۱۳۸۹۱۹۶
۱۰۸۴
۱۰۸۴
پ

یک هفته سخت در انتظار مدیران پرسپولیس

پرسپولیس همچنان خبرسازترین تیم نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر است. درحالی‌که تیم‌های دیگر بدون حاشیه به دنبال آماده‌سازی هر چه بهتر خود برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ هستند، سرخپوشان هنوز جانشین یحیی گل‌محمدی را هم مشخص نکرده و محمد عمری و میلاد سرلک را نیز از دست داده‌اند.

فرهیختگان: پرسپولیس همچنان خبرسازترین تیم نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر است. درحالی‌که تیم‌های دیگر بدون حاشیه به دنبال آماده‌سازی هر چه بهتر خود برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ هستند، سرخپوشان هنوز جانشین یحیی گل‌محمدی را هم مشخص نکرده و محمد عمری و میلاد سرلک را نیز از دست داده‌اند. پاسخ منفی برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس نیز باعث شد هواداران این تیم در فضای مجازی هجمه زیادی را روی مدیران این باشگاه ایجاد کنند تا هرچه زودتر تصمیماتی به نفع این تیم بگیرند. در همین راستا نیز هواداران سرخ فقط این هفته را به مدیران باشگاه خود مهلت داده‌اند تا به وضعیت سرخپوشان سر و سامان دهند در غیر این صورت خواستار استعفای دسته‌جمعی آنها هستند. 

 اولین برد پرسپولیس با اوسمار

پرسپولیس در اولین بازی دوستانه خود در تعطیلات لیگ روز گذشته در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف چادرملو اردکان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. در این مسابقه اوسمار در نیمه اول از نفرات اصلی استفاده کرد و در نیمه دوم چند بازیکن امید تیم را به میدان فرستاد و عملکرد آنها را ارزیابی کرد. از نکات قابل‌توجه این بازی، استفاده اوسمار از علی نعمتی در پست دفاع میانی بود. حتی با مصدومیت احمدی هم اوسمار ترجیح داد نعمتی در دفاع میانی در کنار فرشاد فرجی به میدان برود. همچنین وحید امیری هم که به تمرینات گروهی سرخپوشان برگشته بود در این مسابقه برای احتیاط بیشتر به میدان نرفت. او تصمیم دارد از بازی دوستانه بعدی پرسپولیس پا به توپ شود. 

 قرمزها نمی‌توانند مانع عمری شوند 

مدیریت باشگاه پرسپولیس که روز سه‌شنبه هفته گذشته از ماندنی شدن محمد عمری خبر داده بود بعد از عدم بازگشت این بازیکن به تمرینات او را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار داد. اما درمورد این بازیکن باخبر شدیم که او چند هفته پیش برای اعزام به خدمت در اول بهمن‌ماه اقدام کرده و حتی مدارک مربوط به اعزامش را نیز در اختیار باشگاه ملوان قرار داده است. در چنین شرایطی او مجبور به رفتن به خدمت سربازی خواهد بود و باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند مانع این کار شود. با این شرایط عمری بعد از دوران خدمت سربازی‌اش موظف خواهد بود به پرسپولیس برگردد. تا آن زمان هم به احتمال زیاد مدیریت باشگاه تغییر خواهد کرد و این بازیکن مشکلی برای حضور در جمع سرخپوشان نخواهد داشت. 

 جا برای عبدالکریم و خدابنده‌لو باز شد

پرسپولیس با از دست دادن محمد عمری و میلاد سرلک دو جای خالی در لیست بزرگسالان خود خواهد داشت. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد عبدالکریم حسن و محمد خدابنده‌لو جایگزین این نفرات می‌شوند. عبدالکریم قرار است ظرف 24 ساعت آینده برای نهایی کردن انتقالش و شرکت در تست‌های پزشکی راهی ایران شود. خدابنده‌لو تا حد زیادی توانسته مدیران باشگاه مس را برای گرفتن رضایتنامه‌اش مجاب کند و مشکل خاصی برای سرخپوش شدن ندارد. هر دو بازیکن انتقال‌شان در این هفته نهایی خواهد شد تا بتوانند پرسپولیس را در اردوی امارات همراهی کنند. 

 برانکو می‌آید اما الان نه 

باشگاه پرسپولیس در دومین مرحله از مذاکراتش با برانکو ایوانکوویچ هم نتوانست این مربی را متقاعد کند که به این تیم برگردد. مرد کروات بار دیگر اعلام کرد به‌خاطر مشکلات شخصی نمی‌تواند در این مقطع به ایران برگردد اما هرگز نگفت هیچ‌گاه به پرسپولیس برنخواهد گشت بلکه تاکید کرد که این تیم و هوادارانش در قلب او جای دارند. درمورد پاسخ منفی دوباره برانکو به پرسپولیس در چند روز اخیر حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شده است. از شرایط مالی بد باشگاه پرسپولیس گرفته تا ضعف‌های فنی این تیم و موارد مشابه که هر یک جداگانه نیاز به نقد و بررسی دارد اما یکی از نزدیکان برانکو به مواردی اشاره کرد که در نوع خودش جالب توجه است. اول اینکه برانکو بعد از جام ملت‌ها قصد دارد مدتی را استراحت کند و دوست ندارد بعد از این تورنمنت سنگین به‌یکباره به پرسپولیس آمده و تیمی را دست بگیرد که از شرایط آن آگاهی نداشته و بلافاصله پا به مسابقات سنگین و فشرده لیگ بگذارد. نکته دیگر اینکه برانکو خیلی خوب می‌داند کار کردن در پرسپولیس چقدر سخت است و توقع هواداران از او نیز خیلی بالاست از این رو ترجیح می‌دهد در این برهه زمانی پیشنهاد این تیم را رد کرده و در فرصت بهتری به ایران برگردد. مورد دیگر اینکه برانکو به‌خاطر شرایط سنی‌اش کار کردن در تیم ملی را به باشگاه ترجیح می‌دهد و شاید اگر بعد از جام ملت‌ها با پیشنهاد احتمالی سرمربیگری تیم ملی روبه‌رو شود آن را رد نکند. مساله دیگری که این فرد نزدیک به برانکو به آن اشاره داشت این بود که اگر برانکو قراردادش را با عمان تمدید نکند که احتمالش زیاد است شاید در تابستان درصورت پیشنهاد دوباره باشگاه پرسپولیس آن را رد نکند. البته به شرطی که شرایط این باشگاه بهتر از الان باشد. 

 جانشین یحیی خارجی یا ایرانی؟

هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس زمانی که برای انتخاب جانشین یحیی گل‌محمدی جلسه گذاشت مصوب کرد که هدف اول این باشگاه بازگرداندن برانکو ایوانکوویچ باشد و بعد از آن به سراغ گزینه‌هایی بروند که با فوتبال ایران آشنا و مقبولیتی بین هواداران داشته باشند. حتی در آن جلسه صحبت‌هایی هم از سوی یک دو عضو هیات‌مدیره در مورد دراگان اسکوچیچ مطرح شد. در جلسه بعدی که برانکو پاسخ منفی داد، رضا درویش ماموریت یافت که این مربی را متقاعد به بازگشت دوباره به پرسپولیس کند که حتی با پرداخت بدهی مالیاتی مرد کروات هم این اتفاق رخ نداد. در این مدت نیز بارها مسئولان باشگاه پرسپولیس در صحبت با خبرنگاران مدعی شدند که درویش همزمان با اینکه برای بازگشت برانکو تلاش می‌کند نیم‌نگاهی هم به مربیان معرفی‌شده دیگر از سوی ایجنت‌ها دارد. با این حال هنوز مدیریت پرسپولیس به گزینه نهایی نرسیده است. در این مورد باخبر شدیم که درویش کارنامه مربیانی از فرانسه، آلمان، کرواسی و پرتغال را روی میز دارد اما برای استخدام آنها نیاز به منابع مالی دارد. از این رو قرار است هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با بررسی همه جوانب مالی باشگاه برای استخدام یکی از این مربیان اقدام کند. این باشگاه امیدوار بود برانکو پاسخ مثبت دهد؛ چراکه او خواسته مالی خیلی زیادی نداشت و حداقل برای پیش‌قراردادش یکی دو ماهی زمان می‌داد اما مربیان خارجی دیگر چنین شرایطی ندارند و باشگاه پرسپولیس مجبور است برای انتخاب جانشین یحیی شرایط مالی و سقف بودجه را هم در نظر بگیرد. در همین راستا ممکن است سرمربی جدید قرمزها چندان مربی کارنامه داری نباشد یا حتی مدیران این باشگاه مجبور شوند کار را به یک مربی ایرانی بسپارند. آنچه مشخص است پرسپولیس در این مورد هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است. ناگفته نماند که حتی اوسمار هم این شانس را دارد که نیم‌فصل دوم را با پرسپولیس به‌عنوان سرمربی آغاز کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج