adexo3
۱۴۰۱۰۱۵
۲ نظر
۲۳۰۰
۲ نظر
۲۳۰۰
پ

لیست نکونام را نخریدند؛ پرسپولیس بدون مهاجم ماند

پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی فوتبال ایران یکشنبه‌شب بسته شد.

فرهیختگان: پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی فوتبال ایران یکشنبه‌شب بسته شد. این درحالی است که برخی تیم‌ها از این فرصت استفاده لازم را به‌عمل آورده و موفق شده‌اند نسبت به تقویت نقاط ضعف خود اقدام موثر و لازم را به‌عمل بیاورند و از سوی دیگر بعضی از تیم‌های دیگر نتوانسته‌اند فرصت را غنیمت شمرده و نه‌تنها از جذب بازیکن کارآمد و کارساز عاجز مانده‌اند، بلکه بعضا نیروهای موثر خود را از هم دست داده و در این بین شاید بیشترین کلاه سرشان رفته باشد تا تبعات آن را در پایان فصل ببینند. با همه این تفاصیل نگاهی می‌اندازیم به آنچه در پنجره زمستانی فوتبال ایران سپری شد تا بهتر بتوان نسبت به تقویت واقعی تیم‌ها در نیم فصل دوم به اظهارنظر پرداخت.

آلومینیوم

باشگاه اراکی به‌خاطر پنجره بسته موفق به جذب بازیکن جدید در پنجره زمستانی نشد. بر همین اساس و بر طبق آخرین تحولات سپری‌شده در این باشگاه در پنجره زمستانی سجاد آقایی، محمد خردمند، محمد مسلمی‌پور و میلاد فخرالدینی از جمع اراکی‌ها جدا شدند. در این بین مهم‌ترین نقل‌وانتقال سپری‌شده در این باشگاه بدون‌شک جدایی کاپیتان آلومینیوم و پیوستن وی به استقلال بود.

استقلال

استقلالی‌ها مثل نیم‌فصل اول با ماجراهای زیادی برای بسته شدن تیم خود مواجه شدند که طی روزهای گذشته در رسانه‌های مختلف در این خصوص مطالبی نوشته و به رشته‌تحریر درآمده است. در این بین نیز در گزارشی مفصل در «فرهیختگان» به پنجره زمستانی آبی‌ها به‌صورت ویژه پرداخته و آن را با فصول قبل مقایسه کردیم. بااین‌حال گفتنی است در این پنجره با خروج یامگا، مطهری و مهری از لیست این تیم ماشاریپوف، سیلوا و فخرالدینی استقلالی شدند، همچنین نکونام بازیکنان دیگری را هم مدنظر داشت که باشگاه در جذب آنها عاجز ماند. این در شرایطی است که با توجه به پر بودن لیست این تیم، نه‌تنها رضا میرزایی از لیست بیرون مانده، بلکه این باشگاه تا پایان فصل از جذب بازیکن آزاد نیز محروم خواهد بود.

استقلال خوزستان

یکی از برنده‌های فصل نقل‌وانتقالات بی‌شک آبی‌های خوزستانی هستند که با تغییرات سپری‌شده در ترکیب خود با کسب 4 امتیاز از دو بازی اخیر به وضعیت خود در جدول رده‌بندی تا حدودی سامان دادند و خود را از جمع قعرنشینان جدا کردند. 4 بازیکن خارجی از کشورهای عراق، ازبکستان، برزیل و سنگال درکنار رنجبری و رحمتی بازیکنانی هستند که در پنجره زمستانی راهی استقلال خوزستان شده و جای بازیکنانی نظیر طاهرنژاد، زهیوی، کعبی، دهقانی، طیبی و سلطانی‌مهر را گرفتند. در این بین جدایی زهیوی و طیبی و پیوستن تورسنوف ازبک در خط دفاعی از نکات جالب توجه لیست آبی‌های جنوب کشور بود.

پرسپولیس

شاید درویش منتظر بود یحیی برود تا قدرت واقعی خود در بازار نقل‌وانتقالات را به رخ بکشد اما اینکه آیا واقعا خریدهای جدید با صلاحدید کادرفنی این تیم سرخپوش شدند یا درویش و مشاورانش این خریدها را انجام دادند، از ابهاماتی است که جای پرداختن خواهند داشت. اورونوف ازبکستانی به‌همراه عبدالکریم حسن‌ قطری، محمد خدابنده‌لو، عیسی آل‌کثیر و ابوالفضل بابایی بازیکنانی هستند که در نقل‌وانتقالات زمستانی جایگزین بازیکنانی مانند باهویی، زاهدی، عمری و سرلک شدند، ضمن اینکه سلمانی و پورعلی‌گنجی نیز به‌خاطر مصدومیت از ادامه رقابت‌ها بازمانده و به اجبار از لیست پرسپولیس خارج شده‌اند. نکته قابل‌توجه اینکه پرسپولیسی‌ها هنوز یک‌جای خالی در لیست خود دارند که شنیده می‌شود، این جای خالی برای یک مهاجم آزاد خارجی رزرو شده است.

پیکان

پیکانی‌ها در نیم‌فصل اول بیشترین آسیب را از خط حمله خود خوردند تا به جذب دو استقلالی سابق یعنی علی قربانی و فرشید اسماعیلی درپی رفع این مشکل بربیایند. در این بین معین عباسیان از بازیکنان باسابقه لیگ برتری به‌همراه علی‌اصغر صادقی و محمد ستاری راهی پیکان شدند تا تیم عنایتی را از منطقه خطر دور کنند. امید سینگ، شاهین ثاقبی و مهرداد بایرامی از بازیکنان سرشناسی بودند که در پنجره زمستانی از پیکان جدا شدند.

تراکتور

تیم تبریزی در این مدت اتفاقات عجیبی را پشت سر گذاشت. تبریزی‌ها که در دقیقه 90 با مطهری مهاجم سابق استقلال به توافق رسیدند، در این فرصت با رحمان جعفری، سجاد آشوری، سعید ایران‌خواه و میلوش دلتیچ وینگر صربستانی به توافق رسیدند تا این بازیکنان جایگزین آلوارو خیمنز، رومل کیوتو، عارف رستمی و محمد قنبری شوند. در این بین جالب اینکه باشگاه تراکتور حدود 3 هفته پس از عقد قرارداد با رومل کیوتو، مهاجم اهل هندوراس اعلام کرد با توجه به ارزیابی صورت‌گرفته از تمرینات و به جهت نبود زمان کافی برای دستیابی کیوتو به شرایط ایده‌آل و فشردگی مسابقات، با این بازیکن به‌صورت توافقی قطع همکاری صورت می‌گیرد.

ذوب‌آهن

در اصفهان اما بیشترین توجهات به ذوب‌آهن اصفهان بود. تیمی که دو بازیکن جوانش مدنظر سرخابی‌ها قرار گرفته اما درنهایت نیز نه اسلامی و نه محمدجواد محمدی راهی تهران نشدند. در این بین بازیکنانی نظیر شریعت‌زاده، ارشیا سرشوق، فریبرز گرامی، محسن آذرباد و محسن فروزان راهی اصفهان شدند تا به یاری ربیعی بشتابند، این در صورتی است که فرعباسی، آشوری، باقرپسند و محمدی‌مهر از جمع شاگردان این سرمربی خارج شدند.

سپاهان

دیگر تیم اصفهانی لیگ برتر که از مدعیان قهرمانی نیز به شمار می‌رود هم در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی به‌خاطر آنچه در نیم‌فصل اول به آن دچار شد، آنطور که باید و شاید نتوانست به وضعیت خود رسیدگی کرده تا فقط به دو خرید به نام‌های اعرابی و عیسی عباس غنایی بسنده کند. مورایس که در نیم‌فصل اول با اتفاقات عجیب‌وغریبی به‌خاطر قانون سقف بودجه در ترکیب تیمش مواجه شد به‌ناچار با بازیکنانی مانند پهلوان، آل‌کثیر، قربانی و محمدرضا حسینی خداحافظی کرد. سرشوق نیز از این تیم راهی ذوب‌آهن شد. سایر بازیکنان این تیم نیز با حل مشکل فوق‌الذکر به ترکیب سپاهان در نیم‌فصل دوم رسیدند. همچنین این تیم تنها تیمی بود که در نیم‌فصل با ترانسفر بازیکن به خارج از کشور (محمد قربانی به اورنبرگ روسیه) توانست در این مسیر به درآمد خوبی برسد.

شمس‌آذر قزوین

قزوینی‌ها در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر بیشتر به جنبه‌های درآمدزایی توجه کرده، این درحالی است که به‌نظر می‌رسد مدیران این باشگاه با موافقت با جدایی ستاره‌های شمس آذر، خیال آنها درخصوص ماندن تیم قزوینی در لیگ برتر راحت شده باشد. امید علیپور، امیر شبانی، معین قربانی و سجاد بازگیر درحالی جذب تیم قزوینی شدند که رحمان جعفری، سعید کریمی، عرفان قهرمانی، اعرابی و مصطفی احمدی بعضا راهی تیم‌های متمول لیگ برتری شدند. جالب اینکه تلاش استقلالی‌ها برای جذب گودرزی نیز راه به‌جایی نبرده تا این انتقال در این مقطع از فصل منتفی شود.

نفت آبادان

یکی از قعرنشینان لیگ برتر که با تغییر در کادرفنی خود به‌دنبال ماندگاری در لیگ برتر است بازیکنان سرشناسی مانند فرشاد محمدی‌مهر، مهدی حنفی، محمدصادق بارانی و مصطفی احمدی را به خدمت گرفته، این در شرایطی است که تنها شریعت‌زاده و فهد طالب از جمع صنعت نفت آبادان جدا شده‌اند. در هر صورت با وضعیت فعلی به‌نظر می‌رسد روزهای سختی پیش روی سهراب بختیاری‌زاده و هواداران صنعت نفت آبادان باشد.

فولاد

با جدایی نفراتی مانند واسعی، منشا، آبشک و عباس‌زاده پیش‌بینی می‌شد مارتینز اسپانیایی بتواند با جذب نفرات جایگزین این نفرات جایگاه خود و تیمش را در جدول تثبیت کند اما با وجود جذب نفراتی مانند ابراهیم حصار، احسان پهلوان، بوحمدان، علی کلاه‌کج و شیمبا باز هم نیمکت فولاد به مارتینز وفا نکرده تا آل‌نعمه به‌صورت موقت سرمربی تیم اهوازی شود. نکته جالب اینکه درحالی شیمبا راهی اهواز شد که تا لحظات آخر صحبت از بازگشت وی به مس رفسنجان مطرح بوده اما درنهایت این بازیکن برزیلی به اهواز بازگشت.

گل‌گهر

در سیرجان اما سرمربی یونانی این باشگاه سعی کرد ثبات تیمی خود را حفظ کند و تنها به چند جابه‌جایی دست بزند. بر همین اساس بازیکنانی مانند اسلامی‌خواه، زائرکاظمینی و یونس دلفی راهی سیرجان و بوحمدان و فروزان نیز جدا شدند. نکته درباره این تیم اینکه تیکدری و تورس در نیم فصل به‌شدت مورد توجه استقلال قرار گرفته اما این بازیکنان درنهایت در سیرجان آبی‌پوش باقی ماندند.

مس رفسنجان

بدون‌شک در تیم پرمهره و باثبات رفسنجانی تمامی نگاه‌ها به هافبک وسط این تیم و انتقال احتمالی وی به تهران معطوف می‌شد که درنهایت با پیوستن خدا بنده لو به پرسپولیس، این انتقال قطعی شده باشد. به همراه این بازیکن، بازیکنانی مانند صادقی، آذرباد و شیمبا از جمع رفسنجانی‌ها جدا شدند تا دهقانی و واسعی جایگزین این نفرات شوند. نکته مهم درباره این تیم اینکه نویدکیا در نیم‌فصل بعد از نتایج ضعیف مس همراه با الهامی، جایگزین وی شد تا ساکت به نساجی برگردد. همچنین ناکامی چندباره استقلالی‌ها در راه جذب بازیکنی دیگر از تیم‌های لیگ برتر با ناکامی در راه جذب فرشید باقری از مس تکمیل شد.

ملوان

ملوانی‌ها هم یکی از خوشبخت‌ترین‌ها در نقل‌وانتقالات محسوب می‌شوند؛ چراکه با تصویب قانون جدید درباره بازیکنان سرباز و محدودیت سنی جدید تعریف شده، از آنجا که تیم شمالی تنها تیمی است که مجوز استفاده از بازیکنان سرباز را دارد بسیاری از بازیکنان مشمول یا راهی انزلی شده یا به این تیم پیشنهاد شدند. مداحی، فرعباسی، باقرپسند، طیبی، عمری و سرلک که برخی از آنها برای سپری کردن خدمت سربازی راهی انزلی شدند به خدمت تیم تارتار درآمدند تا بازیکنانی مانند رنجبری، پورعلی، اکبرمنادی، زائرکاظمینی و شعبانلو از این تیم جدا شوند. گفتنی است برخی بازیکنان ملوان با اتمام دوران خدمت خود در نیم‌فصل دوم ترجیح دادند از انزلی به سایر شهرها نقل مکان کنند.

نساجی

قعرنشین لیگ که حالا سومین سرمربی فصل خود را روی نیمکت می‌بیند با وجود تغییرات فراوان در ترکیبش، نیم‌فصل دوم را هم نومید‌کننده آغاز کرده تا کمترین امید به این تیم برای آینده تا این مقطع از فصل وجود داشته باشد. سعید آقایی، علیرضا رضایی، عباس‌زاده، محمدرضا حسینی و منصور باقری در نیم‌فصل دوم راهی قائمشهر شدند تا علا عباس و فرشید اسماعیلی به همراه داوران و مظاهری از نساجی رفتنی شوند. به‌نظر می‌رسد تبعات سرمربیگری رحمتی در نساجی تا پایان فصل ادامه داشته باشد.

هوادار

در باشگاه بی‌هوادار تهرانی هم به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین نقل‌وانتقال روی نیمکت این تیم رقم خورده باشد. جایی که مسعود شجاعی جای محمود فکری را روی نیمکت گرفته تا هوادار را از منطقه خطر دور کند. بااین‌حال امین پورعلی به‌همراه امید سینگ نفرانی بودند که در پنجره زمستانی جایگزین نفراتی مانند فریبرز گرامی و قائم اسلامی‌خواه شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این دوتا تیم بیت المال به فنا دادن ولی هنوز خریداشون کامل نشده

    • ناشناس

      کدوم ليست چکش همون لژیونرها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج