adexo3
۱۳۴۸۴۶۵
۱۶۷۶
۱۶۷۶
پ

مهم‌ترین بازی هفته فوتبال اروپا با پیتزاگیت!

یکی از بازی‌های حساس لیگ برتر انگلیس امشب بین تیم‌های آرسنال و منچستریونایتد برگزار می‌شود و تیمی که در این بازی امتیاز کامل را بگیرد با جهش چند پله‌ای در جدول رده‌بندی به جمع مدعیان اضافه خواهد شد.

همشهری‌آنلاین: مهم‌ترین بازی این هفته، امشب بین آرسنال و منچستریونایتد در لیگ برتر برگزار می‌شود تا لیگ‌های اروپایی به این شکل به استقبال فیفادی و دوران رخوت و تعطیلی بروند.

پس از مسابقه تاریخی بین ۲تیم که فصل ۱۲-۲۰۱۱ منچستر به لطف داور توانست طلسم ۴۹مسابقه بدون شکست پیاپی آرسنال آرسن ونگر را مقابل فرگوسن باطل کند-که شکست ۸ بر ۲ آرسنال به من‌یونایتد را در پی داشت؛ شکستی که به پیتزاگیت معروف شد- ۲تیم به دشمن هم تبدیل شده‌اند.

منچستر در ۳هفته اول لیگ ۲برد کسب کرده و یک باخت ۲ بر صفر به تاتنهام داده است. آرسنال هم بعد از ۲برد هفته اول، هفته گذشته به فولام یک امتیاز داد. ۲تیم در تور پیش‌فصل هم با هم بازی کردند که من‌یونایتد ۲ بر صفر برنده شد. فصل پیش و فصل پیش‌تر هر کدام یکی از بازی‌های رفت یا برگشت را برده بودند.

در ۴دیدار اخیر ۲تیم ۱۸گل به ثمر رسیده است که سهم هر تیم ۹گل بوده.

اگر این بازی پنالتی داشته باشد، احتمالا خراب می‌شود. تنها بازی لیورپول مقابل آرسنال (۸) در تاریخ لیگ برتر، پنالتی‌های از دست رفته بیشتری نسبت به بازی‌های آرسنال مقابل منچستریونایتد (۷) داشته است.

رشفورد که در نخستین بازی خود در لیگ برتر مقابل توپچی‌ها ۲گل به ثمر رساند، در ۲دیدار اخیر ۳بار گلزنی کرده است، درحالی‌که بوکایو ساکا در هر ۳بازی اخیر بین این ۲رقیب گل زده. تنها بازیکنی که در بازی‌های متوالی ۲تیم در دوره لیگ برتر بیشترین گل را زد، رابین فان‌پرسی بود که در ۵بازی متوالی به گل رسید؛ ۲بازی اول به‌عنوان بازیکن آرسنال و ۳بازی بعدی برای منچستریونایتد.

ساکا بیش از هر حریفی به منچستریونایتد (۳) گل زده و رشفورد گل‌های بیشتری در لیگ برتر مقابل لستر (۸) نسبت به آرسنال (۵) به ثمر رسانده است.

منچستریونایتد اخیرا مقابل رقبای اصلی خود با مشکل مواجه شده است. آنها از ۱۲بازی قبلی خارج از خانه خود، ۸بازی را مقابل بیگ‌سیکس یا ۶تیم برتر انگلستان به اضافه نیوکاسل باخته‌اند. مردان تن‌هاخ در این فصل ۲ بر صفر مقابل تاتنهام شکست خورده‌اند.

آرسنال در ۶بازی از ۸بازی اخیر خود در لیگ برتر در ورزشگاه امارات مقابل یونایتد پیروز شده است. آخرین باری که آرسنال در ۳بازی خانگی پیاپی در لیگ خانگی مقابل شیاطین سرخ پیروز شد، به سال۱۹۹۱ برمی‌گردد. پس از پیروزی در ۲بازی آخر، آرتتا امیدوار است که این رکورد را تکرار کند.

آرسنال تنها در یکی از ۱۸بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد موفق به گلزنی نشده است و تنها یک تیم آنها را در ۱۳بازی اخیر خود در امارات از گلزنی محروم کرده است. با این حال، آرسنال در این ۱۳بازی فقط ۲بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.

آرسنال به‌ویژه در خانه سخاوتمند بوده و از شروع فصل گذشته فقط ۴بازی از ۲۱بازی لیگ برتر در ورزشگاه امارات، دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. از ۱۷تیمی که در هریک از ۲فصل گذشته در رقابت‌ها شرکت کرده‌اند، تنها فولام در زمین خودش کمتر دروازه خود را بسته نگه داشته است (۳).

فقط لیورپول (۹) بیشتر از منچستریونایتد (۸) در زمین آرسنال در لیگ برتر پیروز شده است، اگرچه آخرین پیروزی آنها در سال۲۰۱۷ بود.

ژسوس در ۱۰بازی لیگ برتر هرگز به منچستریونایتد گل نزده است. او در هر بازی که در لیگ برتر برای سیتی یا آرسنال گل زده، تیمش نباخته است.

در ۱۳بازی اخیر لیگ در امارات ۵۵گل رد و بدل شده که ۵گل در نخستین بازی از این ۱۳مسابقه زده شد که اتفاقا بین همین ۲تیم بود و آرسنال ۳ بر ۲ تیم تن‌هاخ را برده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج