اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۴۱۱۰
۱۲۴۳
۱۲۴۳
پ

آنچه مورایس برای موفقیت در ۳ جام می‌خواهد

تمرینات تیم فوتبال سپاهان این هفته و از روز ۴ تیر با حضور مورایس و بازیکنان در اصفهان استارت می‌خورد.

فرهیختگان: تمرینات تیم فوتبال سپاهان این هفته و از روز ۴ تیر با حضور مورایس و بازیکنان در اصفهان استارت می‌خورد. سرمربی طلایی‌پوشان که در روزهای گذشته بر فعالیت نقل‌وانتقالاتی نظارت داشت، با ورود به ایران، ادامه فعالیت‌های نقل و انتقالاتی و فنی تیم را با برگزاری جلسات مستمر با مدیریت باشگاه از نزدیک دنبال می‌کند. دستیاران این مربی نیز امروز راهی اصفهان می‌شوند. آنها که اخیرا با وجود اهداف بزرگ، در کسب قهرمانی ناکام ماندند، هرچند هزینه زیادی می‌کنند اما نمی‌توانند در رقابت با سرخابی‌ها کاری از پیش ببرند و همیشه یک قدم از آنها عقب هستند. کاری که مورایس با سپاهان کرد مشابه همان اتفاقی بود که با محرم نویدکیا در سپاهان رخ داد. فقط این مجموعه کمی گران‌قیمت‌تر بود. این جهش هزینه‌ها نیز برای سپاهان کارساز نبود و آنها همچنان در حسرت جام هستند. این‌بار هم مدیران سپاهان برای قهرمانی تیم می‌بندند و البته با‌تجربه‌تر شده‌اند. سپاهان از قهرمانی دست نمی‌کشد و در دومین سال حضور ژوزه مورایس با توان چندبرابری برای کسب این عنوان تلاش می‌کند، تا سرانجام پس از نزدیک به یک دهه طلسم قهرمانی طلایی‌پوشان شکسته شود و البته که آنها برای کسب این مهم نیاز به تیمی به‌مراتب قدرتمندتر، باهوش‌تر و فرصت‌طلب‌تر دارند.

همه‌چیز تحت کنترل مورایس است

سپاهان امسال باید در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبای خود برود که مسابقات آسیایی سنگین و دشوار خواهد بود. از این رو حساسیت روی یارگیری‌های این تیم بیش از گذشته است و مدیران این باشگاه نهایت همکاری را با سرمربی خود انجام داده‌اند. شاید از نگاه ما هزینه‌هایی که سپاهان می‌کند زیاد باشد اما در مقایسه با رقبای آسیایی شاید بتوان گفت هیچ هزینه‌ای نکرده است. رقابت نابرابری که در آسیا وجود دارد اجازه نمی‌دهد ما قدرت اول باشیم. با این حال سپاهان به گفته مدیرانش در تلاش است حضور قدرتمندانه‌ای در این مسابقات داشته باشد. مورایس شخصا سفری به برزیل داشته است و در مدتی که در خارج از ایران حضور داشت، فعالیت‌های جدی را برای جذب بازیکن باکیفیت از نزدیک دنبال کرده است. علاوه‌بر این کمیته استعدادیابی به‌طور جدی در زمینه نقل‌وانتقالات فعالیت می‌کند. این‌طور که شنیدیم شاکله اصلی تیم حفظ می‌شود. از طرفی باشگاه سپاهان به بازیکنانی که قرارداد دارند اجازه جدایی نمی‌دهد و تلاش کرده نفرات موردنیاز این مربی را وادار به تمدید کند. از این رو مورایس تمام بازیکنان اثر‌گذار سال گذشته خود را در اختیار داشته و دغدغه‌ای در این خصوص ندارد.

خانه‌تکانی در فاز خارجی‌ها

تیم سپاهان در نقل‌وانتقالات تابستانی گذشته چند خارجی به خدمت گرفت اما همه این خارجی‌ها آن‌طور که توقع می‌رفت به کار این تیم نیامدند. مانوئل فرناندز، الویس کامسوبا، رناتو داسیلویرا، نیلسون جونیور و ایگور کاتاتائو 5 بازیکنی بودند که در طول فصل بیست و دوم برای سپاهان بازی کردند، اما 4 بازیکن از این لیست به دلایل مختلف دیگر شرایط ادامه همکاری با سپاهان را ندارند.

نیلسون در بازی‌های ابتدایی فصل در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت اما خوب نبود. به همین دلیل دانشگر جای او را در ترکیب اصلی گرفت و ترکیب خوبی را در کنار رناتو داسیلویرا ساخت. در میانه فصل بعد از جدایی رناتو، سیاوش یزدانی به سپاهان آمد، اما مورایس در بیشتر بازی‌ها به دانشگر و نیلسون اعتماد کرد. با مصدومیت مدافع برزیلی شانس به یزدانی رو کرد. از این رو شاید بتوان او را از سپاهان جدا‌شده دانست. هرچند هنوز هیچ چیز رسما اعلام نشده و باید منتظر باشیم تا تیم نقل‌وانتقالاتی باشگاه سپاهان نفرات تازه را رو کنند.

راه مسدود ماندنی‌ها

امید نورافکن: سپاهانی قرارداد نورافکن را خیلی زود تمدید کرد. او از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشت و اگر سپاهان تعلل می‌کرد چه‌بسا در تعطیلات پایان فصل سرخابی‌ها قاپ او را می‌دزدیدند. از این رو سپاهانی‌ها این بازیکن را باز هم برای خود نگه داشتند تا این ستاره که توانایی بازی در چند پست را دارد، اصفهانی باقی بماند.

شهریار مغانلو: مصاحبه تلویزیونی شهریار مغانلو او را به کمیته انضباطی این باشگاه کشاند. او ادعا کرده بود هرچند هنوز یک فصل دیگر از قراردادش با سپاهان باقی مانده اما پیشنهادهای زیادی دارد. با این حال باشگاه سپاهان در تازه‌ترین اظهاراتش اعلام کرده شهریار در این تیم ‌می‌ماند. در جلسه اخیر دو طرف لزوم ادامه همکاری به مغانلو گفته شد و او که خود نیز از ابتدا می‌دانست باید تا پایان قراردادش در این تیم بماند و تنها در صورت لژیونر شدن شانس جدایی دارد، خواسته سپاهان را تایید کرد.

جلال علی‌محمدی: این بازیکن هرچند در ابتدای فصل قبل مصدوم شد اما در ادامه چنان پرقدرت برگشت که به یکی از اصلی‌ترین‌های ترکیب مورایس تبدیل شد. حالا قرارداد او به پایان رسیده است اما مورایس او را می‌خواهد. از این رو باشگاه سپاهان مذاکرات جدی را با این بازیکن آغاز کرده است. هر‌چند تا این لحظه توافق حاصل نشده اما شنیده می‌شود باید او را همچنان سپاهانی بدانیم.

رامین رضائیان: با وجود اینکه هنوز یک فصل دیگر از قرارداد رامین رضائیان با سپاهان باقی مانده است این بازیکن با اظهاراتش این شبهه را به وجود آورد که شاید قصد جدایی دارد. با این حال خبری در مورد تیم بعدی او وجود ندارد و به نظر می‌رسد هر‌چند وی به صورت ضمنی حرف از جدایی زده است، اما فصل بیست و سوم هم با پیراهن سپاهان دیده شود. رضائیان با قراردادی 2ساله در ابتدای لیگ بیست و دوم به سپاهان پیوست و بندی هم در قرارداد این بازیکن برای جدایی مشروط گنجانده نشده تا با استناد به آن بتواند به صورت یکطرفه قراردادش را فسخ کند و جدا شود. قرارداد این بازیکن طوری تنظیم شده که در صورت فسخ یکطرفه باید غرامت سنگینی بپردازد، در نتیجه هیچ باشگاهی حاضر نیست ریسک کند چراکه در‌ازای پرداخت این مبلغ می‌تواند بازیکنی هم‌تراز رامین بخرد. در نتیجه جدایی او به‌طور کلی منتفی است.

شاهراه ورودی‌ها

کاوه رضایی، رضا شکاری، رضا اسدی و مهدی حسینی بازیکنان لیست خرید سپاهان هستند. از این لیست تاکنون فقط شکاری جذب سپاهان شده است. رضا شکاری هنوز با سپاهان قرارداد داشت اما سپاهانی‌ها با پرداخت رضایت‌نامه 300هزار دلاری این بازیکنان نسبت به جذب او اقدام کردند تا مهاجم سیرجانی‌ها بار دیگر فوتبال خود را در اصفهان دنبال کند.

از این لیست هر بازیکن دیگری راهی اصفهان شود به همین اندازه برای هواداران سپاهان جذاب خواهد بود و البته با توجه به توانایی‌های این بازیکنان شاهد تیمی بهتر از سپاهان پیشین خواهیم بود. از میان گزینه‌های داخلی نام کاوه رضایی از اولویت‌هاست چراکه مورایس مهاجم می‌خواهد. هر‌چند مدیران سپاهان در حال بررسی شرایط چندین بازیکن خارجی هم هستند، تا از میان آنها یکی را برای خط حمله انتخاب کنند.

در کنار این لیست بازیکنانی چون محمد محبی و شجاع خلیل‌زاده نیز به سپاهان لینک شدند. محبی فصل قبل هم مورد توجه سپاهان بود اما با این انتقال مخالفت کرد. از این رو این‌بار نیز تلاش زیاد سپاهان برای بازگرداندن این مهاجم‌ ملی‌پوش بی‌نتیجه مانده و محبی همچنان دست رد به سینه سپاهان می‌زند. این بازیکن از تیم‌های خارجی پیشنهاد دارد و ترجیح می‌دهد اگر قرار است از استقلال جدا شود به تیمی خارجی برود.

سپاهانی‌ها با وجود اینکه شجاع خلیل‌زاده به آنها پیشنهاد شده است علاقه‌ای به همکاری با او ندارند. آنها ترجیح می‌دهند در این پست بازیکن جوان‌تری به خدمت بگیرند. از این‌رو این انتقال در همان ابتدا منتفی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج