adexo3
۱۳۸۸۷۳۶
۸۹۹
۸۹۹
پ

اتلتیکومادرید – رئال‌مادرید؛ فینالی فرسنگ‌ها دور از فینال

سومین دربی مادرید در فصل جاری در جام‌حذفی اسپانیا خواهد بود، در حالی که هر تیم یک بازی از دو بازی گذشته را برده است.

خبرورزشی: امشب از ۰۰:۰۰ ورزشگاه متروپولیتانو میزبان سومین دربی مادرید در فصل جاری خواهد بود. این مرتبه اتلتیکومادرید در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی اسپانیا میزبان رئال‌مادرید خواهد بود.

اتلتیکومادرید – رئال‌مادرید؛ فینالی فرسنگ‌ها دور از فینال

اتلتیکومادرید؛ جام‌گیری از همشهری

دیگو سیمئونه امیدوار بود تیمش به عنوان تنها تیمی که این فصل رئال‌مادرید را شکست داده، در سوپرجام خاورمیانه هم موفق باشد، اما دربی را آنجا باخت و دستش به جام هم نرسید. حالا که در لالیگا شانس کمتری برای قهرمانی دارد، می‌خواهد تیمش با جدّیت بیشتری در کوپادل‌ری به مصاف همشهری برود و هم یک جام از آن‌ها بگیرد و هم امیدوار به کسب جام در پایان فصل باشد. اتلتیکوی این فصل تیم باثباتی نبوده و نمی‌توان روی قدرت‌شان حساب کرد، اما این تیم همیشه در دربی رقیب جدی و دست‌وپاگیری برای رئال بوده است.

رئال‌مادرید؛ پیش به سوی سه‌گانه و بیشتر

کارلو آنچلوتی در رئال‌مادرید ماند تا به جای چالش و دردسر بیشتر در برزیل، با تیمی که همیشه در همه تورنمنت‌ها مدعی بوده، جام‌های بعدی را بگیرد. رئالی‌ها که به تازگی با جام قهرمانی سوپرجام اسپانیا از عربستان به خانه بازگشته‌اند، می‌خواهند سه‌گانه را بگیرند و برای همین هدف کارلتو در مادرید مانده. رئالی‌ها حالا نسبت به قبل کمتر با مصدومیت ستاره‌ها به‌خصوص در خط آتش دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بازگشت وینیسیوس و هت‌تریک او در ال‌کلاسیکو، آنچلوتی را به آینده امیدوارتر کرده است. مثل دربیِ سوپرجام برای دربی جام‌حذفی هم شانس بیشتر برای حذف رقیب را به رئال خواهیم داد.

آخرین جدال

۸ روز قبل یعنی دهم ژانویه در عربستان این دو تیم به مصاف هم رفتند. آن بازی از مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا را رئال‌مادرید ۵-۳ برد و فینالیست شد تا در نهایت با شکست بارسلونا قهرمانی را جشن بگیرد. در آن دیدار که ۱۲۰ دقیقه ادامه پیدا کرد، رودیگر، مندی، کارواخال، خوسلو و دیاس برای رئال و ارموسو، گریزمن و رودیگر (گل‌به‌خودی) برای اتلتیکو گلزنی کردند.

آمار بازی

۲۳۴) از سال ۱۹۰۶ دربی مادرید برگزار شده و این دو تیم ۲۳۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که اتلتیکومادرید ۵۸ پیروزی و رئال‌مادرید ۱۱۶ پیروزی کسب کرده‌اند و ۶۰ بازی هم بین آن‌ها مساوی شده است.

۴۳) دربی مادرید ۴۳ مرتبه در کوپادل‌ری برگزار شده که اتلتیکو برنده ۱۱ بازی بوده و ۱۸ بازی را رئال برده. ۱۴ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

۵) در ۵ فینال جام‌حذفی اسپانیا این دو تیم مادریدی به مصاف هم رفته‌اند که اتلتیکومادرید ۴ مرتبه با شکست حریف قهرمان شده و رئال‌مادرید تنها یک فینال را در ضربات‌پنالتی سال ۱۹۷۵ برده و جام گرفته است.

۱۷) در ۱۷ دربی آخر شهر مادرید، اتلتیکو فقط ۲ برد داشته است. ۷ بازی را رئالی‌ها برده‌اند و ۸ بازی بدون برنده تمام شده است.

۳۰) دو تیم شهر مادرید روی‌هم‌رفته ۳۰ قهرمانی در جام‌حذفی کسب کرده‌اند. رئال‌مادرید با ۲۰ قهرمانی پشت سر بارسلونا و اتلتیک‌بیلبائو سومین تیم پرافتخار این تورنمنت است و اتلتیکومادرید هم با ۱۰ قهرمانی در رده چهارم قرار گرفته.

۱) رئال‌مادرید در فصل جاری در تمامی رقابت‌ها فقط یک باخت داشته که در متروپولیتانو و در مسابقات لالیگا مقابل اتلتیکومادرید بوده است.

۲۱) دیگو سیمئونه و کارلو آنچلوتی ۲۲ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که کارلتو ۹ برد داشته، ال‌چولو ۸ بازی را برده و ۵ بازی هم بین آن‌ها مساوی شده است.

۲۲) کریستیانو رونالدو با ۲۲ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی مادرید به شمار می‌رود. هیچ بازیکنی از بازیکنان فعلی دو تیم حتی نزدیک به رونالدو هم نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج