adexo3
۱۳۷۲۲۴۲
۳۳۹۱
۳۳۹۱
پ

پاسخ رسمی کوین یامگا درباره فسخ با استقلال

کوین یامگا در برنامه فوتبال برتر گفت که هرگز برای فسخ قرارداد با استقلال اقدام نکرده و انتشار اخباری در این خصوص شایعه است.

ورزش سه: کوین یامگا در برنامه فوتبال برتر گفت که هرگز برای فسخ قرارداد با استقلال اقدام نکرده و انتشار اخباری در این خصوص شایعه است.

کوین یامگا وینگر و وینگ بک استقلال، مهمان برنامه فوتبال برتر بود. بازیکن فرانسوی آبی‌ها که پیش از این و در لیگ بیست و یکم نیز به همراه رودی ژستد در استودیوی این برنامه حضور پیدا کرده بود، مقابل دوربین شبکه سوم قرار گرفت و به سوالات مختلف پاسخ داد.

یامگا در این برنامه درخصوص دوران حضور در تیم‌های مختلف و همچنین تجربه کار با مربیان استقلال به صحبت پرداخت و به سوالات محمدحسین میثاقی جواب داد که در زیر می‌خوانیم:

* زمان گذشت و فصل اول بسیار خوب بود و قهرمان شدیم. به نظر من فصل خوبی را گذراندیم. امسال هم بسیار خوب کار می‌کنیم و تا جایی که می‌توانیم تلاش می‌کنیم. خیلی خوشحالم که با سه مربی خیلی خوب کار کرده‌ام.

* ساپینتو واقعا یک آدم احساسی و مربی خیلی خوبی بود. با ایشان هم لحظات خیلی خوبی را گذراندیم. به نظر من یک اتفاقاتی افتاد. می‌توانستیم فصل قبل بهتر کنیم ولی شانس هم نداشتیم. رابطه من با ساپینتو خوب بود و به نظر من یک مربی خیلی خوبی بود و شخصیت خوبی داشت.

* مصدومیت در دربی برگشت؟ واقعا اتفاق عجیبی در آن لحظه رخ داد. آمدم به توپ ضربه بزنم و بازیکن حریف من را لمس کرد. واقعا یک بدشانسی بود. آن دیدار برای ما مهم بود و می‌خواستم به هم تیمی‌هایم کمک کنم. به هر حال این اتفاق رخ داد.

* نمی‌توانم اولین بازیم برای استقلال را برابر ذوب آهن فراموش کنم. آن مسابقه را به خاطر دارم و سرم در آن دیدار شکست (در این لحظه تصویر سر شکسته او روی مانیتورهای استودیو به نمایش گذاشته شد) من در این مسابقه دو گل به ثمر رساندم و آن بازی مهم را به خاطر می‌آورم.

* پست اصلی؟ زمانیکه فوتبال را شروع کردم در خط حمله به میدان رفتم. بعدش به عنوان وینگر راست و چپ بازی کردم. الآن هم وینگر و هم مدافع راست بازی می‌کنم. برای من هیچ مشکلی نیست در کجا بازی کنم و باشگاه برای من مهم است.

* بهترین گلزن خارجی استقلال؟ بله این را می‌دانم. بازیکنی هستم که در دیدارهای استقلال بیشترین گل را به ثمر برسانم. خوشحالم که تاکنون توانسته‌ام تقریبا تمام پنالتی‌هایم را به گل تبدیل کنم. زمانیکه در کیه‌وو ورونا بازی می‌کردم، حتی در مسابقه فینال ایتالیا گلزنی کردم. کیه‌وو یک تیم ویژه بود و یک منطقه خیلی کوچک در شهر ورونا است. تیم اصلی و بزرگ، ورونا است. کیه‌وو سالها در سری آ بازی کرد و عملکرد خوبی داشتند.

* بعد از کیه‌وو به صورت قرضی راهی پسکارا و کارپی شدم. یک سال در فرانسه بازی کردم بعدش نیز راهی پرتغال و دانمارک شدم و اکنون برای استقلال بازی می‌کنم. من در کشورهای مختلف بازی کردم و شانس آوردم این فرصت را داشتم چون چیزهای زیادی را یاد گرفتم.

* از میان هم تیمی‌های من در رده‌های پایه کیه‌وو، یک بازیکن را می‌شناسم که در سمپدوریا بازی می‌کند. اکثر هم تیمی‌های سابقم در تیم‌های خیلی مطرحی بازی نمی کنند.

* تقریبا همه پنالتی هایم گل شده و فقط یک بار مرتکب اشتباه شدم و برابر گل گهر ریباند آن را به گل تبدیل کردم. در تمرینات خیلی زیاد پنالتی نمی زنم. زمانیکه بازی داریم، پنالتی می‌زنم و این کار را در تمرینات زیاد انجام نمی‌دهم. سیدحسین واقعا دروازه‌بان خیلی خوبی است ولی پنالتی‌هایم را برابرش به گل تبدیل می کنم.

* استقلال و تراکتور؟ واقعا بازی را خوب شروع کردیم و کادرفنی ما را خیلی خوب برای این مسابقه آماده کرد و سازماندهی خوبی در فاز دفاعی و هجومی داشتیم. این بازی برای ما خیلی خوب بود، خوشحالیم که برنده شدیم و خودمان را برای بازی بعدی آماده می کنیم.

* کار با نکونام؟ جواد یک مربی واقعا آماده و خوب است که تجارب زیادی دارد و این موضوع در کارش دیده می شود. ما با مربی کار می کنیم که خودش سالها فوتبال بازی کرده است. او از لحاظ تاکتیکی فوق العاده است و در تمامی موقعیت‌ها به ما نشان می‌دهد که چگونه کار کنیم. او واقعا زیاد کار می کند. او و دیگر مربیان با تمام وجود کار می کنند. فکر می کنم زمان بازیکنی نیز اینگونه بود و خیلی خوب بود و اکنون نیز در زمان مربیگری فوق العاده است.

* فسخ قرارداد؟ نه اخبار فیک و غیرواقعی منتشر شد. حقیقت این است که هرگز نمی خواستم استقلال را ترک کنم و همیشه می خواستم در این تیم ادامه دهم.

* تغییرات زیاد در این فصل؟ واقعا بازیکنان زیادی از تیم عوض شدند ولی بازیکنان مهم در پست های حساس ماندند. به نظر من همه بازیکنان مهم هستند و این اهمیت دارد که مربی بتواند آن سازماندهی مناسب را برای تیم انجام دهد که برای گرفتن نتایج خوب خیلی مهم است.

* همه بازیکنانی که جدا شده اند برای من ارزشمند هستند. من با عارف و محبی خیلی نزدیک بودم. همه آنها بازیکنان خیلی خوبی هستد. واقعا خوشحالم که با آنها بازی کردم.

* حردانی؟ من واقعا ارتباط خیلی خوبی با صالح دارم. به هر حال انتخاب را مربی انجام می دهد. ما هر روز با هم و با حداکثر توانمان کار می کنیم. من به صالح خیلی نزدیکم ولی تصمیم را سرمربی می گیرد.

* اولین چیزی که جواد می گوید این است که مسئولیت پذیر باشید و تمرکز کنید. او می‌گوید حتی یک لحظه هم تمرکزتان را از دست ندهید. به نظر من هر بازیکنی باید تلاش کند تا بهترین فرمش را نشان دهد.

* حمایت هواداران؟ تماشاگران خیلی از ما حمایت کردند و با حضور آنها، استادیوم یک حالت ویژه برای ما ایجاد می‌کند. هواداران نیرو و توان زیادی را به ما می‌دهند.

* بلانکو؟ من برای او خیلی خوشحالم که توانست اولین گلش را به ثمر برساند. این گل به او خیلی کمک می‌کند. بلانکو یک بازیکن خیلی خوب است و به نظر من اگر او نزدیک دروازه باشد، می‌تواند گل های زیادی را به ثمر برساند. او واقعا یک بازیکن خیلی خوب است و امیدوارم امسال همه به یکدیگر کمک کنند.

* مدعیان قهرمانی؟ به نظر من تیم های زیادی می توانند تا آخر فصل مدعی باشند. امسال مسابقات با سالهای قبل متفاوت است. تراکتور تیم خوبی است و بازیکنان خوبی دارد. به نظر من، سپاهان، پرسپولیس، گل گهر، تراکتور و حتی ذوب آهن که اکنون خوب کار می کند، می توانند مدعی باشند. باید ببینیم مسابقات امسال چگونه تمام می شود.

* به نظر من روبرتو تورس در گل گهر از بازیکنان خوب تیم های ایران است. ریکاردو آلوز هم بازیکن خوبی است. امیرحسین حسین زاده و سبحان خاقانی هم از میان بازیکنان ایرانی تیم های دیگر خوب هستند. من فقط بازیکنان استقلالی را می گویم (با خنده.)

* برخورد هواداران رقیب؟ من تا الآن هیچ مشکلی با هیچ کدام از طرفداران تیم های دیگر نداشته‌ام و آنها با من خوب بوده اند. همیشه می گویند عکس بگیریم (با خنده.)

* مهرداد محمدی؟ در پرتغال با هم بودیم و رابطه نزدیکی با همدیگر داشتیم. مهرداد یک انسان خیلی خوب است و او خیلی می خندد. در دیدار برابر بنفیکا یک گل خیلی خوب به ثمر رساندیم. به نظر می رسد ایران در سرنوشت من قرار دارد چون در وایله هم با سعید هم تیمی بودم. زمانیکه مهدی طارمی در ریو آوه بود، برابر او بازی کردم.

* تقابل برابر ژوائو فلیکس و دیاز؟ آن بازیکنی که برابرش بازی می کردم و بیشتر به خاطر می آورم، لوئیز دیاز است. او وینگر بود و من مقابلش بازی کردم. دیاز خیلی سریع بود. در میان بازیکنان ایرانی نیز به نظر من دروازه‌بان سپاهان (پیام نیازمند) فوق العاده است.

* غیبت در لیگ قهرمانان آسیا؟ واقعا حیف شد و یک افسوس بزرگ است. ما سزاروار بودیم که در این مسابقات شرکت کنیم. ما قهرمان شدیم و برایمان سخت است که این بازی ها را از تلویزیون تماشا کنیم. تماشاگران استقلال با حمایتی که از ما دارند، لیاقت آن را داشتند که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند. اگر هواداران استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودند، این بازی ها جذاب از آب در می‌آمد.

* با همسرم در ایران زندگی می کنم و همه چیز عالی است. اگر فوتبالیست نمی شدم، دوست داشتم ایجنت شوم. کلا دوست داشتم کارهایی که به فوتبال مربوط می شود را انجام دهم. من تا دیپلم درس خواندم و سپس به فوتبال چسبیدم. درسم خوب بود و در ریاضی نیز خوب بودم. آشپزی من بد نیست و بلدم برنج، پاستا، مرغ، گوشت و... درست کنم. بالاخره بلدم یک چیز ساده ای درست کنم.

* در این بخش پاسخ های کوتاه یامگا را مرور می کنیم:

لوئیز دیاز سخت ترین بازیکنی است که برابرش بازی کرده ام.

از بین مسی و رونالدو؛ انتخاب من رونالدو است.

سپاهان جدی ترین رقیب ما برای قهرمانی است.

مهرداد محمدی بامزه ترین بازیکن استقلال است.

بازی در استادیوم آزادی زمانیکه ورزشگاه پر است به همراه استادیوم های بنفیکا و لیسبون جو سنگینی دارد.

بلانکو یک بازیکن خوب و آرام است که می تواند از این بهتر باشد و به ما کمک کند.

زمانیکه به ایران آمدم طرفداران فقط می گفتند در دربی گل بزن چون برای ما خیلی مهم است. قبل از دربی ما دو بازی دیگر داریم و تلاش می کنیم در دربی امتیاز بگیریم.

جواد جریمه های زیادی برای ما تعیین می کند. مثلا اگر دیر به تمرین برسیم جریمه می شویم.

من همیشه برای زدن پنالتی آماده ام. برابر گل گهر هم دقیقه ۹۵ پنالتی زدم. باید خودت را باور داشته باشی که اگر اینگونه نباشد، نمی توانی گلزنی کنی. 

به هواداران استقلال قول می دهم که دو سال دیگر با حضور در برنامه، با آنها فارسی صحبت کنم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج