۱۴۰۴۰۳۲
۱۶۵۱
۱۶۵۱
پ

۸ اشتباه مرگبار در هفته نوزدهم لیگ برتر ایران

هفته نوزدهم لیگ برتر یکی از جذاب‌ترین هفته‌های لیگ بیست‌وسوم از آب در آمد؛ هرچند که این هفته اصلا برای دروازه‌بان‌ها خوب نبود.

 فوتبال برتر: رد و بدل شدن ۲۴ گل در هشت مسابقه لیگ برتر در هفته نوزدهم میانگین سه گل در هر مسابقه را نشان می دهد و این آمار حاکی از جذابیت بالای بازی های این هفته دارد. اما آنچه موجب افزایش آمار گل های لیگ برتر در این هفته و البته هفته های اخیر شده اشتباهات عجیب و فاحشی است که دروازه بان ها- علی الخصوص نامدارها- درون دروازه انجام داده اند. در این هفته اگر سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال در بازی برابر استقلال خوزستان اشتباه می کرد میتوانستیم بگووییم که تمام دروازه بان های ملی پوش مرتکب اشتباه شدند اما او اشتباهی نداشت درعوض علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند اشتباهات بزرگی را درون دروازه داشتند. البته این فقط مختص دو دروازه بان سرشناس و ملی پوش فوتبال ایران نبود چرا که در سه بازی دیگر به جز بازی های پرسپولیس-فولاد و سپاهان- پیکان نیز اشتباهاتی  از سوی دروازه بان ها رخ داد که برخی از آن ها در سرنوشت مسابقات تاثیرگذار بودند.

۸ اشتباه مرگبار در هفته نوزدهم لیگ برتر ایران

علیرضا رضایی - نساجی (۹۴)

نساجی تا کسب سه امتیاز با ارزش از زمین آبادان و از بازی شش امتیازی برای فرار از سقوط فاصله زیادی نداشت اما یک شوت از راه دور کم امید با یک اشتباه بزرگ همراه شد تا نتیجه کاملا تغییر کند. در حالی که نساجی با یک گل از صنعت نفت آبادان پیش بود و ساعت دقیقه ۴+۹۰ را نشان می داد فرشاد محمدی مهر مدافع راست تیم نفت در آن دقایق یک توپ بی هدف را که بیشتر شبیه ارسال بود به عمق دفاع نساجی فرستاد.

۸ اشتباه مرگبار در هفته نوزدهم لیگ برتر ایران

احتمالا خیلی از طرفداران نفت در زمان زده شدن این ضربه او را شماتت کرده اند که چرا چنین ضربه ای را زده است اما کسی نمی دانست این توپ قرار است سرنوشت بازی را تغییر بدهد. این توپ یکی دوبار به زمین برخورد کرد و معلوم نیست دروازه بان نساجی چرا در آن لحظه تصمیم گرفت توپ را با سینه اش بگیرد. اما این توپ تغییر مسیر داد و از لای پای او وارد دروازه شد تا نساجی و ساکت الهامی به جای سه امتیاز با یک امتیاز آبادان را ترک کنند.

۸ اشتباه مرگبار در هفته نوزدهم لیگ برتر ایران

حامد لک - مس رفسنجان (۴۹)

در دقیقه ۴۹ بازی تیم های مس رفسنجان و تراکتور، ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور متوجه شد که حامد لک زیادی از دروازه خارج شده و او با یک ضربه پای چپ از این فاصله زیادی که حامد از دروازه گرفته بود استفاده کرد و گل را به ثمر رساند. حالا این سوال شاید جالب باشد که حامد لک آنجا چکار می کرد؟

۸ اشتباه مرگبار در هفته نوزدهم لیگ برتر ایران

حسین پورحمیدی - تراکتور (۸۹)

تراکتور می توانست سه امتیاز با ارزش را بگیرد اما در دقیقه ۸۹ ضربه محمد اکبری نسب وارد دروازه شد. ضربه این بازیکن آنقدرها محکم نبود و بعد از برخورد به دست پورحمیدی وارد دروازه شد. اشتباه پورحمیدی شاید به اندازه دیگر دروازه بان های لیگ برتری بزرگ نبود اما شاید او هم می توانست با عملکردی بهتر مانع از دریافت این گل شود. اتفاقی که رخ نداد و بازی یک، یک مساوی شد.

محمد ناصری - پیکان (۳)

در همان ابتدای بازی سپاهان برابر پیکان یکی از آن گلهای عجیب رقم خورد. یک توپ آرام به دروازه بان پیکان محمد ناصری رسید، او با آرامش خاصی اقدام به شوت کرد تا توپ را دور کند اما حضور به موقع احمدزاده و  ارتفاع کم ضربه ناصری باعث شد همین توپ بعد از برخورد به هافبک سپاهان وارد دروازه شود. این یکی از عجیب  ترین گل های هفته هم بود.

پیام نیازمند -سپاهان(۳+۴۵)

دروازه بان ملی پوش سپاهان اما در سومین دقیقه از وقت های اضافی نیمه اول یک گل عجیب و دور از انتظار خورد. محمد حسین فلاح یک ضربه کم امید را به سمت چارچوب دروازه سپاهان و از زاویه بسته و در حالتی نامتعادل زد، توپ به دستهای نیازمند برخورد کرد و وارد دروازه سپاهان شد. نیازمند می توانست این توپ را بگیرد یا آنرا دفاع کند اما این اتفاق رخ نداد.

محمد ناصری- پیکان (۵۲)

پیکان برد وگرنه این می توانست بدترین بازی عمر محمد ناصری این دروازه بان ۳۰ ساله باشد. در دقیقه ۵۲ سانتر روی دروازه و ضربه سر رضا اسدی به دستهای ناصری برخورد کرد و توپ به جای آنکه به سمت کرنر یا خارج از هجده قدم دفع یا کاملا مهار شود وارد دروازه شد.

علیرضا بیرانوند- پرسپولیس (۱۰)

سرشناس ترین دروازه بان لیگ برتر و شماره یک  تیم ملی ایران در دو جام جهانی اخیر، اما عجیب ترین اشتباهات را داشت و غیرمنتظره ترین گلها را دریافت کرد. در دقیقه ۱۰ بازی پرسپولیس برابر فولاد و در حالی که این تیم به دنبال برد برابر چشم تماشاگرانش بود موسی کولیبالی از گوشه هجده قدم یک توپ کات دار، آرام و بی خطر را به سمت شش قدم فرستاد که بیرانوند آنجا تک و تنها و آماده برای مهار توپ حضور داشت. توپ اما به سینه بیرو خورد و رفت توی دروازه تا پرسپولیسی ها کاملا در بهت این گل فرو بروند.

علیرضا بیرانوند-پرسپولیس(۴۰)

پرسپولیس بعد از فرصت های زیادی که از دست داد توانست گل مساوی را بزند اما فولاد خیلی زود دوباره بازی را به نفع خودش تغییر داد. آن هم در حالی که شاید خود فولادی ها هم فکرش را نمی کردند که بتوانند روی این موقعیت ها به گل برسند. در دقیقه ۴۰ بازی یک ضربه ایستگاهی از فاصله دور به هجده قدم پرسپولیس ارسال شد، بیرانوند از دروازه خروج کرد اما فرشاد فرجی مدافع این تیم با پشت سر توپ را زد. توپ با ارتفاع زیاد از بالای دستهای بیرانوند به سمت دروازه رفت و حتی ضربه سر عبدالکریم حسن هم نزدیک تبر افقی مانع گل شدن این توپ نشد تا بیرو با دو گل عجیب و غریب به شهرآورد تهران برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج