اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۶۰۲۵
۲۳۱۳
۲۳۱۳
پ

چالش یحیی برای پیدا کردن زوج‌ برای شهاب زاهدی

در پیش فصل هستیم و بازار خرید بازیکنان همچنان داغ است هر چند که به ایستگاه پایانی نزدیک شده است.

در پیش فصل هستیم و  بازار خرید بازیکنان همچنان داغ است هر چند که به ایستگاه پایانی نزدیک شده است.

با این حال برخی تیم های شهرستانی بودند که نهایت بهره را از این خوان گسترده بردند و تا توانستند به خرید ستارگان پرداختند تا به این شکل خودشان هم بیشتر به چشم آمدند و اسمی تر از قبل شدند.

اما در این رقابت انتقالاتی که نبردش کمتر از آخر فصل و جدال برای قهرمانی تیم ها نفس گیر نبود، پرسپولیس و استقلال هم در رقابت تنگاتنگ این بازار در کورس بودند که البته پرسپولیسی‌ها همانطور که لیگ و جام حذفی را از رقیب دیرینه‌شان بردند و موفق شدند، در این بازار هم بهتر و سرتر کار کرده و چند مهره کارساز و موثر را جذب کردند اما در این شرایط فقط یک ماموریت ناتمام  برای تکمیل  و به اصطلاح بستن خریدهایشان به جا مانده و هنوز یک جای خالی مهم دیده می‌شود که آنهم جذب یک مهره تشنه گل زنی در کنار زاهدی آماده این روزهاست و قطعاً فکر یحیی هم سخت مشغول یک زوج سازی و پیدا کردن مکمل مناسب برای شهاب زاهدی در خط آتش پرسپولیس است.

این ماجرا اخیرا با اسامی زیادی همراه بود که هیچ کدام به سرانجام نرسید و این آخری‌ها اسامی بزرگی همچون یوویتیچ مشهور و غیره مطرح شد که پای هیچ کدام به ایران باز نشد تا همچنان کادر فنی پرسپولیس سخت به دنبال یک مهاجم خوب خارجی باشد.

از دل ماجرا اما یک سوال مهم و تامل برانگیز پیش می آید که آیا در این شرایط و در این آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات در همه جای دنیا کادر فنی پرسپولیس به خواسته  و هدف مهم خود می‌رسد؟ و آیا در این شرایط مهاجم خوب و در حد پرسپولیس آسیایی و مدعی همیشگی لیگ پیدا می‌شود؟

آیا مهاجم با شناسنامه خارجی با هزینه‌های سرسام آوری که قطعاً در بر دارد کارایی لازم را می تواند داشته باشد؟ اگر پرسپولیس فرصت مناسبی داشت و البته موانع عجیبی هم بر سر راهش سبز نمیشد امکانش بود که روی یک مهاجم خارجی حتی متوسط یا خوب حساب باز میکرد.

ولی با این شرایط فعلی  چه خوب می‌شود که اگر کادر فنی پرسپولیس و در راس آن گل محمدی به فکر جذب یک مهاجم خوب داخلی (مثل علیپور) باشد، در غیر اینصورت  چه بسا که با رو کردن یک پدیده جدید (یک عمری تازه) مثل فصل پیش برای پرسپولیس خدمت چشمگیری به پرسپولیس و لیگ برتر کند.

اگر خبری از پدیده هم نبود، بازیکنی مثل علی علیپور که به نامش اشاره شد و بتازگی هم چراغ سبزی به پرسپولیس نشان داده و در آخرین مصاحبه‌اش اشاره کرده است که یحیی و پرسپولیس پیشنهادی به او ندادند، این یعنی او اگر پیشنهادی دریافت کند با کمال میل می‌پذیرد، چه بسا با کامبک علیپور به پرسپولیس و به احتمال زیاد شاهد یک زوج زهردار و گلزن و خطرناک خواهیم بود که می‌تواند خاطره شیرین زوج طلایی علیپور و طارمی در چند فصل پیش را زنده کند و این بار علیپور- زاهدی  در کنار هم تهدیدی جدی برای رقبا باشند و حتی  می‌توانند برای هم  رقبای آقای گلی لیگ برتری باشند!

عمداً اسم علیپور را آوردیم تا بگوییم وقتی مدیران باشگاه مقدورند با رایزنی مهاجم سابق خود را به تیم محبوبش برگردانند و حتی با  همین ارقامی که برای مهاجم خارجی قرار است صرف شود کسی مثل علیپور که قبلا هم امتحانش را پس داده را دوباره سرخپوش کرد و به قولی می‌تواند با کامبک به تیم سابق و محبوب خود خاطرات خوب قدیم را برای هواداران پرسپولیس زنده کند، دیکر دلیلی ندارد که به دنبال هندوانه های سربسته بازار از قبیل مهاجمان خارجی ناشناخته رفت.

 پس یک علیپور با تجربه و نام آشنا خیلی بهتر از رفقای پریرا و بودیمیر و دی کارموی معروف است! اساتیدی که در فصول گذشته تا حال، روی هم دو گل شاید نزده باشند!

در این واپسین روزها پرسپولیسی‌ها می‌توانند با یک خرید هوشمند در خط حمله و زوج‌سازی جانانه برای زاهدی خیالشان از بابت  آمار گلزنی پرسپولیس در فصل سخت پیش رو را راحت کنند.

کلام آخر اینکه، چه پرسپولیس و چه سایر تیم‌های بزرگ ایرانی می‌توانند یک الگوسازی را انجام دهند یعنی با این کار از چند جهت برنده این بازار خواهند بود ، یکی  اینکه در هزینه ها صرفه جویی میکنند و مدیریت هزینه را نهادینه میکنند ‌و دیگری اینکه به سرمایه های شایسته وطنی فرصت بیشتر عرض اندام میدهند و حتی دوباره با میدان دادن بیشتر به سرمایه های قدیمی خود معامله دو سر برد را در پیش میگیرند تا هم خود بهره کافی را ببرند و دیگر وقتشان را برای آزمون و خطا برای غریبه هایی که بعضا دروازه ها را گم میکردند تلف نکنند....

امیدواریم همانطور که لیگ مان منتظر است تا رنگ و بوی حرفه ای به خود بگیرد، روزی بازار آشفته نقل و انتقالاتی مان هم سر و سامانی بگیرد و تفکر حرفه ای در آن حاکم شود!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج