اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۷۶۸۸
۵۰۸۶
۵۰۸۶
پ

تکان‌دهنده‌ترین صحنه فوتبال جهان

تنها چند ثانیه پیش از سوت پایان مسابقه، یک سانتر محکم پس از برخورد به ساق پای ژوئل ماتیپ به زیر طاق دروازه لیورپول چسبید.

ورزش سه: تنها چند ثانیه پیش از سوت پایان مسابقه، یک سانتر محکم پس از برخورد به ساق پای ژوئل ماتیپ به زیر طاق دروازه لیورپول چسبید.

 دیدار تماشایی تاتنهام و لیورپول در لندن در شرایطی به سود سفیدپوشان میزبان به پایان رسید که حالا همه در انتظار اظهارنظرهای یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، درباره داوری این مسابقه پر تب و تاب هستند؛ مسابقه‌ای که لیورپول در آن نزدیک به یک ساعت ده نفره و نزدیک به نیم ساعت ۹ نفره بازی کرد.

آنها در نیمه اول کرتیس جونز را به دلیل یک خطای شدید در حالی به نظر پای او روی توپ سر خورده بود، از دست دادند و در نیمه دوم هم با دو کارت زرد سریعی که دیگو ژوتا دریافت کرد، بازی را ۹ نفره ادامه دادند و در شرایطی که آرایش دفاعی لیورپول مانع از ایجاد موقعیت‌های بیشتر توسط تاتنهام بود، یک گل‌ تقریبا تصادفی باعث شکست شاگردان کلوپ در لندن شد. آن هم چند ثانیه پیش از آنکه کلوپ خطاب به رابرتسون، مدافع چپ تیمش، قلب نشان داده بود.

این مسابقه یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های این فصل لیگ برتر انگلیس بود که با برتری لیورپولی‌ها و دو سیو دروازه‌بان تاتنهام آغاز شد اما سپس میزبان بازی را در دست گرفت و توسط سون هیونگ مین به گل برتری رسید. اما در شرایطی که لیورپول بازی را ده نفره دنبال می‌کرد، دو بار توسط لوئیز دیاز و کودی خاکپو به گل رسید که داور در مرتبه اول ضربه دیاز را آفساید اعلام کرد و بار دوم در شرایطی که خاکپو با پای آسیب‌دیده در زمین باقی مانده بود، ضربه او بازی را به تساوی کشاند.

تکان‌دهنده‌ترین صحنه فوتبال جهان
آنگه پوستکوگلو، سرمربی تاتنهام همچنان در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد.

تاتنهام در نیمه دوم فشار بیشتری روی دروازه لیورپول اعلام کرد اما واکنش‌های استثنایی آلیسون بکر مانع از فروریختن دروازه لیورپول شد. از این به بعد لیورپول با ضدحملاتی که از سوی محمد صلاح و سوبوسلای رهبری می‌شد، در تلاش بود که موقعیت‌های خاص خود را به دست بیاورد اما ژوتا، نیروی تازه نفسی که جایگزین خاکپو شده بود، بعد از دو خطاب متوالی از داور کارت قرمز دریافت کرد تا لیورپول از دقیقه ۶۹، ۹ نفره بازی را ادامه بدهد.

تکان‌دهنده‌ترین صحنه فوتبال جهان
آلیسون بکر، ستاره لیورپول، این چنین به ماتیپ دلداری می‌دهد.

البته بازی آنطور که انتظار می‌رفت پیش نرفت و با وجود اینکه فشار تاتنهام روی دروازه لیورپول بیشتر بود، آنها کمتر قادر به خلق موقعیت شدند، تا جایی که آنگه پوستکوگلو دست به تعویض سون هیونگ مین زد. لیورپول هم که نقشه داشت داروین نونیز را به بازی بیاورد، با چهار تعویض آرایش تیم را دفاعی کرد و بدون بازیکن متخصص حمله بازی را ادامه داد تا بلکه با یک امتیاز از این مسابقه دشوار بیرون بیاید.

بازی در این دقایق آنطور که لیورپول می‌خواست پیش می‌رفت و تاتنهام تا دقیقه ۹۰+۵ دیگر موقعیت خاصی روی دروازه لیورپول ایجاد نکرد اما میل به هجوم شاگردان کلوپ و یک حمله که از سوی گراونبرخ رهبری شد و لو رفتن توپ توسط این بازیکن، تاتنهام را صاحب یک ضدحمله کرد که توپ محکم ارسالی از سمت راست ناباورانه پس از برخورد به ساق بند ماتیپ که نمایش فوق‌العاده‌ای در کنار فن دایک ارائه کرده بود، بازی را به سود تاتنهام کرد و ورزشگاه تیم لندنی را به مرز انفجار رساند.

تکان‌دهنده‌ترین صحنه فوتبال جهان

لیورپول برای حماسه‌ای که انتظار داشت، تنها لحظاتی کم آورد؛ آنها گل را دقیقا در دقیقه ۹۵:۱۶ دریافت کردند و بدون کسب امتیاز از میدان بیرون رفتند. در حالی که ممکن بود با ترکیب کامل یا حتی با یک بازیکن کمتر از این مسابقه دست پر بیرون بیایند.

تکان‌دهنده‌ترین صحنه فوتبال جهان
لحظه به ثمر رسیدن گل؛ شوت ماتیپ به دروازه ماتیپ غیرقابل مهار بود.

این مسابقه فرصتی برای نمایش کیفیت بازیکنان درخشانی مثل سوبوسلای، صلاح، مدیسون، آلیسون، ریچارلیسون، سون، فن دایک، رابرتسون، لوئیز دیاز و ... بود؛ یک بازی خاطرانگیز و درخشان از سوی هر دو تیم که تیم میهمان با وجود دو یار کمتر لحظه‌ای به اتلاف وقت روی نیاورد. البته در نهایت لیورپول ضربه سختی را از بازیکن خودی متحمل شد تا حاصل این مسابقه دشوار و نفس‌گیر، شکست به اضافه دو محروم و تعداد زیادی بازیکن کارت گرفته و خسته باشد.

تکان‌دهنده‌ترین صحنه فوتبال جهان
لحظه اعلام گل دوم و سرنوشت‌ساز بازی در ورزشگاه تاتنهام.
تکان‌دهنده‌ترین صحنه فوتبال جهان
شادی دیوانه‌وار تاتنهامی‌ها بعد از گلی که ناباورانه به ثمر رساندند.

حالا همه در انتظار صحبت‌های یورگن کلوپ بعد از اتمام مسابقه هستند و اینکه او چگونه درباره این مسابقه و داوری عجیب سایمون هوپر، داور بازی، صحبت خواهد کرد.

تکان‌دهنده‌ترین صحنه فوتبال جهان
یورکن کلوپ بعد از شکست؛ تشکر از هواداران با مشت‌های گره کرده.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج