adexo3
۱۳۶۹۰۲۰
۹ نظر
۷۵۷۸
۹ نظر
۷۵۷۸
پ

این چه طرز صحبت کردن است آقای نکونام؟

جواد نکونام در نشست خبری استقلال، حرف‌هایی بر زبان آورد که در شان سرمربی یک تیم بزرگ نبود.

خبرورزشی: جواد نکونام که در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر با استقلال نتیجه می‌گیرد و در کنارش مشکلات زیادی را هم پشت سر می‌گذارد، در نشست خبری تیمش گفت: یحیی گل محمدی در حدی نیست که درباره من صحبت کند. آدم‌های بیخودی در این فوتبال زیاد هستند. یکی از آن‌ها هم خودش است!

آن‌چه از نکونام شنیده شد، بسیار دور از انتظار از شخصیت ویژه یک مربی جوان بود. به‌خصوص که روز نخست حضور نکونام در تمرین استقلال او را همراه پدرش دیدیم. احترام به بزرگ‌تر دقیقا این‌جاست که تجلی پیدا می‌کند؛ وقتی نکونام حرمت خانواده را نگه می‌دارد و برای رسیدن به یکی از بزرگترین آرزوهای زندگی‌اش که سرمربیگری استقلال بود، این‌گونه به تمرین تیمش می‌رود.

محصول آن‌چه نکونام در خانواده آموخت و در لالیگا کسبِ تجربه کرد، قاعدتا این ادبیات ناپسند نباید باشد. واقعا این چه طرز صحبت است؟ گیریم که یحیی گل‌محمدی بدترین مربی روی زمین؛ آیا در لالیگا هم طرز گفتمان مربیان همین‌قدر سطح پایین بود؟ از همه مهم‌تر این‌که احترام به بزرگتر در این بحث کجا رفت؟ بازیکنانی که نکونام امروز حق معلمی بر گردن آن‌ها دارد، چه چیزی از سرمربی جوان خود می‌آموزند؛ این‌که به دیگران بگویند تو در حد ما نیستی؟ اگر قرار به بررسی سطح مربیان باشد، خیلی‌ها در فوتبال ایران هستند که می‌توانند سطح فنی نکونام را تحقیر کنند و باشگاه‌های بزرگی که در آن توپ زده‌اند را به رخ نکونام بکشند؛ آیا او این حقارت احتمالی را می‌پسندد؟ اگر بزرگی از بزرگان فوتبال ایران به نکونام بگوید تو در حد من نیستی، چه حالی پیدا می‌کند؟

نکونام در فوتبال ایران مربی شده است، اما اگر می‌خواهد در ادامه راه نیز مربی و معلم باقی بماند، این راه و رسمش نیست؛ مسیری است که از سوی او به غلط انتخاب شده و تدوامش برای نکونام هیچ فضیلتی به ارمغان نمی‌آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      گل محمدی و نکونام باید همین الان قبل از اینکه بدتر ساپینتو بشوند ۶ ماه محروم از حضور در تمام ورزشگاه ها بشوند نه فقط محروم از نشستن روی نیمکت گل محمدی که بخاطر پاداش قهر میکند و نکونام که بخاطر پول دو مرحله تمرین تیم رو تعطیل و اعتصاب میکند غلط میکنند در رسانه ملی و مصاحبه رسمی اینگونه توهین میکنند تا هوادار نوجوان و جوان تیم که اینها الگوشون هستند یاد بگیرند ۳۰ میلیارد ۴۰ میلیترد سالانه پول میگیرن که تیم بره مساوی و باحت بیاره بعد بجای عذرخواهی میان توپ رو میدازن تو زمین یکی دیگه یه روز داوری یه روز مدیریت یه روز فدراسیون یه روز غذا یه روز پول و پاداش یه روز مربی حریف و ..... احمق ها دلیل نتایج تیمتون خود بی عقل و نفهمتون هستید

    • بی نام

      ازکوزه همان........

    • علی

      نویسنده لنگی

    • علیرضا جهانشاهی

      از کوزه همان در اید که درروست

    • رضا کناری

      جواب های هوی هست جواب هوی های

    • علی

      تیم لنگ امسال با این پنالتی اخری که براش گرفتن و از شکست مقابل صنعت فرار کرد ۹ امتیاز اهدایی داشته که بدون این موهبت ها الان باید جایگاه هفتم جدول بود ..بقول علی سی ثانیه هزار تا قهرمانی اینجوری بگووو دوزار...بعدش خداییش وقت گذاشتن برای لنگ حتی در حد همین جوابها کسر شان تاجی هاست ..اوف به قهرمانی های پیک موتوری..

    • ناشناس

      اها فقط نکونام بد حرف زد؟ صحیح . شما درست میفرمایید. ادبیات یحیی بسیار خوب بوده از نظر شما

    • ali 88

      تا کی میخواهید نگاه رنگی بکنید چرا یکی از این حرفا رو به اون مو مصنوعی نمیزنید

      چرا نمیگید یه به اصطلاح بزرگتر نباید این حرفا رو بزنه

      خجالت هم خوب چیزیه

    • ناشناس

      هنوز. مویز نشده.تجربه لازم نداره ،یک مرتبه سرمربی استقلال شده خودشوگم کرده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج