزه و در عین حال با تجربه می‌خواهد شبیه به فرهاد مجیدی! در بین گزینه‌های ‌داخلی چه کسی این ویژگی‌ها را دارد جز جواد نکونام؟ 

برای سرمربیگری استقلال آیا نام‌ «نکو» از قوطی خارج می‌شود یا «لوپز» یا یک خارجی دیگر؟ آیا مدیران باشگاه استقلال ریسک ‌گزینه جدید را به جان می‌خرند یا به فکر واکنش هواداران خواهند بود؟ البته که در فوتبال ما هیچ چیز بعید نیست اما احتمالش کم است که مدیران استقلال جز نکونام به مربی دیگری نظر داشته باشند و شاید مطرح کردن نام لوپز هم فقط جنبه سرگرم کردن هواداران این تیم را داشته باشد! هر چه است تا یکی، دو روز دیگر هم باید صبر کنیم و ببینیم آقایان چه تصمیمی خواهند گرفت.‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج