۱۴۰۳۲۳۵
۱۸۸۵
۱۸۸۵
پ

کنایه سنگین مدیر استقلال به پرسپولیس و فدراسیون فوتبال

سخنگو و عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال گفت: جام حذفی در همه جای دنیا جام شگفتی‌هاست اما این دلیل نمی‌شود که ما را به زور حذف‌مان کنند.

فرهیختگان: فرشید سمیعی، سخنگو و عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره حذف استقلال از رقابت‌های جام حذفی و بازی دربی گفت: در هر صورت جام حذفی جام شگفتی‌هاست و در بسیاری از کشورهای صاحب فوتبال شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. مثلا در همین فصل جاری هیچ‌کدام از ۴ تیم برتر جدول لیگ اسپانیا در فینال جام حذفی حضور ندارند، چون از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند. در برخی کشورهای دیگر هم در همین فصل بسیاری از تیم‌های مطرح توسط تیم‌های گمنام در زیرگروه از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند، این درحالی است که استقلال برابر یک تیم لیگ برتری در دور اول رقابت‌ها به میدان رفت تا یک بازی در سطح لیگ برتر برگزار شود. بنابراین حذف تیم‌های بزرگ از جام حذفی موضوع عجیب‌وغریبی نیست. ضمن اینکه معمولا مهم‌ترین جام در هر کشوری، لیگ آن کشور به شمار می‌رود.

کنایه سنگین مدیر استقلال به پرسپولیس و فدراسیون فوتبال

همه این مواردی که به آنها اشاره کردم دلیل نمی‌شود که چشم‌مان را روی اشتباهات داوری ببندیم. کاملا مشخص بود که در زمان ضربه پنالتی، بازیکنان تیم حریف، وارد محوطه جریمه شده و باعث شدند تمرکز بازیکن استقلال به هم بریزد. در ادامه هم حتی اگر از گل استقلال که مردود شناخته شد به دلیل اختلاف نظر بین کارشناسان داوری بگذریم، از گل دوم حریف که همه کارشناسان متفق‌القول به آفساید بودن آن نظر داده‌اند، نمی‌شود گذشت. یعنی درمجموع می‌توان گفت اشتباه داوری نقش موثری در حذف استقلال ایفا کرد.

حالا دوباره این سوال در اذهان متبادر شده که چرا استقلال در هر دوره باید از صدرنشینان جدول متضررین اشتباهات داوری باشد؟ چرا برای یکبار هم که شده در پایان یک دوره از مسابقات این تیم در جدول منتفعین از اشتباهات داوری قرار نمی‌گیرد؟ با توجه به اشتباهات داوری در بازی مقابل مس، امیدواریم کمیته داوران دقت و توجه بیشتری نسبت به بازی‌های بعدی استقلال در انتخاب‌های خود به‌خصوص برای دربی داشته باشد تا ان‌شاءالله حداقل در این فصل، استقلال از صدرنشینان جدول متضررین داوری خارج شود.

نکته مهم دیگر اینکه باید مثل بازی رفت دوباره طی یک ایرانگردی به دربی برسیم. در دربی رفت هم همین اتفاق افتاد و کل ایران را دور زدیم تا به دربی برسیم. چرا الان هم باید مثل دربی رفت با چند سفر پیاپی و با یک برنامه فشرده در دربی به میدان برویم؟ بنابراین لازم است که در این زمینه از سوی سازمان لیگ حساسیت‌های بیشتری مبذول شود تا اگر تیمی با دو بازی پی‌درپی خانگی به مصاف استقلال می‌آید، همین شرایط هم برای استقلال برنامه‌ریزی شود. امیدوارم این اتفاقات سهوی و به دلیل پر بودن زمان انجام مسابقات بوده باشد و در فصول آتی این موضوع تکرار نشود.
باز هم تاکید می‌کنم جام حذفی در همه جای دنیا جام شگفتی‌هاست اما این دلیل نمی‌شود که ما را به زور حذف‌مان کنند. اشتباهات داوری در شکست ما موثر بوده است اما امیدوارم برای بازی‌های بعدی با توجه به اینکه در صدر جدول هستیم، چه در بعد برنامه‌ریزی و چه در ابعاد داوری و... با حساسیت بیشتری اقدامات لازم را لحاظ کنند. ما به قهرمانی لیگ برتر همچنان امیدوار هستیم و از بیشترین شانس هم برای این عنوان برخورداریم. با وجود کادر و بازیکنان زحمتکشی که داریم می‌توانیم در آخر فصل برای شادی دل هواداران دست به کارهای بزرگی بزنیم و ان‌شاءالله جام قهرمانی را به دست بیاوریم. البته نیاز به آرامش و اتحاد داریم تا بتوانیم روند فعلی در لیگ برتر را حفظ کرده و در پایان فصل به موفقیت برسیم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج