اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۹۰۳۷
۱۶۵۹
۱۶۵۹
پ

جام‌جهانی زنان؛ حرکت به سوی آینده روشن

شاید نگاه دنیای سنتی و «مَرد زده» به ورزش زنان به ویژه فوتبال خیلی بی‌معنا و بی‌تفاوت باشد ولی واقعیت این است که جام‌جهانی زنان با همان اقتدار جام‌جهانی مردان برگزار می‌شود.

ورزش دات آنلاین: درهنگامه شروع لیگ برتر که از چهارشنبه شروع می‌شود، در استرالیا و نیوزلند رقابت‌های جام‌جهانی زنان در حال پیگیری است و ژاپن به عنوان اولین تیم آسیایی با شکست نروژ به جمع شانزده تیم مرحله بعد صعود کرد. کارشناسان به غیر از آمریکا که شانس بالایی برای قهرمانی‌اش متصور هستند، ژاپن را هم یکی از پدیده‌های این دوره از بازی‌ها می‌دانند. این روزها ژاپن فقط در دنیای فوتبال مردان یکه‌تاز نیست. ژاپنی‌ها به غیر از سرمایه‌گذاری در بخش پایه، در فوتبال زنان هم با قدرت و اقتدار حرکت می‌کنند.

این موفقیتی که امروز به دست آمده حاصل یک اتفاق جرقه‌ای نیست. حکایت سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی و خواستن است. ژاپن تنها تیمی بود که در مرحله گروهی با ۹ امتیاز کامل موفق به صعود از گروه خود شد. در مرحله‌ای که آمریکا میلیمتری از گروهش صعود کرد و برزیل با «مارتا»ی افسانه‌ای نتوانست راهی دور دوم شود ژاپنی‌ها نشان دادند که از مرزهای آسیا خیلی وقت است که گذشته‌اند. اسپانیا هم با قدرت سوییس را شکست داد تا خط و نشانی برای حریفان مرحله بعدی بکشد.

استرالیا دیگر تیم آسیایی که از گروه خود صعود کرده و باید با دانمارک رقابت کند یکی دیگر از شانس‌های صعود به دور بعدی است. استرالیایی‌ها خیلی دوست دارند به جمع ۱۶ تیم برتر صعود کنند حالا که تجربه موفق میزبانی این مسابقات را یدک می‌کشند برای جام‌جهانی مردان هم اعلام نامزدی کرده‌اند. از بین تیم‌های صعود کننده انگلیس، هلند، فرانسه، مراکش و حتی سوئد هم شانس رسیدن به دور بعدی را دارند. رسانه‌های ورزشی دنیا با گستردگی بسیار این رقابتها را پوشش می‌دهند، ولی ما اینجا درگیر فسخ یا عقد قرارداد فلان بازیکنی هستیم که یا باید نازش را بخریم یا ناز بکشیم.

شاید نگاه دنیای سنتی و «مَرد زده» به ورزش زنان به ویژه فوتبال خیلی بی‌معنا و بی‌تفاوت باشد ولی واقعیت این است که جام‌جهانی زنان با همان اقتدار جام‌جهانی مردان برگزار می‌شود. رسانه‌های جهان روی این بازیها متمرکز شده‌اند و به حاشیه و متن آن توجه ویژه دارند. قدرت فوتبال زنان، معادلات یک بازی مردانه را به هم زده است. مدت‌هاست که این اتفاق افتاده به شرطی که سرمان را از برف در بیاوریم. کمتر کسی می‌تواند با نگاه جنسیت‌زده به فوتبال زنان نگاه کند. آن هم در مقطعی که آنها بهترین نمایش خود را ارائه می‌کنند. حالا ژاپنی‌ها به عنوان نماینده آسیا با جدیت فوتبال را دنبال می‌کنند. سود حاصل از یک فوتبال موفق برای ژاپن فراتر از آن چیزی است که در ذهن ما می‌گنجد. سیاستمداران و سیاستگذاران این کشور تفاوتی بین زن و مرد نمی‌بینند و برابر هزینه می‌کنند و افتخار یکسانی هم به دست می‌آورند. توسعه و برابری یعنی این. ای کاش ما هم می‌توانستیم از مدل ژاپن الگوبرداری کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج