اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۲۰۰۳
۴۱۳۱
۴۱۳۱
پ

موج ناامیدی در اردوی پرسپولیس، سالی که نکوست از بهارش پیداست

پرسپولیس در حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر فردا در ورزشگاه یادگار امام تبریز میهمان تراکتور است.

فرهیختگان: پرسپولیس در حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر فردا در ورزشگاه یادگار امام تبریز میهمان تراکتور است. سرخپوشان برای این بازی بازیکن مصدوم و محرومی در اردو ندارند و دست یحیی گل‌محمدی از هر حیث برای انتخاب ترکیب ایده‌آلش باز است. از شکل تمرینات اخیر سرخپوشان پیداست که یحیی تمایل چندانی برای ایجاد تغییر در ترکیب تیمش ندارد از این جهت که او با این سیستم و شکل بازی توانسته ۱۱ برد پیاپی (با احتساب ۱۰ بازی آخر سرخپوشان در فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی) به‌دست بیاورد. در این میان انتقاداتی هم به یحیی گل‌محمدی وارد است که چرا او به یک سیستم دلخوش کرده درحالی‌که ابزار کافی برای تغییر تاکتیک دارد. همین یکنواختی تاکتیک سرخپوشان باعث شده که برخی از ستاره‌های این تیم از‌جمله محمد عمری خیلی کم به بازی گرفته شده و در همین دقایق کوتاه هم در پست تخصصی‌اش به میدان نرود. 

 کار به اعتصاب دوباره می‌کشد؟

بازیکنان پرسپولیس در تابستان و قبل از آغاز دور جدید تمرینات تیم‌شان اعتصاب کردند که باشگاه زودتر باقی‌مانده و آپشن‌های قراردادشان را پرداخت کند که در آن مقطع درویش فقط قراردادها را تسویه کرد و به اعضای تیمش قول داد آپشن‌ها را تا قبل از شروع فصل پرداخت خواهد کرد که هنوز این اتفاق رخ نداده است. همین مساله باعث شده که بازیکنان حسابی از شرایط موجود ناراضی باشند و این مورد را به افشین پیروانی و یحیی گل‌محمدی نیز اطلاع داده‌اند. سرخپوشان اعتقاد دارند وقتی قراردادهای آنها تسویه نشده باشگاه چطور و چه زمانی پیش‌قراردادهایشان را پرداخت خواهد کرد و در‌واقع سالی که نکوست از بهارش پیداست. در همین راستا سرخپوشان از وحید امیری، کاپیتان تیم‌شان خواسته‌اند که بعد از بازی با تراکتور به باشگاه رفته و درویش را در جریان مشکلات مالی آنها قرار دهد. البته در این مورد مسئولان باشگاه پرسپولیس همچنان به بزرگترهای تیم وعده داده و از آنها می‌خواهند که همبازیان‌شان را به آرامش و صبوری دعوت کنند. به هر شکل پرداختن زیاد بازیکنان به مسائل مالی با دلخوری یحیی هم مواجه شده و او دوست ندارد تمرکز تیمش روی اینجور مسائل باشد. درویش نیز به‌خوبی متوجه این مساله بوده و هست اما تا الان نتوانسته 57 میلیارد تومانی را که باید برای پرداختی به اعضای تیمش به‌عنوان آپشن قراردادها پرداخت کند، فراهم سازد. همین که وعده و وعید جدیدی هم به سرخپوشان داده نمی‌شود خودش بیشتر از هر چیزی آنها را نگران شرایط بد مالی این فصل‌شان کرده است. اصلا بعید نیست با ادامه این روند اعتصاب مجدد در دستور‌کار بازیکنان تیم قهرمان فصل پیش قرار گیرد. 

 بیرانوند حرف دل همبازیانش را زد

پیش از این در گزارش‌هایمان اشاره داشتیم به اینکه علیرضا بیرانوند اصلا موافق جذب گلر خارجی جوان نبوده و نیست و دیگر بزرگ‌ترهای پرسپولیس هم دوست ندارند باشگاه‌شان قراردادهای سنگین با بازیکنان خارجی امضا کند و آنها در طول فصل روی نیمکت بنشینند. در همین راستا بیرانوند روز دوشنبه بعد از شرکت در جلسه کمیته انضباطی مقابل دوربین‌های تلویزیونی صراحتا گفت که خرید گلر جوان خارجی اشتباه است. حرف‌هایی که دروازه‌بان شماره یک تیم ملی بر زبان آورد در‌واقع فقط حرف خودش نبود، بلکه چند بازیکن با‌تجربه تیم نیز همین اعتقاد را داشته و با علیرضا هم‌عقیده هستند. این یعنی اینکه بیرانوند حرف دل همبازیانش را زد. چه‌بسا اگر حضور مهاجم خارجی در پرسپولیس هم خیلی جدی شود ممکن است دیگر بازیکنان اسمی این تیم نیز در مقابل این خرید موضع‌گیری تندی کنند. به هر حال نه بیرانوند، بلکه دیگر بازیکنان هم‌رده او در پرسپولیس دوست ندارند در هر فصل سقف قرارداد باشگاه به‌خاطر دو سه بازیکن خارجی شکسته شود و آنها کارایی چندانی برای تیم‌شان نداشته باشند مانند اتفاقی که در مورد دیاباته و پریرا رخ داد. 

 پرسپولیس پول جذب مهاجم خارجی ندارد

اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس اصلا مساعد نیست و در چنین اوضاع و احوالی رضا درویش تمایلی ندارد که برای جذب بازیکنان خارجی هزینه هنگفتی کند. در این میان یحیی گل‌محمدی دست‌بردار نیست و سخت باشگاهش را تحت فشار گذاشته که حتما یک مهاجم نوک برای تیمش به خدمت بگیرند. در همین راستا نیز او نام دو مهاجم را به باشگاه پرسپولیس داده تا با آنها وارد مذاکره شوند. اما در این ارتباط با خبر شدیم که درویش اعلام کرده فقط در یک صورت می‌توانند مهاجم خارجی به خدمت بگیرند و آن هم این است که بخش عمده‌ای از قرارداد او را هوادار متمول پرداخت کند. اتفاقی که در مورد تمدید قرارداد چند سرخپوش هم رخ داد. هوادار متمول باشگاه پرسپولیس اعلام آمادگی کرده بود که پول رضایتنامه سعید عزت‌اللهی را به باشگاه دانمارکی پرداخت ‌می‌کند اما وقتی این انتقال منتفی شد حالا ممکن است او در ماجرای جذب مهاجم خارجی دست به جیب شود؛ هر‌چند در جذب ننکا، گلر برزیلی هم هوادار متمول پرسپولیس باز کمک حال این باشگاه خواهد بود. 

 شکاف بین مدیرعامل و هیات‌مدیره

مطرح کردن مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس از سوی رضا درویش نزد هیات‌مدیره در جلسه اخیرشان، چندان به مذاق آنها خوش نیامد و این مساله باعث شده شکافی بین مدیرعامل و هیات‌مدیره پرسپولیس به‌وجود بیاید. درویش در‌واقع از هیات‌مدیره انتظار کمک و لابی برای پیدا کردن اسپانسر دارد، در‌حالی‌که هیات‌مدیره درمورد مسائل اقتصادی دست درویش را باز گذاشته تا برنامه‌های خود را در راستای درآمدزایی پیاده کند. به‌نظر می‌آید سقف باشگاه پرسپولیس برای پول قرض کردن و وام گرفتن حسابی پر است و این مساله باعث شده که مدیریت این باشگاه برای پرداختی‌ها با مشکلات زیادی مواجه شود. حالا این مشکلات چقدر در آینده برای قهرمان فصل پیش دردسرساز خواهد شد در ماه‌های آتی مشخص می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج