adexo3
۱۳۲۶۸۵۱
۳۷۹۲
۳۷۹۲
پ

ورود به دنیای ممنوعه زنان کشتی‌گیر سومو

امروزه، کشتی گیران سومو زن در ژاپن به سختی می‌جنگند تا شنیده شوند و اجازه داشته باشند سومو را در سطح حرفه‌ای تمرین کنند.

فرارو: سومو یک هنر رزمی تاریخی ژاپنی و ورزش مورد علاقه دیرینه ملت ژاپن است که فقط برای مردان حرفه‌ای آزاد است، اما کشتی سومو زنان وجود دارد و رشد می‌کند، عمدتاً به عنوان یک باشگاه مدرسه یا دانشگاه.

در حالی که کشتی گیران مرد می‌توانند با شرکت در مسابقات درآمد کسب کنند، برای زنان تقریباً غیرممکن است که از این ورزش امرار معاش کنند. اما زنان کشتی گیر سومو به سختی می‌جنگند تا دیده و شنیده شوند و اجازه داشته باشند در سطح حرفه‌ای تمرین کنند.

امروزه برابری جنسیتی در ذهن همه است و موضوع اصلی بحث جهانی است. ورود به ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، بسیاری از شکاف‌ها باقی مانده است. زنان کشتی گیر سومو در ژاپن که توسط لایه ضخیمی از کلیشه‌ها و باور‌های قوی مردسالارانه پوشانده شده است تنها در سطح آماتور پذیرفته می‌شود. در سنتی زنان نجس در نظر گرفته می‌شوند و نمی‌توانند وارد رینگ شوند.

اما کشتی گیران زن سومو وجود دارند و پیشرفت می‌کنند. آن‌ها به این ورزش علاقه‌مند هستند و عرق و اشک خود را می‌دهند تا ثابت کنند که شایسته رقابت هستند.

متأسفانه، بیشتر این دختران در نهایت مجبور خواهند شد از تلاش‌ها و جاه طلبی‌های خود دست بکشند.

سوموی زنان عمدتاً به عنوان یک فعالیت باشگاهی در مدرسه یا دانشگاه وجود دارد و ادامه آن پس از فارغ التحصیلی بسیار دشوار است. در حالی که کشتی گیران مرد می‌توانند با شرکت در تورنمنت‌ها و ارتقاء رتبه‌های خود درآمد کسب کنند، برای زنان تقریباً غیرممکن است که از طریق سومو زندگی کنند.

یولیا اسکوگوریوا عکاس گاردین می‌گوید: دنیای سومو‌های زنان بسیار محرمانه است. تقریباً یک سال طول کشید تا از فدراسیون سومو برای عکاسی از برخی مسابقات مجوز بگیرم، اما خوش شانس بودم که شاهد برخی از اولین مسابقات بودم.

در سال گذشته تغییرات قابل توجهی در دنیای سومو زنان رخ داده است. تعداد مسابقات برای زنان همچنان در حال افزایش است و حلقه‌های جدیدی وجود دارد که می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. این امید را ایجاد می‌کند که دختران بتوانند حتی پس از فارغ التحصیلی به حرفه خود ادامه دهند. با این حال، هنوز شکاف‌های زیادی برای پر کردن وجود دارد.

ورود به دنیای ممنوعه زنان کشتی‌گیر سومو

ورود به دنیای ممنوعه زنان کشتی‌گیر سومو

ورود به دنیای ممنوعه زنان کشتی‌گیر سومو

ورود به دنیای ممنوعه زنان کشتی‌گیر سومو

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج