۱۳۸۸۵۱۲
۷۷۸
۷۷۸
پ

لبنان با تساوی برابر چین به لبه پرتگاه رسید

دیدار تیم‌های فوتبال چین و لبنان در مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با تساوی به پایان رسید.

خبرگزاری مهر: تیم‌های ملی فوتبال چین و لبنان در دور دوم مرحله گروهی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و از گروه A از ساعت ۱۵ امروز چهارشنبه در ورزشگاه الثمامه رو در روی هم قرار گرفتند که این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

کادر فنی تیم ملی چین از جون لینگ یان، لیویانگ، ژوچنجی، تیاس برونینگ، لینپنگ ژانگ، بین بین لی ئو (۷۱- پنگفی)، دای، شانگویان وانگ، ژین ژو (۷۱- ژی وو)، ژانگ یانگ (۶۶- تان لانگ) و لی وو (۶۶- لین) در بازی امروز از آنها استفاده کرد.

تیم فوتبال لبنان هم با مصطفی مطر، خلیل خمیس، منصور (۱۸- ملکی)، کاظم الزین، حسین الزین، تنش، حسن سرور (۹۳- شور)، ماهر صبرا، عمر بوگیل (۹۳- ال حلوه)، جی رادی، حسن ماتوک (۷۱- هایدار) مقابل چین امروز بازی کرد.

تلاش لبنان برای گلزنی بی نتیجه بود

بازی دو تیم لبنان و چین به شکلی آغاز شد که دو تیم بازی محتاطانه و پر برخوردی را به نمایش گذاشتند و از تک موقعیت‌هایی هم که در طول نیمه اول داشتند استفاده نکردند. دو تیم بازی پایاپایی را مقابل هم داشتند و موقعیت‌های زیادی را هم روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما با آنالیزی که دو تیم داشتند عملکرد خوبی در دفاع داشتند و اجازه رسیدن به گل را به یکدیگر نمی‌دادند.

در ادامه بازی بازیکنان لبنان بودند که با بازی هجومی موقعیت‌های زیادی را برای گلزنی ایجاد کردند اما فرصت‌های یکی پس از دیگری توسط بازیکنان لبنان از دست رفت تا بازی همچنان بدون گل در جریان باشد.

دروازه‌بانانی که ناجی دروازه‌ها بودند

در دقیقه ۲۳ بازیکنان لبنان حمله همه جانبه ای را روی دروازه چین طراحی کردند اما این لینگ یان دروازه‌بان تیم ملی فوتبال چین بود که ۲ بار واکنش زیبایی را از خود به نمایش گذاشت و مانع از گلزنی لبنانی‌ها شد.

در دقیقه ۴۳ بازیکنان تیم ملی فوتبال چین در پی حمله‌ای که پی ریزی کردند ۳ بار اقدام به گشودن دروازه لبنانی‌ها کردند اما مصطفی مطر با درخشش در درون دروازه لبنان چینی‌ها را ناکام گذاشت تا نیمه اول نیمه دروازه‌بانان باشد.

تیر دروازه‌ای که مانع گلزنی شد

در ثانیه‌های پایانی حسن ماتوک روی حمله‌ای که به سمت دروازه چین داشتند شوت زیبایی را روانه دروازه چشم بادامی‌ها کرد اما به تیر افقی دروازه چین خورد و مانع به گل رسیدن بازیکنان لبنانی شد.

لبنان با تساوی برابر چین به لبه پرتگاه رسید

تلاش گلزنی که در نیمه دوم هم ادامه داشت

نیمه دوم این بازی هم مانند نیمه اول بین تو تیم پایاپای دنبال می‌شد و دو تیم سعی داشتند با حمله‌های متعدد دروازه یکدیگر را باز کنند. لبنان که حملات بیشتری نسبت به چین داشت باعث شد در دقیقه ۵۲ حسن سرور بازیکن تیم فوتبال لبنان شوت زیبایی را به سمت دروازه چینی‌ها شلیک کرد که باز هم این تیر افقی دروازه بود که مانع گل شدن توپ لبنانی‌ها شد.

در دقیقه ۶۳ باز هم این بازیکنان لبنان بودند که شوت سنگینی را روانه دروازه چین کردن که لینگ یان دروازه‌بان چشم بادامی‌ها با کف دست توپ را به بیرون فرستاد تا مانع گلزنی لبنانی‌ها شود.

توپی که از روی خط دروازه برگشت داده شد

چینی‌ها که به دنبال پیروزی در این دیدار بودند در دقیقه ۶۵ روی ارسال از سمت راست تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفتند اما مدافع قرمز پوشان لبنان توپ را از روی خط برگشت داد تا دروازه این تیم همچنان بسته بماند.

سخت شدن شرایط برای لبنان

با وجود حملاتی که دو تیم در دقایق پایانی برای رسیدن به گل انجام دادند، قفل دروازه‌ها بسته ماند تا سهم هر تیم یک امتیاز باشد. با این نتیجه کار لبنان برای صعود به مرحله بعد سخت شد اما چین با ۲ امتیاز و در تعقیب قطر شرایط مناسب‌تری برای صعود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج