اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۶۳۰۱
۱۱۵۱
۱۱۵۱
پ

عبدی: تیم‌های آسیایی از پرسپولیس ترس دارند

تیم نوجوانان ایران تقریبا دو ماه دیگر باید در رقابت‌های جام‌جهانی زیر ۱۷ سال شرکت کند و از این رو از سه روز دیگر اردوی جدید خود را زیر نظر حسین عبدی آغاز خواهد کرد.

فرهیختگان: تیم نوجوانان ایران تقریبا دو ماه دیگر باید در رقابت‌های جام‌جهانی زیر ۱۷ سال شرکت کند و از این رو از سه روز دیگر اردوی جدید خود را زیر نظر حسین عبدی آغاز خواهد کرد. این در حالی است که هنوز این رقابت‌ها قرعه‌کشی نشده و زمان برگزاری مراسم قرعه‌کشی هم مشخص نیست. در این ارتباط و همچنین عملکرد شهاب زاهدی در پرسپولیس که به نوعی کشف عبدی بود و حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، گفت‌وگویی با این مربی داشتیم که ماحصل حرف‌های او را در ادامه می‌خوانید. 

 این بار در شمال کشور اردو می‌زنیم

سرمربی تیم نوجوانان کشورمان درباره آخرین وضعیت تیمش گفت: «بعد از اردوی خوبی که در ترکیه داشتیم بنا داریم از 8 شهریور یک اردوی دیگر این بار در شمال کشور و در یک منطقه خوب آب و هوایی داشته باشیم. در این اردو تلاش خواهیم کرد تا توان بدنی بازیکنان را افزایش دهیم تا از شرایطی که الان داریم بهتر شویم. به هر حال دو ماه بیشتر تا آغاز مسابقات جهانی نمانده و باید بتوانیم از این فرصت باقی مانده بهترین بهره را برای آماده‌سازی خود ببریم. متاسفانه هنوز مسابقات قرعه‌کشی نشده و معلوم هم نیست چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد از این رو خیلی از کشورها به مانند ما نمی‌توانند با تیم‌های راه‌یافته به مسابقات بازی کنند. به محض مشخص شدن گروه‌بندی مسابقات با تیم‌هایی که در یک گروه نیستیم وارد مذاکره خواهیم شد تا چند بازی دوستانه خوب بین‌المللی قبل از جام‌جهانی داشته باشیم.» 

 فدراسیون، تنها حامی تیم نوجوانان نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال حمایت‌های لازم را از تیم نوجوانان داشته است یا نه؟ تصریح کرد: «فدراسیون نهایت تلاش خود را در حمایت از تیم داشته اما بخش‌های دیگر هم هستند که تیم ما را حمایت می‌کنند که از آنها ممنون هستیم. اخیرا شورای شهر تهران هم قرار شد که حمایتی از تیم نوجوانان کشورمان داشته باشد و دوستان خوبی هم داریم که تیم را ساپورت می‌کنند که جای امیدواری دارد. همان‌طور که گفتم شرایط تیم خوب است و تنها دغدغه فعلی‌مان قرعه‌کشی بازی‌هاست تا براساس آن بتوانیم برای انجام بازی‌های دوستانه با فدراسیون‌ها وارد مذاکره شویم.» 

 نخواستم تیمی که برایش زحمت کشیدم را رها کنم

عبدی درمورد اینکه چرا حاضر نشد به یکی دو پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری پاسخ مثبت دهد، خاطرنشان کرد: «همه‌چیز از نظر من پول نیست. من واقعا دلم نیامد بذری که کاشتم و حالا تبدیل به نهال شده را رها کنم و در لیگ برتر مربیگری کنم. برای این تیم زحمات زیادی کشیده شده و دوست دارم ماحصل کاری که انجام دادیم را در جام‌جهانی ببینیم. بسیار امیدوارم که در این رقابت‌ها کشورمان خوش بدرخشد و در ادامه نیز آینده این نوجوانان هم برای من بسیار اهمیت دارد. جوانانی که می‌توانند نسل آینده فوتبال کشورمان را بسازند. برای کار در لیگ برتر همیشه وقت هست اما الان باید همه کمک کنیم تا این تیمی که تا این مرحله آمده، بتواند از حیثیت فوتبال ایران در دنیا دفاع کند.» 

 زاهدی مهاجم سایه است

عبدی در ادامه درباره عملکرد شهاب زاهدی در پرسپولیس نیز یادآور شد: «زمانی که در پرسپولیس بودم 6 بازیکن را به‌عنوان مربی تیم بزرگسالان و رئیس آکادمی باشگاه به تیم آوردیم که خوشبختانه همه آنها الان در تیم‌های دیگر مشغول بازی هستند و شهاب هم یکی از این نفرات بود که منتها با مشکلاتی که داشت مجبور شد راهی خارج از کشور شود و بعد از چند سال بازی در اوکراین حالا به پرسپولیس برگشته تا به این تیم کمک کند. در مورد عملکرد شهاب باید بگویم که او بازیکن خوب و توانمندی است که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و در آینده شرایط بهتری را پیدا خواهد کرد. اما اگر نظر شخصی مرا بخواهید شهاب نباید مهاجم نوک باشد. او شاید بتواند در این پست از نظر دوندگی وظایف خود را خوب انجام دهد اما کارایی‌های دیگرش پایین می‌آید، از این جهت که شهاب مهاجم سایه است و در این پست عملکرد بهتری برای پرسپولیس خواهد داشت. البته این فقط نظر من است و سرمربی پرسپولیس است که تصمیم می‌گیرد از بازیکنش در چه پستی بهره ببرد.» 

 اگر در لیگ قهرمانان میزبان نباشیم شکل خوبی ندارد

کارشناس فوتبال کشورمان در ارتباط با میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا که ممکن است از تیم‌های ایرانی گرفته شود، اظهار داشت: «از شنیدن این خبر که البته قطعی نشده واقعا ناراحت شدم. حقیقتش خیلی از طرفداران فوتبال در ایران دوست دارند ستارگان فوتبال دنیا را که به تیم‌های عربستانی پیوسته‌اند، در ایران ببینند و محرومیت نمایندگان کشورمان بیشتر از همه آنها را ناراحت خواهد کرد. در کنار این قضیه حضور این ستارگان در کشورمان از جهات مختلف اجتماعی، اقتصادی و... می تواند سودآور باشد. امیدوارم هرچه زودتر شرایط برای میزبانی از تیم‌های منطقه غرب آسیا برای نمایندگان کشورمان فراهم شود. هرچند که موضوع عدم حضور عربستانی‌ها در ایران هنوز حل نشده که امیدوارم سران دو کشور در این ارتباط هم به نتیجه مثبتی برسند. در کل یک فرصت خوب پیش آمده تا فوتبالیست‌های بزرگ دنیا به ایران بیایند و نباید اجازه دهیم این فرصت راحت از دست برود که اگر این اتفاق رخ دهد از جهات مختلف برای کشورمان خوب نخواهد بود.» 

 پرسپولیس در آسیا همیشه مدعی است

عبدی در پایان در واکنش به این سوال که آیا شانسی برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان قائل هست یا نه، گفت: «برای همه نمایندگان کشورمان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. اما از نظر من پرسپولیس با تیم خوبی که دارد می‌تواند به مانند دوره‌های اخیر از مدعیان قهرمانی باشد. عملکرد خوب این تیم در یک دهه گذشته در مسابقات آسیایی باعث شده که حریفان ترس خاصی از پرسپولیس داشته باشند. شما مطمئن باشید خیلی از تیم‌ها دوست نداشتند که با پرسپولیس در یک گروه باشند. اینکه تیم‌های عربستانی صرفا بخواهند با جذب ستارگان دنیا به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان باشند، عیب نیست اما فوتبال یک ورزش گروهی است و تیمی به موفقیت می‌رسد که به‌اصطلاح خودمان تیم‌تر از بقیه باشد. خوشبختانه پرسپولیس یک تیم متحد، یکدل و منسجم است و می‌تواند با شرایط ایده‌آلی که دارد نماینده شایسته برای فوتبال کشورمان باشد. البته که سپاهان هم تیمی قدر و پرمهره است و حتما در آسیا حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج