اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۹۳۴۷۰
۱۵۷۵
۱۵۷۵
پ

کره جنوبی، نزدیک‌ترین تیم به قهرمانی جام ملت‌ها

تیم ملی کره جنوبی با قرعه ای سخت در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ رو به رو شد؛ رویارویی با عربستان و اندیشه های روبرتو مانچینی!

طرفداری: تیم ملی کره جنوبی با قرعه ای سخت در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ رو به رو شد؛ رویارویی با عربستان و اندیشه های روبرتو مانچینی!

عربستان سعودی با هدایت مانچینی با صدرنشینی در گروهش به تیم ملی کره جنوبی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برخورد کرد و یک فینال زودهنگام را رقم زد. تقابل اندیشه های یک ایتالیایی و یک آلمانی در قلب آسیا!

کره جنوبی، نزدیک‌ترین تیم به قهرمانی جام ملت‌ها

تیم مانچینی زهردار نبود

از همان ابتدای جام مشخص بود که مانچینی و عربستان شانس زیادی برای قهرمانی و تاریخ سازی در جام ملت های آسیا 2023 ندارند. تیم ملی عربستان اگرچه سه بازی گروهی این تورنمنت را با برد پشت سر گذاشت و تنها یک گل از حریفانش دریافت کرد اما نبود مهاجم زهردار، پیاده نکردن درست تاکتیک های مانچینی در تیم و نبود مهره های اصلی در این تیم دلیلی بر آن بود که تیم مانچینی را در حد و اندازه های تیم مدعی ندانیم. روبرتو مانچینی برای پیاده سازی تاکتیک هایش در تیم عربستان نیاز به زمان زیادی دارد و شاید در تورنمنت جدی بعدی این تیم رگه هایی از تیم ملی ایتالیا یا منچسترسیتی او را شاهد باشیم. در کل تیم ملی عربستان و فدراسیون این کشور باید برای به موفقیت رسیدن به مانچو و کادرش زمان بدهند.

رگه‌هایی از فوتبال آلمانی در تاکتیک‌های تیم کره جنوبی

تیم ملی عربستان در بازی با کره جنوبی با همان تاکتیک 352 همیشگی پا به میدان گذاشت. بازی در طول و با کمترین تاچ توپ، مهاجم صاحب توپ می شد و برای کره جنوبی دردسر درست می کرد، کما اینکه گلی هم که عربستان از غافلگیری کره استفاده کرد و به ثمر رساند حاصل همیت تاکتیک بود. کره جنوبی و کلینزمن اما تاکتیک 442 خود را در این بازی به درستی تغییر دادند و آنها هم مقابل تیم سه دفاعه عربستان 352 بازی کردند. تفاوت فوتبال آلمانی با دیگر سبک ها این است که شما به جای دادن پاس عرضی، بیشتر در طول بازی می کنید. اگر بازی را تماشا کرده باشید متوجه می شوید که کره ای ها بعد از دریافت گل، به ازای هر 2 پاس عرضی حداقل یک پاس طولی بالای 15 متر داشتند که این در فوتبال آماربسیار خوبی محسوب می شود. تیم کلینزمن در عین حال یک بعد کلاسیک هم داشت؛ اضافه کردن یک مهاجم بلندزن برای خطرسازی روی دروازه عربستان که همین تعویض دفاع عربستان را بسیار اذیت کرد. همچنین تیم کلینزمن تا پیش از این بازی 442 بازی می کرد اما برای اینکه تیمش عرض را از دست ندهد سه دفاعه بازی کرد که همین تغییر تاکتیک هم جواب داد.

کره جنوبی نزدیک به قهرمانی آسیا

تیم بورگن کلینزمن از لحاظ تاکتیک پذیر بودن و تغییر چینش در یک لحظه از بازی بسیار خوب عمل می کند. این به لطف کلینزمن و کادر فنی قوی کره جنوبی امکان پذیر شده و کره جنوبی بسته به شرایط بازی به سرعت تاکتیک دفاع و حمله خود را تغییر می دهد، چیزی که در تیم های جام ملت های آسیا کمتر مشاهده می شود.

کره جنوبی در صورت شکست دادن استرالیا می تواند 80 درصد به قهرمانی جام ملت های آسیا نزدیک شود. البته بردن استرالیای گراهام آرنولد کار ساده ای نیست اما ضعف این تیم که از کناره های تیم است، می تواند مقابل کره جنوبی دردسرساز شود. استرالیا هنوز به حریف قدرتمندی در این تورنمنت برخورد نکرده، آنها هند و سوریه را شکست دادند و مقابل ازبکستان متوقف شدند و اندونزی را هم در هم کوبیدند. استرالیایی ها خط دفاعی خوبی دارند اما اگر اسیر ضدحمله های کلینزمن شوند دیگر کاری از دست مدافعان کند استرالیا برنمی آید. در کل به اعتقاد خیلی ها قهرمان از این بازی در می آید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج