adexo3
۱۳۷۱۵۶۶
۸۴۳
۸۴۳
پ

ماجرای حواله ۲۰۷ به عنوان پاداش جام جهانی چیست؟

در روزهای گذشته به مرور اتفاقات عجیب رخ داده در ماجرای پاداش‌های جام جهانی پرداختیم.

روزنامه اعتماد: در روزهای گذشته به مرور اتفاقات عجیب رخ داده در ماجرای پاداش‌های جام جهانی پرداختیم. اینکه مشخص نیست حواله وارد کردن خودروهای لاکچری به چه کسانی داده شد و چه افرادی سودهای کلان به جیب زدند. از اینکه لیست اسامی پاداش‌بگیران در جایی خارج از فدراسیون نوشته شده و... آنچه در این میان باعث تعجب شد و البته هنوز هم ادامه دارد واکنش نهادهای متولی از جمله فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و ریاست‌جمهوری است. هیچ‌کدام از این نهادها نتوانستند در قبال اخبار افشا شده پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه کنند. 

چنین رویکردی باعث بروز شایعات بسیاری اطراف این موضوع شد که همین ابهامات را بیشتر کرد.در روزهای گذشته و در همین رابطه اخبار جدیدی نیز به گوش خبرنگار ما رسید که بسیار عجیب است. 

طبق این شنیده‌ها گویا پاداش صعود یا آن‌طور که بعدا مشخص شد حضور در جام جهانی قطر موارد بیشتری از سکه، پاداش ارزی و حواله خودرو داشته است. طبق این اطلاعات غیر رسمی یکی از بانک‌های کشور به عنوان پاداش برای نفرات مشخص شده یک حواله خودروی ۲۰۷ در نظر گرفته بود که گویا تحویل شده است. 

ماجرای حواله 207 به عنوان پاداش جام جهانی چیست؟

هنوز مشخص نیست این پاداش با هماهنگی کدام نهاد انجام شده و چه نفراتی دقیقا پاداش را دریافت کرده‌اند؟! همین‌طور مشخص نیست که آیا این پاداش در اسناد مالی فدراسیون فوتبال به ثبت رسیده یا خیر؟ طبق قانون حتی اگر شخصی بخواهد چیزی را به صورت نقدی یا غیرنقدی به فدراسیون فوتبال هبه کند باید رقم آن به ثبت برسد و حسابرس فدراسیون در جریان آن  قرار  بگیرد. 

جام جهانی 2022 قطر حواشی زیادی برای فوتبال ایران به دنبال داشت که بخش عمده‌ای از آن مربوط به بخش پاداش‌ها می‌شود. از ملاقات ملی‌پوشان با رییس‌جمهور که به پاداش 600 سکه رسید تا  همین  مورد آخر. 

در هر کدام از این موارد هم ابهامات بسیاری به جا مانده که مشخص نیست کی قرار است پاسخی برای آنها داده شود. در ماجرای سکه معلوم نشد سکه‌ها به چه کسانی رسید و حتی روابط عمومی وزارت ورزش نیز در این زمینه ابهام‌زدایی نکرد. سپس نوبت به ماجرای 20 هزار دلار پاداش برای اعضای هیات رییسه فدراسیون رسید. بعد از آن کم‌کم بزرگ‌ترین حاشیه پیرامون پاداش‌ها شکل گرفت. حواله‌های خودروهای لاکچری، اسامی کسانی که بدون ضابطه نام‌شان به لیست وارد شد و اسامی کسانی که از لیست خط خورد. مطرح شدن ارقام چند صد و چند هزار میلیارد در این زمینه آن هم در شرایطی که عموم مردم ایران با مشکلات اقتصادی سختی روبه‌رو هستند بر شدت حواشی افزود. حال باید به این موارد اخبار مربوط به اهدای خودروی 207 توسط یکی  از بانک‌ها  [نام این بانک نزد خبرنگار روزنامه اعتماد محفوظ است.] نیز افزوده  شود. 

سوال اصلی این است که آیا مساله حواله خودروی 207 به عنوان پاداش صعود به/ حضور در جام جهانی صحت دارد و اگر صحت دارد چه کسانی آن را دریافت کرده‌اند و از آن بالاتر چنین پاداشی با هماهنگی کدام نهاد صورت گرفته است.

اینها سوالاتی است که انتظار می‌رود نهادهای ذی‌ربط هر چه زودتر  به آن  پاسخ  بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج