۱۳۷۸۴۲۵
۲۰۷
۲۰۷
پ

درد مشترک استقلال و پرسپولیس؛ گل‌نزن‌ها در پایتخت!

استقلال و پرسپولیس این روزها با یک مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرآنلاین: پرسپولیس و استقلال هفته گذشته دربی شماره ۱۰۲ پایتخت را برگزار کردند. مسابقه‌ای که با نتیجه تساوی یک - یک به پایان رسید و ۲ تیم نمایش دلچسبی نداشتند. در طول ۹۰ دقیقه این مسابقه تنها ۴ شوت در چارچوب زده شد که سهم هر تیم ۲ تا بود و یکی از آن‌ها هم پنالتی کوین یامگا بود که گل استقلال را در پی داشت. جالب اینکه مجموع امید گل ۲ تیم به جز صحنه پنالتی ۰.۵۶ بود و این یعنی استقلال و پرسپولیس در طول ۹۰ دقیقه دربی حتی به اندازه یک گل هم موقعیت خطرناک خلق نکردند.

مشکل گلزنی و موقعیت‌سازی استقلال و پرسپولیس محدود به تک مسابقه دربی نمی‌شود و در بسیاری از دیدارهای این فصل دیده شده است. استقلال امسال در ۱۲ بازی موفق به زدن ۱۶ گل شده و پرسپولیس هم در ۱۱ بازی تنها ۱۳ بار دروازه رقبا را باز کرده است. این درحالی است که تیمی مثل سپاهان امسال ۲۷ گل به ثمر رسانده و یک آمار فوق‌العاده را خلق کرده است. در حال حاضر استقلال و پرسپولیس صاحب پنجمین و ششمین خطوط حمله برتر لیگ هستند. این درحالی است که آن‌ها دو خط دفاعی برتر مسابقات را در اختیار دارند و در بحث دفاعی به مراتب موفق‌تر عمل کرده‌اند.

درد مشترک استقلال و پرسپولیس؛ گل‌نزن‌ها در پایتخت!

افت عجیب محمدی و عدم هماهنگی گوستاوو بلانکو

جواد نکونام از ابتدای فصل ترکیب‌های مختلفی را در خط حمله امتحان کرده ولی هیچ‌کدام از بازیکنان استقلال نتوانسته‌اند به طور کامل مشکلات گلزنی این تیم را حل کنند. در چند هفته ابتدایی ارسلان مطهری مهاجم اصلی استقلال بود و در بازی نخست مقابل نفت آبادان هم موفق به گلزنی شد. در ادامه اما با افت ارسلان نوبت به آرمان رمضانی رسید که به مهاجم ثابت آبی‌ها تبدیل شود. رمضانی با زدن ۲ گل و ارسال یک پاس گل پاسخ اعتماد نکونام را داد ولی با ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو و آماده شدن او، جایگاه آرمان به خطر افتاده و مهاجم آرژانتینی به گزینه مورد اعتماد کادر فنی تبدیل شده است.

بلانکو گرچه در اولین بازی خود در ترکیب اصلی استقلال مقابل تراکتور گلزنی کرد ولی در ۳ هفته اخیر موفق به گلزنی نشده است. او البته نمایش بدی در ترکیب استقلال نداشته ولی هنوز با تیم هماهنگ نشده و به نظر می‌رسد نیاز به فرصت دارد. او در دربی هم نمایش جالبی نداشت و حتی نکونام هم بین ۲ نیمه از عملکردش شاکی بود.

با توجه به تغییر سیستم استقلال و بازی با ۲ مهاجم، مهرداد محمدی به زوج گوستاوو بلانکو تبدیل شده است. شماره ۷ استقلال پس از زدن ۳ گل در هفته‌های ابتدایی حالا ۶ بازی است که گلی نزده و پاس گلی هم ارسال نکرده است. افت محمدی که مهم‌ترین خرید تابستانی استقلال محسوب می‌شود بدترین خبر برای نکونام است و سرمربی استقلال باید هرچه سریع‌تر ستاره ملی‌پوش آبی‌ها را به اوج برگرداند. محمدی هم با توجه به در پیش بودن جام ملت‌ها نیاز جدی به درخشش در ۳ بازی آینده دارد تا فرصت حضور در تیم ملی را از دست ندهد.

درد مشترک استقلال و پرسپولیس؛ گل‌نزن‌ها در پایتخت!

از جدایی عجیب عبدی تا ناکامی‌های نبیل باهویی

خط حمله پرسپولیس از ابتدای فصل روزهای پرحاشیه‌ای را سپری کرده است. این تیم در فصل نقل‌و انتقالات شهاب زاهدی و نبیل باهویی را به خدمت گرفت که دومی اصلا در لیست گل‌محمدی هم نبود و خریدش حواشی زیادی را به راه انداخت. این درحالی است که پرسپولیس پس از جدایی عیسی آل‌کثیر و قرار گرفتن لئاندرو پریرا در لیست مازاد، قصد داشت تا با جذب یک مهاجم خارجی در کنار شهاب زاهدی خط حمله خود را تقویت کند اما ناهماهنگی بین مدیرعامل و کادر فنی باعث شد در نهایت باهویی خریداری شود. مهاجم سوئدی هم تا اینجای کار عملکرد جالبی از خودش نشان نداده و با ادامه این روند ممکن است در زمستان پرسپولیس را ترک کند.

اوج تصمیمات عجیب باشگاه پرسپولیس اما جایی رقم خورد که پس از عدم جذب مهاجم خارجی، گل‌محمدی با جدایی قرضی مهدی عبدی و پیوستن او به یکی از رقبای مستقیم یعنی تراکتور موافقت کرد. تصمیمی که با انتقادات زیادی همراه شد و عملکرد مناسب عبدی در تبریز هم نشان داد او می‌توانست در این شرایط به پرسپولیس کمک کند. او دیروز هم برای تراکتور گل زد تا با ۵ گل زده در رده سوم جدول گلزنان قرار بگیرد.

شهاب زاهدی هم امسال ۴ بار در لیگ و یک بار در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس گل زده و با عملکرد پر فراز و نشیبی که داشته نتوانسته خیال کادر فنی را راحت کند. البته مشکل گلزنی پرسپولیس فقط تقصیر مهاجمان این تیم نیست. نفراتی چون مهدی ترابی و سعید صادقی در هفته‌های اخیر به شدت افت کرده‌اند و پرسپولیس در بحث خلق موقعیت هم با مشکل جدی مواجه است. این موضوع در این مدت کاملا خودش را نشان داده و گل‌محمدی باید خیلی زود فکری برای آن کند. سرخپوشان در دربی هم مالکیت زیادی روی توپ داشتند ولی پاس‌کاری‌های متوالی آن‌ها منجر به خلق موقعیت نمی‌شد.

درد مشترک استقلال و پرسپولیس؛ گل‌نزن‌ها در پایتخت!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج