اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۷۵۵۴
۲۶۷۴
۲۶۷۴
پ

چرا سرمربی پرسپولیس مدیون فولاد است؟

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در یک دیدار حساس با برتری ۲ برصفر فولاد خوزستان را در شهر اهواز شکست دهد.

خبرورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد در یک دیدار حساس با برتری ۲ برصفر فولاد خوزستان را در شهر اهواز شکست دهد.

پس از پیروزی تیم پرسپولیس برابر فولاد خوزستان، یحیی گل محمدی در نشست خبری ضمن تشکراز تجلیل باشگاه فولاد از خودش پیش از شروع بازی گفت: از این باشگاه خوب و حرفه‌ای و مسئولان باشگاه تشکر کردم. آنها یک مسیر خیلی درست را انتخاب کردند و یکی از باشگاه‌ های حرفه‌ای ما هستند. اگر دو باشگاه در فوتبال ما وجود داشته باشد که بتوانیم در مورد زیرساخت‌ها و اهمیت دادن به پایه‌های شان صحبت کنیم، یکی از آنها قطعاً فولاد است. این افتخار را داشتم که چند سالی کنار مردم اهواز باشم. هیچ‌وقت آن خاطرات خوب را فراموش نمی‌کنم.

شاید برای نسل جدید فوتبالدوستان ایرانی یا پرسپولیسی ها این پرسش به وجود آمده باشد که ماجرای یحیی گل محمدی و فولاد خوزستان چیست؟

داستان از این قرار است یحیی گل محمدی در روزهای آخر سال ۱۳۷۲ پرسپولیسی شد و مدتی بعد تب مالت گرفت. بیماری که به مفاصل می‌زند و دوران نقاهت طولانی‌ دارد. گل محمدی دوبار این بیماری را گرفت. بار اول درمان خوبی نداشت و دوباره بعد از چند سال این بیماری برگشت. این بیماری باعث شد سرمربی این روزهای پرسپولیس از نظر فوتبالی کلی عقب بیافتد. او هم عضو تیم ملی بود و هم در پرسپولیس به صورت ثابت بازی می کرد. سال ۱۳۷۸ بود که یحیی گل محمدی در لیست مازاد پرسپولیس و علی پروین قرار گرفت. این گونه شد که او همراه نعیم سعداوی که او هم در لیست مازاد قرار داشت، به پیشنهاد سعداوی به فولاد رفتند و اتفاقا از نظر مالی هم دریافتی خوبی داشتند.

یحیی گل‌محمدی ۳ فصل پیاپی در فولاد بازی کرد. او در لیگ های نهم و دهم لیگ آزادگان و همین طور دوره اول لیگ برتر فوتبال ایران با پیراهن فولاد خوزستان بازی کرد و دوباره به پیراهن تیم ملی هم رسید. یحیی گل محمدی مدافع فیکس تیم ملی در زمان میروسلاو بلاژوویچ شد و این جایگاه در زمان برانکو هم حفظ شد. جالب این که در سال ۱۳۸۱ در لیست علی پروین قرار گرفت و به پرسپولیس برگشت.

هم اکنون نیز یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس روزهای خوش و پرافتخاری را سپری می کند در حالی که اگر آن روزها فولاد خوزستان به کمک او نمی آمد شاید " یحیی" حتی فوتبال را نیز کنار می گذاشت.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج