اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۹۵۷۸
۳ نظر
۱۲۲۶
۳ نظر
۱۲۲۶
پ

درخشان: این چه حرفی است که تاکتیک ما شبیه گواردیولا می‌شود؟

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی‌اش از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف هنگ‌کنگ رفت و این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

روزنامه اعتماد: تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی‌اش از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف هنگ‌کنگ رفت و این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. ملی‌پوشان کشورمان که در بازی اول با نتیجه‌ای پرگل از سد فلسطین گذشته بودند در بازی مقابل هنگ‌کنگ نمایشی دور از انتظار داشتند که باعث انتقادات فراوانی شد. با حمید درخشان درخصوص شرایط تیم ملی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

درخشان: این چه حرفی است که تاکتیک ما شبیه گواردیولا می‌شود؟

بازی با هنگ‌کنگ را دیدید؟

بله اما کاش نمی‌دیدیم!

چطور؟

دلمان عین سیر و سرکه می‌جوشید. آخر این چه بازی‌ای بود؟ بازی خوبی نبود و اصلا خوب بازی نکردیم. نه کارمان حساب و کتاب داشت و نه برنامه‌ای داشتیم و نه تاکتیکی. اصلا در حد نام تیم ایران ظاهر نشدیم. البته مربی آن تیم به خوبی تیم ما را آنالیز کرده بود و خوب فکر می‌کرد و کامل شناخت داشت. او تمام نقاط قوت و ضعف ما را می‌شناخت. دقیقا می‌دانست که باید چه کار کنند و به اهداف‌شان هم رسیدند. ما روی خلاقیت فردی توانستیم این بازی را ببریم و اگر آن گل را نمی‌زدیم گرفتار می‌شدیم!

شاید تغییرات زیاد باعث شد این شکلی بازی کنیم.

سه تا بازیکن عوض شده بود. چه تغییراتی؟ تغییر آنچنانی نداشتیم که بگوییم شرایط حاد بوده تازه اصلا تغییرات داشتیم. بقیه نیمکت‌نشینان هم باید همان سیستم و تاکتیک را پیاده کنند. مگر فاصله نیمکت‌نشینان تا اصلی‌ها از زمین تا آسمان است که ندانند باید چه برنامه‌ای را به چه شکلی پیاده کنند؟ قابل قبول نیست. تغییر خوب است اما وقتی شما تغییری انجام می‌دهید نباید به لحاظ تاکتیکی اشکالی به وجود بیاید.‌

بعضی‌ها می‌گویند بازیکنان ما حریف را دست‌کم گرفته بودند.

این چه اصطلاحی است که ما در فوتبال‌مان از آن استفاده می‌کنیم؟ به نظر شما چنین چیزی قابل قبول است؟

پس مشکل کجا بود؟

نوع تاکتیک بازی ما. مشکل این بود که برنامه‌ای نداشتیم. ما نتوانستیم تاکتیک‌ها را به خوبی پیاده کنیم و این هم برمی‌گردد به کادرفنی که نتوانسته کارش را به خوبی انجام دهد و بازیکنان را توجیه کند.

بازی با امارات را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

مشکلی نیست. امارات حریف گلوگیری نیست. ما نوع بازی‌مان زیر سوال رفته و این برای‌مان مهم است وگرنه امارات خیلی نمی‌تواند ما را اذیت کند مگر اینکه ما خودمان بد بازی کنیم.

مهدی قایدی دومین گل خودش را هم به ثمر رساند اما ستاره دیگر ما مثل طارمی که شاگرد شما هم بوده هنوز پایش به گلزنی باز نشده؟

شرایط بازی جوری پیش می‌رود که در یک بازی یک بازیکن بیشتر دیده می‌شود. اصل حرف ما سر تیم‌مان است و سر نفرات که نیست. ما بهترین نفرات را داریم که در اروپا بازی می‌کنند. شکل کاری ما ایراد دارد و آن را باید اصلاح کرد حالا نفر گل بزند یا نزند! کادرفنی بروند آنالیز کنند و ببینند کجای کارشان ایراد داشته همان را اصلاح کنند.

امیر قلعه‌نویی هم خیلی ناراحت و عصبی بود و به نظر می‌رسید با فریادهایش می‌خواهد به تیم شوک دهد!

مگر نباید ‌ناراحت باشد؟ وقتی تیم بد بازی می‌کند باید هم ناراحت شود، اما چرا ما باید عقب برگردیم و دنبال شوک دادن هستیم؟ در فوتبال حرفه‌ای این حرف‌ها تمام شده است و باید اشکالات را رفع کرد. بروید بپرسید چرا دفاع به هافبک پاس نداده یا هافبک ‌نتوانسته خط حمله را تقویت کند دنبال سایر مسائل نباشید. همین فکرها را کردیم که فوتبال‌مان عقب رفته.

ژاپن هم به عراق باخت. به نظر شما طبیعی نیست؟

چرا خودمان را مقایسه می‌کنیم؟ ژاپن به آلمان و ترکیه چهار تا چهار تا زده ما هم ‌توانستیم؟ چون ژاپن باخته ما هم ببازیم؟ چرا نمی‌رویم ایرادات را برطرف کنیم؟ چرا نگوییم نتوانستیم چهار تا پاس سالم بدهیم و بازیسازی نتوانستیم انجام دهیم؟ دیدید که همین ژاپن یک ربع آخر چه بلایی سر عراق آورد؟ پنج دقیقه دیگر بازی ادامه داشت. گل دوم هم می‌زدند.

سرمربی تیم ملی گفته می‌خواهد تاکتیک گواردیولا را در تیم ملی پیاده کند. اما با این سبک بازی شدنی است؟

اصلا این چه حرفی است که عین آنها بازی کنیم؟ به قرآن مجید خودمان را اذیت نکنیم یک کمی صادق باشیم! حرف درست و اصولی بزنیم، حرف عامه‌پسند بزنیم.

به نظر می‌رسد خط دفاع تیم ملی مقابل تیم‌های سرعتی به مشکل بخورد. نظر شما چیست؟

این یک حرف دیگر است و فرضیه دیگری دارد. ما اشکالات‌مان چیزهای دیگر است و آن‌هم یکی است اما الان اشکال ما تقابل با تیم‌های سرعتی نیست اشکال ما این است نتوانستیم به خوبی فوتبال‌مان را بازی کنیم و اینها را باید اصلاح کرد.

اگر اشکالات برطرف شود می‌توانیم ‌امیدوار باشیم که در ادامه بازی‌ها نتایج خوبی بگیریم؟

بله، چون ابزارهای خوبی داریم و اشکالات برطرف شود می‌توانیم ‌نتایج ‌خوبی بگیریم.

سطح کیفی مسابقات چطور است؟

خوب است. تیم‌ها دیگر دست و پا بسته نیستند و زحمت می‌کشند و فوتبال آسیا در حال رشد است و فکر می‌کنم در سال‌های آسیا وضعیت بهتر هم شود.

ممکن است امسال قهرمان بازی‌ها یک تیم دیگر منهای پنج قدرت همیشگی باشد؟

در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

نسبت به بازی اول وضعیت تیم ملی خوب نبود. قبول دارید؟

فلسطین و هنگ‌کنگ و حتی امارات در حد ما نیستند که بخواهیم مقایسه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این لنگیا کاملا اتفاقی و بدون منظور همه باهم تو مجازی دارن خودشونو پاره میکنن
      مکتب لنگ همیشه اثبات کرده که بر خلاف منافع ملی هست
      نمونش وقتی که بازیکنان کلیدی رو عمدا از تیم امید گرفت و دست سرمربی امید رو تو حنا گذاشت و از فرداش شروع به کوبیدنش کرد
      و هیچ ارگانی اشاره ای به خیانت پیروزی به تیم امید نکرد

    • ناشناس

      عقب مونده چه ربطی به باشگاه داره الان تمام مردم ایران به بدی بازی ایران مقابل هنگ کنگ اذعان دارن نکنه شما بازی رو ندیدی یا اینکه ی.بازی دیگه رو دیدین کیسه کش

    • علی

      طرف تو عمرش فقط یک نیم فصل تو کرمان و ۳ ماه تو پرسپولیس مربیگری کرده اون وقت داره کارشناسی میکنم . واقعا اگه تو خیلی تاکتیک و ارنج بلدی چرا یک تیم لیگ یک و دو هم بهت پیشنهاد نمیدن. اینها فکر کردن چون چند سال بازی کردن مربی هم هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج