۱۴۰۷۰۹۹
۶۱۰
۶۱۰
پ

بررسی اتفاقات مهم فوتبال ایران در سالی که گذشت

یکی از اتفاقات مهم فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲پیروزی مقابل ژاپن بود اما حیف که این پیروزی برای قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا کافی نبود.

همشهری آنلاین: اگر قرار باشد بهترین لحظه فوتبال ملی ایران در سال ۱۴۰۲ را جدا کنیم، بدون شک باید به سراغ روزی برویم که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا موفق به شکست دادن ژاپن شد. سال‌های زیادی بود که ایران در انتظار برد مقابل ژاپن به سر می‌برد. پس وقتی سامورایی‌ها گل اول بازی را زدند، نگرانی‌ها در مورد تیم ملی به اوج خودش رسید. ایران اما با ۲گل در نیمه دوم، به بازی برگشت و بهترین پیروزی سال‌ را از آن خوش کرد. این یک لحظه به یاد ماندنی برای فوتبال ایران بود. روزی که پسران تیم ملی فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و مدعی اول قهرمانی در این تورنمنت را از جام ملت‌ها کنار زدند.

پس از پیروزی روبروی ژاپن، به نظر می‌رسید تیم ملی قهرمان آسیا خواهد شد اما یک شکست باورنکردنی مقابل قطر در نیمه نهایی، شانس رقم زدن این اتفاق بزرگ را از شاگردان قلعه‌نویی گرفت. ایران در حالی باز هم در نیمه نهایی آسیا مغلوب شد که خیلی زود توانسته بود با ضربه سردار آزمون به حریف گل بزند. با این حال قطر به بازی برگشت و دو بار از ایران جلو افتاد. تیم ملی فقط به یکی از سبقت‌های حریف پاسخ داد تا یوزپلنگ‌ها قبل از فینال به خانه برگردند. این بازی، مرگی ناگهانی برای رویای بزرگ تیم ملی بود.

در سال ۱۴۰۲ هم به فینال آسیا نرسیدیم و باز هم دستاورد بزرگی نداشتیم. البته که بردن سامورایی‌ها و صعود به نیمه نهایی لحظه شیرینی بود اما هواداران فوتبال ایران قطعا نمی‌توانند از این جام ملت‌ها به عنوان یک موفقیت بزرگ و تاریخی یاد کنند. این جام، نقطه پایان چند ستاره کهنه کار مثل امید ابراهیمی در تیم ملی هم بود. در مجموع ایران نه به جام قهرمانی رسید و نه از جوایز فردی این تورنمنت سهمی داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج