adexo3
۱۳۸۲۰۷۸
۹۲۲
۹۲۲
پ

استقلالی‌ها امروز طغیان می‌کنند؟

تیم فوتبال استقلال از هفته پایانی رقابت‌های نیم‌فصل در حالی از ساعت ۱۶:۳۰ عصر امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان می‌رود که این دیدار از یک سو در صورتی که با کسب سه امتیاز برای شاگردان نکونام همراه باشد می‌تواند به روند پرفراز و نشیب نتایج هفته‌های اخیر استقلالی‌ها پایان داده و از سوی دیگر می‌تواند کار آبی‌ها در پایان نیم‌فصل را در یک‌قدمی صدر جدول به اتمام برساند.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال از هفته پایانی رقابت‌های نیم‌فصل در حالی از ساعت ۱۶:۳۰ عصر امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان می‌رود که این دیدار از یک سو در صورتی که با کسب سه امتیاز برای شاگردان نکونام همراه باشد می‌تواند به روند پرفراز و نشیب نتایج هفته‌های اخیر استقلالی‌ها پایان داده و از سوی دیگر می‌تواند کار آبی‌ها در پایان نیم‌فصل را در یک‌قدمی صدر جدول به اتمام برساند. این در حالی است که با توجه به شرایطی که استقلالی‌ها از ابتدای فصل پشت سر گذاشته و مشکلات عدیده‌ای که با آنها دست‌وپنجه نرم کردند، شاید خوش‌بین‌ترین هوادار استقلالی در ابتدای فصل نسبت به جایگاه کنونی این تیم امیدواری چندانی نداشت اما در واقعیت، نکونام و شاگردانش با عبور از دشواری‌ها و حواشی گاه و بیگاه در جریان برگزاری نیم‌فصل اول، سرانجام با رتبه‌ای ارزنده و قابل احترام در پایان نیم‌فصل (در صورت کسب برتری مقابل پیکان) به کار خود پایان خواهند داد.

 مواضع جواد؛ فعلا همان‌هایی که در مصاحبه گفت!

نکته قابل توجه در خصوص وضعیت این روزهای استقلالی‌ها به زعم آنها همان کلاهی است که به قول سرمربی این تیم در ابتدای فصل بر سرشان رفته و چندین بار نیز به آن اشاره کرده است. این اتفاق به عقیده نکونام و استقلالی‌ها باعث شده استقلال در کورس جذب بازیکن و بستن تیمی قدرتمند از رقیبانش عقب بماند. نکونام از ابتدای فصل در محافل رسمی و حتی غیر‌رسمی این هشدار را داده بود که اگر قرار است برخورد انضباطی و قانونی در کار نباشد و فقط به جرایم مالی بسنده شود، استقلال هم به مانند تیم‌های مدعی دیگر از سقف بودجه عدول کرده و در نهایت جریمه‌اش را پرداخت کند. این در صورتی است که این خواسته نکونام با سیاست‌های باشگاه همخوانی پیدا نکرده و در جایی که مدیرعامل باشگاه خود در تصویب قانون جدید نقش داشت، وی راضی به شکستن سقف با دور زدن یا زیرپا گذاشتن قانون نشده و در نهایت هم این جنگ زیرپوستی تا حالا ادامه پیدا کرد.

نکته مهم دیگر اینکه درست ساعاتی بعد از بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس، جواد نکونام نسبت به این موضوع، واکنش سفت و سخت و تندی را نشان داده و در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش اینطور عنوان کرد که «تا همین دو روز گذشته داشتیم به‌خاطر قراردادش دعوا می‌کردیم. هنوز درگیر این هستیم که قرارداد بازیکنان کم شود. آقایان نمی‌خواستید قانون را رعایت کنید چرا ما را درگیر این چیزها کردید؟ چرا سر استقلال کلاه گذاشتید؟ از روز اول می‌گفتید همه چیز الکی است!»

این در صورتی است که بعد از این مصاحبه که به نوعی مواضع نکونام نسبت به اتفاقات اخیر و رای کمیته استیناف محسوب می‌شدند، وی در آستانه دیدار آخر تیمش در نیم‌فصل اول، فرمان سکوت را صادر کرده و از بازیکنان و کادرش درخواست می‌کند تا ضمن تمرکز روی دیدار بعدی استقلال در مقابل پیکان برای کسب نتیجه‌ای مطلوب در این دیدار خانگی در دیدار پایانی نیم‌فصل، تا فرا رسیدن این دیدار نسبت به این رای و اتفاقات رخ‌داده سکوت کرده و واکنشی نشان ندهند تا به نوعی آرامش تیم برای کسب این سه امتیاز حساس حفظ شود.

بر همین اساس از اردوی استقلال خبر می‌رسد نکونام خود نیز سیاست سکوت و آرامش را در پیش گرفته و با اعلام اینکه مواضع من درباره حوادث و اتفاقات اخیر به همان مصاحبه‌ای برمی‌گردد که سه‌شنبه شب منتشر شد، محمد نوازی، دستیارش را روانه کنفرانس خبری قبل از دیدار با پیکان می‌کند با این توضیح که نوازی نیز با توصیه سرمربی آبی‌ها، به نوعی همان حرف‌های جواد نکونام را دوباره مطرح کرده و با کلید‌واژه «کلاهی که بر سرمان رفت» صحبت‌های خود را اینطور به پایان می‌برد: «یک سری می‌خواهند اتفاقات را گردن دیگران بیندازند. هرچقدر سر تیم ما کلاه برود هم تیم ما بزرگ است و اتفاق خاصی نمی‌افتد!»

 احتمالا میکسدزونی طوفانی توام با اظهارات جنجالی

استقلال امروز در ورزشگاه آزادی در حالی به مصاف پیکان می‌رود که بازیکنان این تیم در اقدامی هماهنگ‌شده در چند دیدار اخیر خود از صحبت با خبرنگاران در میکسدزون ورزشگاه طفره رفته و پاسخ سوالات آنها را ندادند و فقط این نکونام بود که در نشست خبری این دیدارها پاسخگوی اصحاب رسانه شد. این در صورتی است که از اردوی استقلالی‌ها خبر می‌رسد برخلاف چند دیدار اخیر این تیم، این بار قرار است آبی‌پوشان و احتمالا کادر این تیم در واکنش به اتفاقات اخیر، مشکلات مالی، رای کمیته‌های انضباطی و استیناف و بازگشت امتیازات دو تیم مدعی قهرمانی صحبت‌های سفت و سختی را مطرح کرده و به نظر می‌رسد بدون توجه به نتیجه بازی عصر امروز، شاهد میکسدزونی طوفانی توام با اظهارات جنجالی آبی‌پوشان باشیم.

البته که به نظر می‌رسد این بخش از مصاحبه سه‌شنبه شب نکونام مبنی بر اینکه: «ساده‌لوحی خودمان هم بود که سرکارمان گذاشتند. فقط می‌گویم طفلکی بازیکنان استقلال که فداکارانه مبلغ قراردادشان را کم کردند تا قانون اجرا شود. الان هم بیایند و قرارداد بازیکنان و کادر را به حالت اول برگردانند. دلم برای تیمم می‌سوزد. می‌دانید همین رعایت سقف بودجه چقدر تیم من را درگیر کرد؟ در حالی که رقیبان استقلال از خریدهای خود لذت می‌بردند، تمام فکر و ذکرمان این بود که قراردادها را کاهش دهیم.‌»؛ به زعم برخی‌ها به نوعی سیگنالی برای حمله استقلالی‌ها برای بعد از دیدار با پیکان محسوب شده؛ این در شرایطی است که با توجه به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر و نیم‌فصل طولانی مدتی که با آن مواجه خواهیم بود، این آخرین فرصت برای آبی‌هاست تا درددل‌ها و مشکلات موجود در نیم‌فصل اول را از طریق رسانه‌ها به گوش هواداران و اهالی فوتبال برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج